English Version
English

شیشه یک نوع ماده مخدر مصنوعی است

شیشه یک نوع ماده مخدر مصنوعی است

جلسه اول از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی چرمهین اصفهان به استادی ایجنت همسفر مریم با دستور جلسه: «تخریب های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST » در روز شنبه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

شیشه یک نوع ماده مخدر مصنوعی، محرک، اعتیادآور و از خانواده آمفتامین است. تبلیغاتی‌ همچون‌ لاغری در بانوان، انرژی‌زایی برای امتحانات در جوانان و در دسترس بودن آن باعث روی آوردن قشری از مردم به این ماده مخدر خطرناک شده است. متأسفانه مردم اطلاعات کافی از این ماده مهلک ندارند خواسته یا ناخواسته درگیر می شوند که اگر به آن‌ها اطلاعات کافی برسد، درصد استفاده از آن بسیار پایین خواهد آمد.

شیشه ابتدا در کشور آلمان برای درمان بیماری‌ها و افسردگی های حاد، پیش فعالی و چاقی های مقاوم به درمان تولید و استفاده شد، در ادامه کشور ژاپن در جنگ برای رفع خستگی سربازان، هوشیار و بیداری آن ها بهره گرفته شد که بعد از مدتی به علت اعتیاد به آن، نتوانستند آن ها را ترک دهند و موجب اختلالات سنگینی‌ شد.

آمفتامین ها مانند متامفتامین، کاتینون، افدرین و اکستازی هستند که نوعی تحریک کننده و در گیرنده های مغزی بوده و باعث ترشح دوپامین بسیاری در مغز می‌شوند که باعث سرخوشی، انرژی بالا و تمرکز، البته در روزهای ابتدایی می‌شود که بعد از حشیش رواج بسیاری دارد. با مصرف ماده مخدر شیشه بدترین اتفاق همان که اعتیاد به آن است که شخص بدون مصرف آن نمی تواند زندگی معمولی داشته باشد؛ اما بعد از اعتیاد می‌توان به بیماری های دیگری که در اثر مصرف این ماده به‌وجود می‌آید اشاره کرد؛ افت حافظه و تمرکز، سردرد، نامنظم شدن ضربان قلب، گشادی مردمک چشم، مشکلات جنسی، بیماری پروستات، احساس کرم زدگی، خشکی دهان، قروچه دندان، تعریق بیش از حد، پر حرکتی و پر حرفی و بالعکس کندی روان و بی حرکتی، پرخاشگری و رفتارهای جنون آمیز، رفتارهای جنسی خطرناک، اختلال در قضاوت، بی خوابی و بالعکس پرخوابی، بی اشتهایی و کاهش وزن، بیماری های پوستی، اسکیزوفرنی، فشار بالا و در دوزهای بالا ایجاد تشنج، خونریزی مغزی، روان پریشی و گاهی نیز مرگ دیده شده است.

حتی برخی افراد که دست در ساخت این ماده خطرناک دارند دچار مشکلات تنفسی و سرگیجه می‌شوند؛ گاهی با ترکیب های شیمیایی که روی آن انجام می‌شود، انفجار رخ می‌دهد. شیشه یک نوع ماده سفید و بلوری رنگ‌ بدون بو و تلخ‌ که به صورت دودی با پایپ، استنشاق، تزریق و بلعیدن استفاده می‌شود که حدود 5 تا 10 دقیقه بعد از مصرف تأثیر خود را نشان می‌دهد، همین طور با ترکیب آن در نوشابه فرد مصرف کننده دچار خشم بالا و دست به کارهای خطرناکی می‌زند.

مصرف کنندگان شیشه ممکن است چند روز نخوابند و یا بالعکس، چند روز را در خواب سپری کنند. استفاده از داروهایی مانند دیژینال، لوودوپا به همراه با مصرف شیشه باعث تداخل دارویی شده که باعث فشار خون بالا و گاهی مرگ می‌شود. در جامعه پزشکان و محققان بسیاری برای درمان آن داروهای سنتی مانند؛ جنیسینگ، صمغ کندر و شیمیایی مانند؛ کلوئیدین، فلوکسیتین، متادون، نالتروکسان، لوفکسیدین، قرص ب2، بوپرنورفین را استفاده کرده اند ولی علی رغم تلاش های شبانه روزی نتوانستند آن ها را درمان کنند و حتی دچار یک اعتیاد جدید به یک داروی اعتیادآور دیگر می‌شوند. آزمایش های تشخیص این ماده بر روی انسان ها از طریق بزاق دهان، خون، ادرار و فولیکول های مو انجام می‌شود.

خوشبختانه پس از سال ها تحقیق، آقای مهندس دژاکام محقق و دانشمند این دوره توانستند اعتیاد به شیشه را همانند مواد مخدر دیگر درمان کنند، به طوری که بعد از درمان، به هیچ وجه روح، روان و جسم نیاز به استفاده از مواد نداشته و سال های سال می‌تواند به صورت طبیعی و نرمال به زندگی خود ادامه دهد.این روش درمان (DST) دارد که با داروی(OT) انجام می گیرد. با این نوع درمان، الگوها و درمان شدگان زیادی وجود دارند که دال بر اثبات این مسئله می باشند.

سخن آخر برای افرادی که با چنین مصرف کنندگانی تعامل دارند یا زندگی می کنند؛ عزیزان لطفا با چنین اشخاصی بحث نکنید وبا آن ها در رابطه با توهماتشان مخالفت نکنید، زیرا با کارهای عجیبی روبرو خواهید شد که ممکن است سلامتی‌تان به خطر بیفتد و آسیب جسمی و روحی ببینید. شما می‌توانید با مراجعه به شعبات کنگره 60 و دریافت اطلاعات از طریق خواندن کتاب ها، جزوه‌ها و گوش کردن به سی دی ها و مشارکت ها، راه و مسیر درمان را پیدا کرده و در ادامه به آرامی دوستان و عزیزان تان را راهنمایی و حمایت کنید تا به یاری خداوند و حرکت خودشان، به درمان قطعی برسند. به امید جهانی شدن کنگره 60 و رفع نگرانی تمام بچه های دنیا.

نویسنده: همسفر ایجنت مریم
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی چرمهین 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .