English Version
English

مصرف‌کنندگان شیشه دنیایی جدا از همه دارند

مصرف‌کنندگان شیشه دنیایی جدا از همه دارند

اعتیاد به شیشه و مواد توهم‌زا چون سونامی، بنیاد خانواده را نابود می‌کند و ترس در دل خانواده‌ها می‌اندازد، اما این ترس و دلهره در زمانی بود که راه درمان آن پیدا نشده بود. عملی کردن فرایند درمان می‌تواند رنگ و بوی دوباره به زندگی‌ ببخشید و نویدبخش شروعی دیگر باشد. ترس از اعتیاد به شیشه و مواد توهم زا در جامعه زیاد مشاهده می‌شود ولی با وجود آقای مهندس و کنگره ۶۰، درمان مصرف‌کنندگان شیشه به راحتی و بدون مشکل انجام می‌شود، در ادامه با شما عزیزان به معرفی شیشه و درمان آن می‌پردازیم.

دستور جلسه این هفته «تخریب‌های شیشه و مخدر‌های جدید و روش درمان آن با متدد DST» می‌باشد.

شیشه یکی از انواع مواد مخدر محسوب می‌شود و برای اولین‌ بار درسال ۱۸۸۷ در آلمان به دلیل درمان افسردگی، بیش‌فعالی و چاقی مزمن به‌ صورت مصنوعی ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم از متا‌امفتامین‌هایی مانند شیشه برای رفع خستگی، بیداری و هوشیاری طولانی‌ مدت سربازان استقاده می‌شد‌، این ماده مخدر در بازار سیاه با نام شیشه یا کریستال شناخته می‌شود. این ماده یک روان‌گردان و محرک سیستم عصبی مرکزی با درصد بالای اعتیاد است و از آن برای سرخوشی و احساس لذت و تفریح استفاده می‌شود.

ساختار شیمایی شیشه یا آمفتامین از C9Hl3 که محرک و اعتیادآور است، مغز و سیستم عصبی را به شدت تحریک می‌کند. هنگامی که این ماده وارد سیستم عصبی مرکزی می‌شود، باعث تحریک سلول‌های مغزی و افزایش حالت تهاجمی به همراه بالا رفتن سطح انرژی جسم می‌گردد. این ماده مخرب از خود هیچ انرژی ندارد و در واقع انرژی مورد نیاز چند روز بدن را یک‌جا مصرف می‌کند. بعد از این مرحله تمامی عکس‌العمل‌های آشکار و پنهان پدیدار می‌‌شود، مثل بداخلاقی، افسردگی، علائم اختلال حرکتی، پارکینسون، افت‌ حافظه یا کند‌ذهنی، پرخاشگری ، رفتارهای جنون‌آمیز و غیرعادی در فرد ظاهر می‌شود. تغییرات شیمایی در فعالیت‌های مغز منجر به بروز این اختلالات روانی در فرد مصرف کننده می‌شود و اطرافیان به سهولت می‌توانند آن را تشخیص بدهند.

شیشه علاوه‌ بر روان، آثار بد جسمانی هم به دنبال دارد. ازجمله اشکال در گردش خون، گوارش، پروستات و هم‌چنین فساد دندان‌، هرچند حادتر‌ین مسئله در مصرف شیشه همان علائم روان پریشی در افراد است که باعث جدا شدن فرد از واقعیت‌ها و جامعه می‌شود و به همین دلیل آقای مهندس شیشه را یک ماده مخرب بسیار خطرناک ومصرف کنندگان شیشه را شاخدار نامیدند و هشدار سونامی شیشه را در همان سال‌های اولیه ورود به کشور اعلام کردند.
از دیدگاه کنگره‌ ۶۰ شیشه یک  مخدر بسیار قوی وخطرناک است و اعتیاد آن در مقایسه با دیگر‌ مواد مخدر شناخته شده نظیر تریاک و هرویین بسیار سنگین تر و خطرناکتر است.
درکنگره بر این باوریم که اعتیاد یک بیماری است و شخص مصرف کننده باید فرایند درمان را طی کند، بنابراین واژه‌ای به نام ترک نداریم. درمان بر مبنای متد DST با طی کردن زمان مشخص انجام می‌گیرد.

کنگره ‌۶۰ معتقد است که اعتیاد مسمومیت مزمن نیست بلکه جایگزینی مزمن است زیرا مواد مخدر مصرفی جایگزین مخدر‌های طبیعی بدن می‌شود، برای درمان لازم است به تدریج مواد شبه افیونی یا اندروفینی بدن باز‌سازی شود و این پروسه طی مدت ۱۰ تا ۱۱ ماه انجام می‌شود، شیوه درمان شیشه  نیز مانند دیگر مواد‌ مخدر در قالب پله‌های ۲۱ روزه با متد DST و داروی شفابخش OT انجام می‌شود تا حدی که به نقطه صفر برسد.

افکار تمام دنیا به این باور است که شیشه درمان ندارد و تنها می‌توان با مصرف متادون  آن‌ را کنترل کرد اما کنگره این مسئله را حل کرده است. هم اکنون مصرف‌کنندگان بسیاری در کنگره به درمان قطعی رسیده‌اند. نتیجه می‌گیریم برخلاف تصور افرادی که شیشه را به دلیل نداشتن مرفین، اعتیاد‌آور نمی‌دانند، یک نوع ماده مخدر قوی است که بیشترین تخریب را بر روی مغز می‌گذارد و فرد دچار اختلال در کل سیستم جسم، آشکار و پنهان می‌شود، مثل دوقطبی بودن و بدبینی نسبت به اطرافیان و هزاران مورد دیگر که از عوارض آن است. بهترین و موثرترین دارو برای درمان شربت 0T و به تعادل رسیدن جسم و جهان‌بینی می‌باشد.

امیدوارم چراغ کنگره برای مصرف کنندگان بیرون از کنگره روشن و مسیر سراسر نور و امید باز شود و هیچ خانواده‌ای تنش و استرس فرد مصرف‌کننده را نداشته باشد، مخصوصا مصرف کنندگان شیشه که دنیایی جدا از همه دارند. به امید روزی که پیام کنگره به گوش تمامی انسان‌های کره زمین برسد و هیچ مصرف کننده‌ای نا‌امید نباشد، چرا که امید ستونی است که جهان را سرپا نگاه می‌دارد و رویای انسان‌های بیدار است. خوشبختانه پرونده اعتیاد در کنگره ‌۶۰ کاملا بسته شده است و درحال حاضر آقای مهندس در حال تحقیق‌ بر روی درمان بیماری‌های دیگر هستند.

 

نویسنده: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .