English Version
English

قضاوت کردن کار هر کسی نیست

قضاوت کردن کار هر کسی نیست

جلسه یازدهم از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دزفول، با استادی مسافر امین، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر ابراهیم ، با دستور جلسه « قضاوت و جهالت » پنج شنبه مورخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان من امین هستم یک مسافر.
از نگهبان جلسه ممنونم که به من اجازه دادند در این جایگاه بنشینم و آموزش بگیرم.
دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است؛  قبل از اینکه وارد کنگره بشوم تا کسی را می‌دیدم که ماشین آنچنانی سوار می‌شود، سریع او را قضاوت می‌کردم که پول این ماشین را از کجا آورده است؟ اما وقتی که وارد کنگره شدم فهمیدم که کجا هستم و چقدر دارم مسیر را اشتباه می‌روم و چه کار می‌کنم و کجا آمده‌ام.
مثلاً دیروز من داشتم یک نفر را قضاوت می‌کردم، که در جمع ما نبود و بعد به خودم آمدم که کجا هستم.
وارد کنگره که می‌شوم می‌بینم سیستم چجوری است، یکی را که ظاهراً می‌بینم، نباید قضاوتش کنم، مثل این می‌ماند که از سوراخ کلید نگاه کنم و فقط صندلی را ببینم اما وسایل اطراف آن را نبینم. باید حتماً در مورد شخص تحقیق کنیم و حتی اگر تحقیق هم تحقیق کنیم نمی‌توانیم او را قضاوت کنیم، چون در جایگاهی نیستیم که کسی را قضاوت کنیم، باید حواسمان جمع باشد که داریم چه کاری انجام می دهیم.


قضاوت کار هر کسی نیست؛ آن کسی که دارد قضاوت می‌کند جای او مشخص است و درس آن را خوانده است.
جهالت چیست؟ باید بدانیم جاهل کسی است که اول حرفش را می‌زند و بعد تفکر می‌کند؛ اول قضاوت می‌کند، حرکت می‌کند، راه می‌رود، طرف را می‌بیند و زود او را قضاوت می‌کند؛ ما نباید اینگونه باشیم ما باید آنقدر دانایی داشته باشیم که اول تفکر کنیم، آموزش بگیریم به حد نیاز و بعد بتوانیم در آن مسیر حرکت کنیم، من آمده‌ام این را آموزش بگیرم.
اول خداوند و بعد کنگره اجازه خدمت کردن به من را داده اند، پس با قضاوت کردن خدمت خودم را الکی باطل نکنم.
دیروز من آمدم دزفول و تا بعد از ظهر هم اینجا بودم، هیچ منتی هم ندارم و حال خوش را اینجا بدون مزد می‌گیرم، یک حال خوش خیلی قیمت دارد.
این اتوبوس دارد حرکت می‌کند و دارد جاهای دیدنی را نشان می‌دهد، باید بتوانیم سوار شویم و لذت ببریم از مسیر، نه اینکه منتظر بمانیم که راهنما یا یک نفر دیگر بیاید به من بگوید که بیا فلان کار را انجام بده، باید خودت بروی و آن کار را انجام بدهی.
از این که به صحبت های من گوش کردید ممنونم.
گروه سایت نمایندگی دزفول
عکاس و تایپ گزارش: مسافر مهدی
ویرایش و ارسال گزارش: همسفر مهزیار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .