English Version
English

درخدمت هم نبایستی طمع کرد

 درخدمت هم نبایستی طمع کرد

مسافر شمس الدین در برداشت خود از سی دی خدمت گفت:
در کائنات مهم‌ترین چیز تعادل یا حفظ تعادل است، برای اینکه اولین ساختار به وجود بیاید بایستی آن ساختار تعادل خودش را حفظ کند، بنابراین اولین شرط بقای هرچیزی تعادل آن است، تعادل بین موجودات زنده و غیر زنده فرق می‌کند. اگر موجود زنده خراش بردارد، می‌تواند خودش را بازسازی کند، ولی موجود غیرزنده مثل سنگ نمی‌تواند بلکه سالیان زیادی خراش بر روی آن باقی می‌ماند. نگاه کنگره ۶۰ این است که درمانگر شخص است، در کنگره60 به راهنما درمانگر گفته نمی‌شود، البته راه را نشان می‌دهد و شخص راه را طی می‌کند، به شرطی که شرایط تعادل برایش مهیا شود.
ظرفیت چیزی جز دانایی نیست، به عنوان مثال یک استخر هرچه گنجایش بیشتری داشته باشد می‌توان محتویات بیشتری درونش جای داد، در انسان‌ها ظرفیت‌ها متفاوت است، استخری که گنجایش زیادی هم داشته باشد اگر آب کمی ریخته شود اصولا نمی‌توان شنا کرد، شخص هم به اندازه ظرفیت و دانایی می‌تواند مسئولیت بپذیرد. اگر به شخصی که می‌تواند هزار نفر را فرماندهی کند یک جوخه هشت نفری داده شود قطعا اختلال درونش به وجود می‌آید و کلافه می‌شود چون ظرفیت در این شخص بالاست. از آن طرف شخصی هم ظرفیت کمی دارد به عبارتی ظرف و پتانسیل درونش به وجود نیامده است اگر مسئولیت بالایی به او داده شود در ابتدا شاید خوشحال شود اما بعدا دورش را علفهای هرز و مرداب فرا می‌گیرد، در هر دو صورت اندازه خدمت و مسئولیت بایستی درنظرگرفته بشود، درخدمت هم نبایستی طمع کرد، انسان باید خدمتی را انتخاب کند که از پسش بربیاید و بتواند انجامش دهد و در زمینه خدمت هم آموزش دیده باشد.

هرچه خواسته شخص قوی باشد، خواسته معقول و نامعقول درونش اعتماد به نفس بوجود می‌آورد که آیا ( آرزوی انجام کار در کنگره 60 دارد ) و یا ( عشق انجام عمل)

در کنگره بایستی با عشق خدمت کرد تا نیاز انسان‌ها را برآورده کرد اگر انرژی پاک باشد می‌توان کمک شایانی به انسان و خلق کرد، نیاز ما در دل دیگران و نیاز دیگران هم در دل ماست، قطعا هوس دیگران در دل ما نیست که گمراه شویم و هیچ خاصیتی برای دیگران هم ندارد، کسی که درمان می‌شود، می‌تواند به دیگران هم کمک کند و آدرس درست دهد، برای کمک به دیگران بایستی پیام امید داد، هرچه در مسیر مسئولیت آموزش وجود داشته باشد، می‌توان بهتر به دیگران کمک کرد که البته نیت شخص هم مهم است.

نگارنده مسافر: شمس الدین
نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .