English Version
English

نتیجه‌ی قضاوتِ کمتر، حالِ بهتر است

نتیجه‌ی قضاوتِ کمتر، حالِ بهتر است

جلسه سیزدهم از دور سوم لژیون ماهشهر به استادی مسافر احسان، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر محمد حسن با دستور جلسه « قضاوت و جهالت  » جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح در پارک فردوس ماهشهر آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان احسان هستم یک مسافر
از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتند و خداقوت به همه‌ی دوستان که در هر جایگاه خدمتی کمک می‌کنند که یک سفر اولی به درمان برسد.
این هفته با آقا محسن تهران خدمت آقای مهندس بودیم و آقا محسن رهایی داشتند و انرژی زیادی وجود داشت و انشالله که به زودی اولین رهایی را خدمت آقای مهندس ببریم.
در مورد دستور جلسه‌ی هفتگی، آقای مهندس و دیده‌بان‌ها شرایط را در کنگره به شکلی برنامه ریزی می‌کنند که شخصی که وارد مسیر می‌شود و یک سال در کنگره با توجه به دستور جلسات هفتگی در مورد یک موضوع صحبت می‌شود و بسیار تا بسیار مهم است و آن تعادل نسبی را که لازم دارم بتوانم دریافت کنم و من همیشه می‌گویم که در آن هفته با دستور جلسه باید زندگی کنم و چه چیزی در مورد دستور جلسه دریافت می‌کنم‌. هر هفته خودِ آقای مهندس روز چهارشنبه در مورد دستور جلسه صحبت می‌کنند و همیشه باید سعی کنیم که در روز چهارشنبه به صورت زنده دنبال کنیم و اگر ۱۰ صبح را از دست دادیم، می‌توانیم فایل صوتی و تصویری آن را از روی سایت دریافت کنیم.
قضاوت با دستور جلسه‌ی قبلی بی ارتباط نیست و دستور جلسه گذشته حرمت کنگره ۶۰ بود و این هفته در مورد قضاوت و جهالت که آقای مهندس در مورد این دو موضوع صحبت می‌کنند و خودِ دستور جلسه می‌گوید که اگر قضاوتی وجود دارد از روی جهل است و هر چقدر داناتر و آگاه‌تر، قضاوت کمتر و کمتر می‌شود و باز نتیجه‌ی قضاوتِ کمتر، حال بهتر است و چیزی است که ما در کنگره ۶۰ به دنبال آن هستیم. که چکار کنم که از حالِ بهتری برخوردار باشم و از آرامش بیشتری برخوردار باشم و آن به آموزش‌های کنگره بر می‌گردد و بدون آموزش‌های کنگره امکان پذیر نیست.
همه می‌دانیم که قضاوت بد است ولی چکار باید بکنم که قضاوت انجام ندهم و شاید ندانم قضاوتی که نسبت به شخصی انجام می‌دهم چه تاثیری داشته باشد ولی ذره‌ای تحملِ قضاوت شدن و آن هم به اشتباه را ندارم و طعم قضاوت را همه‌ی ما به شکلی کشیده‌ایم ولی در کنگره با توجه به اینکه یک سازمانی هستیم که کنار هم آموزش می‌گیریم و یک دوستی شکل می‌گیرد، خیلی مهم است که مسیر قضاوت شدن را بشناسیم که اگر آقای مهندس در قالب حرمت می‌گویند تجسس در امور هم‌ دیگر نکنیم و یک حد و مرزی را مشخص می‌کنند به خاطر این است که نتیجه‌اش به قضاوت اشتباهی ختم نشود که آن قضاوت اولین و مهمترین تاثیرش این است که آن شخصی که در آن مسیر قرار می‌گیرد از سفرش و از کنگره در نهایت خارج نشود.
به دوستان تازه‌وارد می‌گویم جلسات را بیایید ولی قضاوت نکنید و در کنگره می‌گویند دوربینت روی خودت باشد و خودت را با شخص دیگری به اشتباه مقایسه نکنید که چرا آن سفر اولی دارویش از من بیشتر است و یک قضاوت اشتباه می‌شود و شاید به کلام نیایید و این قضاوت در ذهنم انجام بشود. ولی اگر من از آموزش و تعادل خوبی برخوردار باشم اجازه نمی‌دهم که ذهنم به سمت مسائلی برود که به من مربوط نمی‌شود و آقای مهندس همیشه این‌جا به منِ احسان راهکار خوبی می‌دهد که همان اول تکلیف را روشن کنیم که خیلی از موضوعات به من ارتباطی ندارد.
قبل از ورودم به کنگره انرژی خوبی نداشتم و یکی از دلایلی که به سمت اعتیاد رفتم به همین خاطر بود و برای کار یا درس خواندن به دنبال انرژی بودم و باز یکی از دلایل وارد شدن به اعتیاد همان جهالت است ولی بعد متوجه شدم که انرژی داشتم ولی بلد نبودم از آن انرژی که در بدنم بوده استفاده کنم و در کنگره یاد گرفتم که یک ساعت مشغل‌ی ذهنی با هشت ساعت کار فیزیکی برابری می‌کند. خیلی وقت‌ها به اموراتی که به من مربوط نیست وارد بشوم، انرژی از دست می‌دهم و اگر به مسیر نگاه کنم، می‌بینم که از مسیر خارج شدم. همیشه آقای مهندس سعی کردند که ما را در یک خطی نگه دارند و آن خط، خطِ تعادل است.
درمان در کنگره فوقِ ترک است و در سی‌دی اخیر آقای مهندس به قاطعیت به جامعه پزشکی و دانشمندان از درمان اعتیاد می‌گویند و از ترک اعتیاد نمی‌گویند و این کلماتی است که یک سفر اولی باید به دنبالش باشد که با قاطعیت بدون یک ذره شک بگوید که در کنگره نه تنها حالم خوب می‌شود بلکه اعتیاد یک بیماری است که اصلا رَدی از آن باقی نمی‌ماند و مثل یک زخم نیست که یک خطی باقی بگذارد و بگوید این زخمِ اعتیاد است و این باید برای همیشه پرونده‌اش در کنگره بسته شود.
در کنگره شما باید به دنبال تعادل باشید و باز با جهان‌بینی در کنگره می‌توانیم به تعالی برسیم و آقای مهندس می‌فرماید که از هر دست بدهیم از دست دیگر دریافت می‌کنیم و کاری که دیروز کرده‌اید، امروز برداشت می‌کنید. این همان بذری است که دیروز کاشته‌اید. اگر دیروز قضاوت کرده‌اید، امروز قضاوت می‌شوید و من باید بدانم امروز در کنگره چه بذری می‌کارم و آیا بذرم، بذر خوبی است و یا دارم پنهان کاری می‌کنم که انرژی از دست می‌دهم.

آن میزان انرژی و نشاط من در گروی مسیری است که در کنگره به آن مسیر ارزش‌ها می‌گوییم و از آن طرف رفتن به سمت ضد ارزش‌ها قدرتی است که من می‌دهم و نمی‌خواهم قضاوت کنم ولی قضاوت می‌کنم و من بازی را به نیروهای منفی داده‌ام و هر چقدر از این موضوع فاصله بگیرم همان شهامتی است که من در درمان به آن نیاز دارم و شجاعت و ایمان به سمت من می‌آیید.

انشالله از آموزش‌های هفتگی کنگره خودم یاد بگیرم و در این هفته‌ است که بیشتر نگاه می‌کنم که آیا قضاوتم نسبت به سال‌های گذشته کمتر یا بیشتر بوده است و آن توجه‌ی که آقای مهندس می‌گویند که بیدار هستید ولی این‌جا نیستید و ذهن‌تان جای دیگری است و اگر در کنگره هستید بیدار و هوشیار باشید و از بیداری تا هوشیاری خیلی فاصله است و کنگره ۶۰ ذره ذره چشمان ما را باز می‌کند.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه‌ی شما سپاسگذارم.

 

گروه سایت نمایندگی ماهشهر

عکس: مسافر اسماعیل 

تایپ و ارسال مطلب: مسافر صادق

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .