English Version
English

قضاوت نکنید تا مورد قضاوت قرار نگیرید

قضاوت نکنید تا مورد قضاوت قرار نگیرید

سومین جلسه از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی جهان‌بین شهرکرد؛ به استادی ایجنت محترم مسافر محمدجواد، نگهبانی همسفر حیدر و دبیری مسافر شهرام، با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" پنجشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ١۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان محمد جواد هستم یک مسافر؛ 

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که توفیق داد یک روز دیگر بتوانم در کنگره حضور داشته باشم و آموزش بگیرم و نهایتاً به حال خوشی برسم.

 قبل از هر چیز لازم است بگویم ما در کنگره چقدر خوشبختیم که توانسته‌ایم در گوشه‌ای از این جهان پر هیاهو، فارغ از همه دغدغه‌های روزمره و بیرونی در اینجا حضور پیدا کنیم و در کنار افرادی که با ما دارای خواسته و حس و هدف مشترک هستند باشیم و آموزش بگیریم. در بیرون از اینجا آنهایی که به یک پیشرفتی از لحاظ روحی و ارتقاء درجه رسیده‌اند و با هم حس‌های مشترک دارند، معمولا هر چند وقت یکبار دور هم جمع می‌شوند و اوقات خوشی را سپری می‌کنند. ما همان شرایط را در اینجا داریم.

 اگر روزی در زندگی انرژی لازم برای آمدن به کنگره را نداشته باشم، باید روی اعمال خودم یک بازنگری انجام دهم تا ببینم اشکال کار من در کجا بوده است و در صدد رفع آن بر بیایم. قدر کنگره را بدانیم و با تمام وجود بتوانیم در این حلقه باقی بمانیم.

دستور جلسه قضاوت و جهالت است؛ در نوشتارهای کنگره و همچنین در وادی‌های دهم به بعد داریم که در روز اَلَست اختیار به انسان واگذار شد تا وقتی انسان بر سر دوراهی‌هایی قرار می‌گیرد بتواند با اختیار خودش انتخاب کند که از کدام مسیر برود و کدام یک برایش بهتر است.

این مورد از قضاوت خیلی پسندیده و بجا است، ولی قضاوتی که مورد نظر این دستور جلسه می‌باشد مربوط به من نمی‌شود. این دستور جلسه خیلی مهم است، قضاوت هر چند یک کلمه بیشتر نیست ولی می‌تواند برای ما تولید بندها و گره‌های زیادی را داشته باشد. زندگی هر انسان مثل شاهنامه‌ای است که تعداد بی‌نهایت صفحه دارد، ما با دیدن گوشه‌ای از صفحه زندگی یک شخص می‌خواهیم کل صفحات زندگی آن شخص را مورد قضاوت قرار دهیم، این کارِ خیلی اشتباهی است.

مهندس میفرمایند: قضاوت نکنید تا مورد قضاوت قرار نگیرید.

این مبحث در کنگره به شکلی است که اگر کسی را قضاوت کنیم، باعث می‌شود خودمان در جایگاه پایین تری قرار بگیریم و مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد تا این اتفاق بیفتد.

یک مسافر سفر اول وقتی وارد کنگره می‌شود، ممکن است اوایل کارها خوب پیش برود ولی وقتی وارد قیاس کردن و قضاوت کردن قرار می‌گیرد کار برایش سخت می‌شود. خود من وقتی وارد سفر سیگار شدم به محض اینکه شخص سیگاری را قضاوت می‌کردم بلافاصله برگشت می‌کردم.

در رابطه با لژیون سردار هم کمی صحبت میکنم؛ دوستانی که در بخش گلریزان تعهدی دارند، با پرداخت تعهد خودشان می‌توانند کمک شایانی به اهداف کنگره داشته باشند.

توجه داشته باشید که برای پرداخت تعهد خود تا آخر این ماه بیشتر فرصت نداریم.

در گلریزان قبل تعداد ۱۱۰ نفر شرکت کردند. دو پهلوان داشتیم (پهلوان حسین و پهلوان سعید)، ۲۰ نفر دنور داشتیم و ۸۸ نفر عضو لژیون سردار.

 مبلغ کل گلریزان ۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که مبلغ ۸۲۷ میلیون و چهارصد هزار تومان آن به صورت نقد پیش از موعد وصول شد و مبلغ یک میلیارد و ۶۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن به صورت تعهدی بوده که ۹۷۰ میلیون تومان آن هنوز وصول نشده است. بیشتر این مبلغ مربوط می‌شود به دنورها و پهلوان‌ها و در حدود ۳۵۰ میلیون تومان آن هم مربوط به اعضای لژیون سردار می‌شود که انشااللّه هرچه سریع‌تر تعهدات خود را تسویه کنند.

 از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید، از همه شما متشکرم. 

نگارنده: مسافر بهزاد لژیون ۷

عکاس: مسافر مسعود لژیون ۷

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد مسافران/همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .