English Version
English

شیشه، کاملاً اعتیادآور است

شیشه، کاملاً اعتیادآور است

جلسه هشتم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی زاگرس با استادی همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا با دستور جلسه‌ «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متدDST» در روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق داده شد در این جایگاه قرار بگیرم، خدمت کنم و آموزش بگیرم.

در مورد دستور جلسه؛ شیشه تخریب‌های خطرناکی در گذشته داشته و الآن هم ادامه دارد. شخص مصرف‌کننده دچار توهم می‌شود و حتی چندین مورد مشاهده شده است که با چاقو به عزیزان خود آسیب‌زده و حتی منجر به مرگ آن‌ها شده‌اند. مصرف شیشه، باعث تخریب در قسمت مغز می‌شود و ایجاد توهم می‌کند و چنان اثری از خود در مغز به‌جای می‌گذارد که فرد را به ادامه مصرف وادار می‌کند.

شیشه؛ بسیار قوی است و بر روی سیستم عصبی مغز تأثیر می‌گذارد. در قرن بیستم از شیشه، برای گرفتگی بینی و از نظر پزشکی، درمانی برای افرادی که از اختلالات کمبود توجه، رنج می‌بردند و همین‌طور برای کاهش وزن استفاده می‌شده است که معمولاً اثر آن ۸ تا ۱۲ ساعت باقی می‌ماند.

قبل از اینکه شیشه به بازار خرید و فروش بیاید، آقای مهندس هشدار یک سونامی بزرگ به اسم شیشه را دادند و هنوز در هیچ جای دنیا درمان مناسبی برای آن وجود ندارد؛ ولی خوشبختانه در کنگره ۶۰، سال‌هاست این بیماران با روش DST به درمان قطعی رسیده‌اند و خیلی از آنان در تیم راگبی قهرمان کشور شدند.

در کنگره ۶۰، این موضوع به اثبات رسیده که شیشه، کاملاً اعتیادآور است و دلیل تمام توهمات و انجام اعمال عجیب‌ و غریب، مثل کشیدن و سوراخ کردن دندان یا بیرون آوردن چشم و جنایاتی که در روزنامه‌ها می‌خوانیم در اثر ایجاد جابجایی در سیستم شبه‌افیونی جسم انسان است که به اعتیاد منجر می‌شود و فرد را از تعادل طبیعی خارج می‌کند.

آقای مهندس، روشی را ابداع کردند که برای درمان همه مواد مخدر مصرفی است و اول صورت‌مسئله اعتیاد را روشن کردند که مهم‌ترین مسئله بود‌. یکی از دلایلی که در مصرف شیشه و بالا رفتن مصرف آن مؤثر است، اطلاعات غلطی است که راجع به این ماده در بین افراد گسترش‌یافته است؛ مثلاً شیشه اعتیاد ندارد، چون مورفین ندارد و به فرموده آقای مهندس؛ «اگر یک قفلی را بخواهید باز کنید، باید کلید آن باشد».

آقای مهندس به زیبایی در مورد تخریب شیشه توضیح دادند و مثل همیشه با مثال‌های قشنگشان ما را راهنمایی کردند؛ مثال اتومبیل را زدند، کسی که سالم است اتومبیل را به خوبی هدایت می‌کند؛ ولی در مورد مصرف‌کنندگان، کنترل و هدایت این اتومبیل به دست مواد مخدر است و در مورد کسانی که شیشه مصرف می‌کنند، انگار هیچ‌کسی نیست که اتومبیل را هدایت کند و اتومبیل کاملاً از مسیرش خارج‌شده و به دره سقوط می‌کند که تخریب‌های شیشه هم به همین دلیل است.

یکی دیگر از تخریب‌های آن این است که فردی که شیشه مصرف می‌کند در عالم بیداری، پنج حس درونی آن از کار می‌افتد و پنج حس بیرونی‌اش فعال می‌شود و همچنین این اتفاق برای افرادی که بیماری اسکیزوفرنی دارند می‌افتد. خدا را هزاران مرتبه شکر که کنگره راه درمان شیشه را پیدا کرده است و آقای مهندس می‌فرمایند: «درمان شیشه به‌راحتی آب خوردن است و هروئین خیلی راحت‌تر از درمان تریاک است». من به‌عنوان همسفر، دوران سختی را پشت‌سر گذاشته‌ام و واقعاً ناراحت‌کننده و سخت است، زندگی در کنار شخصی که شیشه مصرف می‌کند و دائماً باید در ترس و نگرانی باشی.

در پایان امیدوارم که این عزیزان هر چه زودتر راه کنگره را پیدا کنند و به حال خوب برسند و خدا را شکر که با کنگره آشنا شدم و از آقای مهندس و خانواده محترم‌ایشان ممنون و سپاسگزارم.

 


عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .