English Version
English

انسان هر چقدر دانایی و آگاهی بالاتری داشته باشد، کم‌تر بر کرسی قضاوت می‌نشیند. (نمایندگی کاسپین)

 انسان هر چقدر دانایی و آگاهی بالاتری داشته باشد، کم‌تر بر کرسی قضاوت می‌نشیند. (نمایندگی کاسپین)

سیزدهمین جلسه از دوره دوم سری کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر، نمایندگی کاسپین، با استادی مسافر زینب، نگهبانی مسافر تینا و دبیری مسافر بهاره با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز جمعه مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۱:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زینب هستم یک مسافر.

از خانم مونا و نگهبان جلسه سپاسگزارم که اجازه دادند من در این جایگاه خدمت کنم.در سی دی قضاوتِ استاد امین، ما با فرایند قضاوت آشنا می‌شویم. بر اساس آموزه‌های کنگره ۶۰، قضاوت زمانی رخ می‌دهد که انسان جهالت داشته باشد.

چون انسان هر چقدر دانایی و آگاهی بالاتری داشته باشد، کم‌تر بر کرسی قضاوت می‌نشیند. قضاوت‌کردن کار هر کسی نیست و احتیاج به گردآوری اطلاعات وسیعی دارد؛ بنابراین بر حسب گمان خودمان نباید هیچ‌کس را قضاوت کنیم.

اگر در اموری که به من مربوط نیست، قضاوت و داوری کنم، کار ضدارزشی انجام داده‌ام و علاوه بر این که زندگی خود را خراب می‌کنم، آرامشی هم که برای ادامه زندگی لازم دارم را از دست خواهم داد و پیامدهایی مثل حسادت، کینه، ترس و انواع حس‌های منفی را با خود به همراه خواهد داشت.

من در کنگره یاد می‌گیرم که دوربینم را فقط بر روی خودم متمرکز کنم و فقط عیب‌های خودم را ببینیم و آن‌ها را رفع کنم. من باید برای انجام این کار مهم، روی ضلع جهان‌بینی خودم کار کنم و آموزش ببینیم تا داناییم را به دانایی مؤثر تبدیل کنم تا از جهل و نادانی خودم که بزرگ‌ترین دشمن من است، رها شوم و به انسانی کارآزموده و متعادل تبدیل شوم. با این کار آرامش را به زندگی خودم و دیگران باز می‌گردانم.

من بهتر است مثبت‌نگر باشم، چون دیدن نکات مثبت باعث می‌شود به آرامش درونی و بیرونی که نتیجه زیبای تعادل است برسم.ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

گردآوری و تایپ: مسافر بهاره - نمایندگی کاسپین
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .