English Version
English

مصرف شیشه مخرب است نه محرک

مصرف شیشه مخرب است نه محرک

کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی حافظ با استادی همسفر شکوفه رهجوی راهنما همسفر معصومه  با دستور جلسه: «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متدDST» در روز شنبه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

این ماده مخدر بسیار وحشتناک‌تر از آن چیزی است که در تصور ما می‌باشد. امروز ما اطمینان داریم که اعتیاد می‌تواند قابل درمان باشد و پیش رونده نیست و شخص می‌تواند با یک سازوکار مناسب جهت معکوس را در پیش بگیرد و پس رونده شود. در تقسیم‌بندی مواد شیشه را در قسمت محرک‌ها قرار داده‌اند اما آقای مهندس می‌فرمایند: من مواد شیشه، کریستال یا آیس را نه جز مواد مخدر و نه جز مواد محرک می‌دانم بلکه جز مواد مخرب می‌دانم مثلاً تی‌ان‌تی یا باروت مواد منفجره است اما بمب و یا اتم دیگر مواد منفجره نیستند.

مسئولین کشور آگاه نیستند و کارشناسان باید به گوش مسئولین برسانند که آقای مهندس چند سال پیش اعلام کرده‌اند که سونامی شیشه در راه است مبحث شیشه کلاً با هروئین، تریاک و کراک فرق می‌کند زیرا شیشه آمفتامین بسیار بالایی دارد که در جنگ جهانی دوم به سربازان می‌دادند تا دچار اضطراب نشوند و ساعت‌های طولانی بیدار بمانند که بعدها به خاطر تخریب آن منع شد که سال‌ها بعد مقدار کمی از آمفتامین را داخل قرص‌های اکس استفاده می‌کردند که الان و در حال حاضر کمتر کسی از آن استفاده می‌کند.

کسی که شیشه مصرف می‌کند یک انسان عادی نیست کاری که شیشه انجام می‌دهد میزان دوپامین را در مغز هزار و صددرصد بالا می‌برد، یعنی یازده مرتبه میزان دوپامین مغز افزایش می‌یابد و این انرژی آزاد می‌شود و زمانی‌که دوپامین افزایش یافت شخص دچار اسکیزوفرنی می‌شود و توهمات واقعی پیدا می‌کند و به سیستم ایمنی جسم حمله می‌کند. جوش‌های چرکی روی پوست و زیر پوست پیدا می‌شود و در آقایان پروستات را از کنترل خارج می‌کند و اسپرم را همراه ادرار دفع می‌کند.

یک مصرف‌کننده شیشه سوءظن بسیار شدیدی به اطرافیان دارد و فکر می‌کند که دیگران می‌خواهند به او آسیب برسانند و یکی از تفکرات جالب آنها این است که فکر می‌کنند از زمانی مصرف‌کننده شده‌اند بسیار پیشرفت کرده‌ و تبدیل به انسان‌های دانایی شده‌اند و چیزی را می‌فهمند که دیگران نمی‌فهمند و هرگز خود را معتاد نمی‌دانند.

چرا مصرف شیشه خطرناک است، زیرا با تاثیر روی سیستم اعصاب مرکزی گرسنگی و خستگی را از بین می‌برد و ممکن است روزها یا هفته‌ها بدون احساس نیاز به غذا و استراحت به فعالیت ادامه دهند تا حدی که این وضعیت از توان جسم یا مغز آنها خارج شده و از کار می‌افتد و وزن آنها کاهش می‌یابد با مصرف شیشه قلب تندتر کار می‌کند و ضربان آن افزایش می‌یابد و این روند فشار خون فرد را افزایش داده و درجه حرارت جسم او را بالا می‌برد.

مطالعات نشان می‌دهد که پنجاه‌درصد گیرنده‌های دوپامین در مغز در اثر مصرف زیاد شیشه برای همیشه از بین می‌روند و گیرنده‌های سروتونین نیز با همین آسیب و حتی برخی شدیدتر روبرو خواهند شد که منجر به عوارض روانی شدید، پایدار و روان پریشی در مصرف کنندگان خواهد شد.

تا زمانی که انسان نداند کجا است و با خودش چه کار می‌کند و چه کاری می‌تواند بکند تا این مرحله را پشت سر نگذارد؛  بله این بیماری پیش رونده است به خاطر اینکه به آن جازه می‌دهیم که پیش برود و هر کس از همین امروز بخواهد مصرف نکند بداند که چرا می‌خواهد مصرف‌کننده نباشد راه پیش روندگی را سد کرده است و این زمانی اتفاق خواهد افتاد که انسان به خودش بپردازد و شأن و شخصیت خودش را بیابد و وقتی که فهمید نظر پروردگار در مورد آدمی چه است از عشق خودش در دل آدمی نهاده است انسان می‌تواند به خودش بیاید و آموزش ببیند و جلوی این بیماری را بگیرد.

در قرن شانزدهم معتقد بودند که زمین مرکز عالم است و تمامی علمای آن زمان به این عقیده اعتقاد داشتند، اما بعدها فهمیدند که اینطور نیست، امروز هم در مقوله اعتیاد همین‌طور است یک سری تعاریف برای مردم جا افتاده است از جمله اعتیاد یک بیماری مرموز، لاعلاج و پیش رونده است، خب قبول؛ اما امروز در کشور ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اعتیاد بیماری مرموز نیست به دلیل اینکه اعتیاد جایگزینی مواد بیرون به جای مواد مخدر درون جسم است.

درون جسم انسان دینورفین، اندورفین، انکفالین، سروتونین و خیلی مواد متعدد دیگر تولید می‌شود. شما زمانی‌که می‌خواهید بخوابید اسیدکولین، سروتونین و آدرنالین وارد سیستم می‌شود و شما به خواب می‌روید وقتی که یک مصرف‌کننده موادش را قطع می‌کند تا شش ماه خواب ندارد دلیلش این است که مواد شیمیایی به جسم او نمی‌رسد و جایگزین شده است.

کنگره مشخص کرد که اعتیاد جایگزینی مزمن است مواد مخدر بیرون جایگزین مواد مخدر درون شده است‌ و برای درمان باید مخدرهای درون درست شود که ساز و کار خودش را دارد. هم اکنون خیلی از مصرف‌کنندگان شیشه در کنگره به درمان قطعی رسیده‌اند و تنها دارویی است که می‌تواند اعتیاد به شیشه را با دارویOT یا شربت تریاک درمان کند.

تایپ: همسفر شکوفه رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون ششم)
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون ششم)
عکس و ارسال: همسفر زینب, مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .