English Version
English

ot تنها داروی درمان اعتیاد شیشه

ot تنها داروی درمان اعتیاد شیشه

سومین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره‌۶۰ نمایندگی آزادشهر با استادی راهنما همسفر فاطمه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد Dst» در روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

يكی از انواع مواد مخدر كه امروزه از مواد پر مصرف می‌باشد، آيس، شيشه يا كريستال است. علت اين نام‌گذاری اين است كه اين ماده در بعضی حالات، شكل ظاهری آن شبيه خرده شیشه است و يا تكه‌های كوچک يخ، اما بیشتر به صورت دانه‌های ریز است؛ مهمترين تركيب اين ماده‌ مخدر آمفتامين است. سابقه توليد و مصرف آمفتامين به قبل از جنگ جهانی دوم می‌رسد. در زمان جنگ جهانی دوم نیز به عنوان يك داروی مؤثر در رفع افسردگی سربازانی كه مشغول جنگ بودند و يا نيروهايی كه قرار بود چندين شبانه‌ روز را به صورت پيوسته به نبرد مشغول باشند و فرصت استراحت نداشتند برای بالا نگه داشتن سطح انرژی آنان استفاده می شد.

شايد اولين و مهمترين ماده‌ مخدری كه از آمفتامين به دست آمد و در سطح وسيع مورد مصرف قرار گرفت اكستازی باشد، قرص اكستازی در كشور ما به ندرت مشاهده و مصرف می‌شد، اما در سال‌های اول دهه هشتاد، مصرف آن افزايش يافت و بعد از گذشت دو یا سه سال، مصرف آن دوباره کاهش یافت تا جایی که امروزه خوشبختانه مصرف آن به شدت کاهش یافته و دیگر نشانی از این ماده مخدر به چشم نمی‌خورد. با کنار رفتن اکستازی، ماده دیگری پا به عرصه گذاشت و روز به روز مصرف آن گسترش یافت و آن شیشه بود.

مصرف شیشه بیش از هر نوع ماده مخدر دیگری در مغز تخریب ایجاد می‌کند. تخریب بیش از حد در بخش‌هایی از مغز، از جمله هیپوتالاموس، که مرکز کنترل احساسات و نیروی جنسی است، باعث می‌شود مصرف کنندگان شیشه در دو زمینه وارد توهم شوند؛
الف: مسایل جنسی و بدبینی شدید نسبت به اطرافیان در این زمینه
ب: احساس تحت نظر بودن
مصرف کنندگان شیشه در این دو زمینه سخت دچار توهم می‌شوند و بر همین مبنا خطرناکترین رفتارها از آن‌ها سر می‌زند.

سونامی شیشه در راه است. این جمله، برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ از زبان آقای مهندس دژاکام بنیان‌گذار جمعیت احیای انسانی «کنگره ۶۰ » شنیده شد. با گذشت زمان، اندک اندک نشانه‌های این سونامی پدیدار گشت، هر چه زمان می‌گذشت، اخبار مربوط به جنایات شیشه بیشتر و بیشتر شنیده می‌شد.
در مقطعی دیگر، مهندس دژاکام اعلام کردند که پیش قراولان موج مصرف کنندگان شیشه از راه رسیده‌اند. امواج این سونامی هر روز نزدیک و نزدیکتر گردید تا جایی که دیگر خبرهای جنایات شیشه ای از قتل فرزند و همسر گرفته تا فجایع دیگر به دست مصرف کنندگان شیشه از صفحات اخبار کنار نمی رود. قتل، جنایت و دیگر فجایع صورت گرفته به دست مصرف کنندگان شیشه، همگان را متوجه این موضوع نموده است، که باز هم به قول مهندس دژاکام  شیشه آن چیزی نیست که فقط در دسته مواد مخدر جای گیرد؛ بلکه چیزی است که در دسته مواد مخرب و جنایی جای می‌گیرد.

مصرف کنندگان شیشه، صرفا یک مصرف کننده ماده مخدر نیستند. در کجا، در چه زمان و چه نوع مصرف کننده‌ای دیده شده بود که چنین رفتارهای خطرناکی از آن ها سر بزند؟
سال گذشته در یکی از همایش های روانپزشکی اعلام شد که یک سوم تخت‌های بیمارستانی را  مصرف کنندگان شیشه اشغال کرده‌اند. در همین ارتباط اعلام شده بود که یک مصرف کننده شیشه، چشم خود را به طور کامل تخلیه و از حدقه بیرون آورده بود به این بهانه که در چشم من دوربین کارگذاشته شده و خواستم که دوربین را بیرون بیاورم. کافی است که در یک خانواده، یک مصرف کننده شیشه وجود داشته باشد، دیگر آن خانواده و اطرافیان آن‌ها امنیت نخواهند داشت.

در کنگره ۶۰ که یک مرکز راهنمایی درمان اعتیاد می باشد، همه روزه مصرف کنندگان بی‌شماری برای درمان اعتیاد خود مراجعه می‌کنند که بیش از سی درصد آن‌ها را مصرف کنندگان شیشه تشکیل می‌دهند.

از مهمترين عوارض طولانی مدت مصرف شيشه كه معمولاً بعد از گذشت چند ماه مصرف خود را نشان ‌می‌دهد، اختلال در عملكرد دريچه پروستات است، كه معمولاً ادرار و اسپرم با هم دفع مي‌شوند. آسيب‌های كبدی و جوش‌های صورت، ايجاد عفونت در دستگاه گوارش، خصوصاً روده‌ها، كوچك شدن بيضه‌ها به همراه درد  و تضعيف قوای جنسی از ديگر عوارض اين ماده‌ مخدر خطرناك است.

از ديدگاه كنگره ۶۰ كه نتيجه تحقيقات و مشاهدات و تجربه‌های عينی است، هر ماده كه مصرف آن انسان را از تعادل طبيعی خارج كند، مستقيماً روی سيستم ایکس یا سیستم تولید کننده مخدرهای طبیعی بدن اثر می‌گذارد و باعث تخريب آن‌ها می‌شود.
طيف تركيبات مخدرهای طبیعی كه در جسم انسان توليد می‌شود به قدری گسترده و ناشناخته است كه به اشتباه تصور می‌شود فقط مرفين يا مشتقات آن روی آن اثر می‌گذارد. هرچند همين موضوع را هم بسياری نمی‌دانند، اما  كنگره ۶۰ با اطمينان اين موضوع را ثابت كرده است كه كليه موادی كه انسان را از حالت تعادل طبيعی خارج می‌كند، شامل هروئین، ترياک، شيره، الكل، حشيش، كراک، شيشه، قرص‌های خواب‌، آرام‌بخش و ضدافسردگی، دیفنوکسیلات، ترامادول، بروفن، ژلوفن و حتی استامینوفن، كه بدون تجويز پزشک مصرف گردد نيز، مستقيماً روی اين سيستم اثر می‌گذارند و باعث تخريب آن می‌شوند.

از ديدگاه كنگره ۶۰ شيشه يك ماده مخدر بسيار قوی و خطرناک است و اعتياد آن در مقايسه با مواد مخدر شناخته شده نظير ترياک و هروئين بسيار سنگين‌تر و خطرناك تر است. و به اعتقاد كنگره ۶۰ هر نوع اعتيادی قابل درمان است.هم‌اكنون مصرف‌كنندگان شيشه بسياری در كنگره به درمان قطعی رسيده‌اند.

تنها دارویی که می‌تواند اعتیاد به شیشه را به طور کامل درمان کند، داروی OT و به روش DST است. در کنگره ۶۰ هزاران مصرف کننده شیشه با استفاده از داروی اپیوم تینکچر یا شربت تریاک درمان شده‌اند و این مسئله از نظر کنگره ۶۰ یعنی درمان شیشه با OT امری اثبات شده و حل شده است.

امروز ما درمان ناشناخته‌ترین و خطرناک‌ترین مخدر را مدیون تلاش‌ها و تحقیقات آقای مهندس دژاکام هستیم که همین‌جا از یکی از بزرگترین خدمت‌های ایشان به جامعه بشری و حیات انسان
ی که همان درمان اعتیاد هست، تشکر می‌کنم و از خداوند برای ایشان و خانواده محترمشان سلامتی و توفیق خواستارم.

رابط خبری: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)
عکس، ویراستاری وارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .