English Version
English

شیشه یک ماده‌ مخدر بسیار قوی و خطرناک است

شیشه یک ماده‌ مخدر بسیار قوی و خطرناک است

جلسه یازدهم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی جواد با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» با استادی همسفر فریبا، در روز شنبه ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاس‌گزارم که در این جایگاه قرار گرفتم و به من فرصت خدمت‌گزاری را داده است. امروزه یکی از پرمصرف‌ترین انواع موادمخدر آیس، شیشه یا کریستال است. وجه تسمیه این ماده‌مخدر این است که این ماده بیشتر شبیه به خرده‌ شیشه، تکه‌های‌ کوچک یخ و ذرات ریز نبات است؛ این ماده در اروپا و آمریکا بیشتر به نام آیس شناخته می‌شود که مهم‌ترین ترکیب این ماده مخدر آمفتامین است. سابقه تولید و مصرف آمفتامین به قبل از جنگ جهانی دوم بر‌می‌گردد؛ در زمان جنگ جهانی دوم شیشه به عنوان یک داروی مؤثر برای بر طرف کردن افسردگی و بالا نگه داشتن سطح انرژی سربازان که چندین شبانه‌روز و به طور پیوسته مشغول نبرد بودند و فرصت استراحت نداشتند، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

با گذشت‌زمان و مشخص شدن عوارض خطرناک و اعتیاد به آن، کاربرد این ماده به عنوان دارو به تدریج کنار گذاشته شد؛ اما سوداگران و تولیدکنندگان مواد‌مخدر استفاده از این ماده را در تهیه مواد‌مخدر در دستور کار خود قرار دادند. اولین و مهم‌ترین ماده‌مخدر که از آمفتامین به دست آمده و در سطح وسیع مورد مصرف قرار گرفت، اکستازی می‌باشد. از سال 1383 شیشه در انتهای نمودارهای مصرف موادمخدر قرار گرفت و هر سال به اعداد و ارقام آن افزوده می‌شود؛ شیشه به عنوان یک ماده‌مخدر خطرناک و پرمصرف شناخته شده است؛ مصرف شیشه بیش از هر نوع ماده مخدر دیگری باعث تخریب در مغز‌ می‌شود.

کنگره ۶۰ که یکی از مراکز راهنمایی درمان اعتیاد به شمار می‌رود و همه روزه مصرف کنندگان بی‌شماری برای درمان اعتیاد خود به این مرکز مراجعه می‌کنند، بیش‌ از سی‌ درصد مراجعه‌کنندگان‌، مصرف کنندگان شیشه هستند. نتیجه تحقیقات، مشاهدات و تجربه‌های عینی کنگره ۶۰ این است که مصرف هر ماده‌ای که انسان را از حالت تعادل طبیعی خارج می‌کند و مستقیماً روی سیستم‌ایکس یا سیستم تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن اثر می‌گذارد، باعث تخریب در این سیستم می‌شود.

مخدرهای طبیعی که در جسم انسان تولید می‌شود، به قدری گسترده و ناشناخته است که به اشتباه تصور می‌شود، مورفین و یا مشتقات آن فقط روی جسم اثر می‌گذارند؛ هر چند بسیاری از افراد این موضوع را نمی‌دانند؛ اما کنگره ۶۰ با اطمینان این موضوع را ثابت کرده است، هر چیزی که انسان را از حالت تعادل طبیعی خارج می‌کند، شامل: هروئین، تریاک، شیره، الکل، کراک، شیشه، قرص‌های خواب، آرام‌بخش، ضدافسردگی، دیفنوکسیلات، ترامادول، پروفن، ژلوفن و حتی استامینوفن که بدون تجویز پزشک مصرف گردد، مستقیماً روی این سیستم اثر می‌گذارند و باعث تخریب در آن می‌شوند. از دیدگاه کنگره ۶۰، شیشه یک ماده‌مخدر بسیار قوی و خطرناک است و اعتیاد به آن در مقایسه با مواد‌مخدر شناخته شده نظیر تریاک و هروئین بسیار سنگین‌تر و خطرناک‌تر است؛ ضمناً به اعتقاد کنگره ۶۰ اعتیاد به مواد از هر نوعی قابل درمان است. 

هم اکنون مصرف‌کنندگان بسیاری در کنگره به درمان قطعی رسیده‌اند. لازم به ذکر است، تنها‌ دارویی که می‌تواند اعتیاد به شیشه را به‌طور کامل درمان کند، داروی OT یا شربت تریاک است. هر چند سیستم‌های پزشکی اعتقادی به درمان اعتیاد به شیشه با استفاده از داروی اپیوم تینکچر را ندارند؛ چون معتقدند که شیشه از دسته محرک‌ها است و اپیوم به عنوان یک داروی ایپوئیدی است و نمی‌تواند اعتیاد به شیشه را درمان کند؛ اما باید بگوییم که دانش پزشکی در حال حاضر در این زمینه به نتایج درستی دست نیافته است. هزاران مصرف‌کننده شیشه با استفاده از داروی اپیوم تینکچر یا شربت تریاک در کنگره ۶۰ به درمان رسیده‌اند و درمان شیشه به عنوان یک مسئله حل شده و ثبت شده در کنگره ۶۰ است.

رابط خبری: راهنما همسفر سمیه ( لژیون هفتم)
ویراستار: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون چهارم )
عکاس خبری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم )
ارسال: مرزبان خبری، همسفر مهری
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .