English Version
English

شیشه ماده مخدر سنگین و قوی است

شیشه ماده مخدر سنگین و قوی است

دوازدهمین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی هاتف به استادی راهنما همسفر مریم در رابطه با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

آمفتامین یا شیشه یک داروی محرک است که روی دستگاه عصبی مرکزی اثر می‌گذارد، این ماده محرک در اروپا به‌ نام آیس شناخته شده است. سابقه تولید شیشه به قبل از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد و یک باوری که مردم در مورد شیشه داشتند این بود که چون شیشه مورفین ندارد پس اعتیاد هم ندارد؛ در حالی‌که از دیدگاه کنگره ۶۰ هر ماده مخدری که انسان را از تعادل طبیعی خارج کند و مستقیماً بر روی سیستم ایکس اثر بگذارد باعث تخریب می‌شود.

مصرف شیشه بیش از هر ماده مخدر دیگر مغز را تخریب می‌کند و باعث تخریب سیستم‌های مغز از جمله هیپوتالاموس که مرکز کنترل احساسات و نیروی جنسی است می‌شود. مصرف شیشه در بسیاری از مواقع موجب بروز رفتارهای انتحاری از جانب مصرف كننده مانند زدن رگ دست یا پرت كردن خود از ارتفاع می شود.

در جامعه افرادی که در کنار مصرف‌کننده شیشه زندگی می‌کنند همیشه دچار ترس و نگرانی هستند؛ چون شیشه ماده مخدر سنگین و قوی است در مقابل مواد مخدر دیگر و فرد مصرف‌کننده به توهم توهم دچار می‌شود و وقتی کسی شیشه مصرف می‌کند ژن‌های زیادی درگیر می‌شوند.

به‌دلیل قیمت پایین و سهولت دسترسی به مخدر شیشه، مصرف متاآمفتامین‌ها بسیار رایج شده است. آزمایش تست اعتیاد به شیشه در آزمایشگاه‌های تخصصی انجام می‌شود. تشخیص اعتیاد به شیشه بسیار آسان است. با تست ادرار، میزان متاآمتافین موجود در بدن اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین در صورت مشکوک بودن می‌توانید از کیت تست اعتیاد به شیشه استفاده کنید. در جهان امروز فقط کنگره ۶۰ توانسته اعتیاد به شیشه را به‌طور کامل با داروی درمانی OT و روش DST درمان کند.

مسافر من تخریب بالای شیشه داشت هر روز با سرعت بیشتر مراحل فرورفتن در اعماق تاریکی را طی می‌کرد. روزهای زیادی از هفته را یا کاملاً در خواب بود یا اصلاً نمی‌خوابید، میل به غذا نداشت حتی غذاهایی که همیشه دوست داشت، خانواده هم برای این‌که می‌دیدند هر روز ضعیف‌تر می‌شود و شنیده بودند شیشه درمان ندارد او را به کمپ می‌بردند فقط برای این‌که زنده بماند و یا توهم نزند. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم چون هیچ‌کس آگاهی نسبت به این ماده محرک نداشت تا با کنگره۶۰ آشنا شدیم و مسافرم درمان شد.

کسی که همه از او دست شسته بودند حتی مادر و پدرم، کسی که با دیدنش فامیل و آشنا به ما می‌گفتند خدا به‌ شما کمک کند و با نگاه تحقیرآمیز به او نگاه می‌کردند و همیشه در مهمانی‌ها و مراسم‌ها او را دعوت نمی‌کردند؛ ولی الآن برادر عزیزم مایه افتخار من شده و دلم می‌خواهد همه جا با او بروم تا همه او را ببینند و فریاد بزنم بگویم این همان کسی‌ است که همه می‌گفتید شیشه درمان ندارد و می‌میرد.

خداوند بزرگ را هر روز و هر لحظه شکر می‌کنم که این مسیر زیبا را برای ما هموار کرد و قدردان جناب مهندس بزرگوار و خانواده محترمشان و به‌خصوص خانم آنی که همیشه از ایشان آموزش گرفتم و خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم، هستم.

رابط خبری: راهنما همسفر مریم (لژیون دوازدهم)
ویراستاری: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون یکم)
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر مریم
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .