English Version
English

قضاوت کار کسی است که آگاهی داشته باشد

قضاوت کار کسی است که آگاهی داشته باشد

جلسه ششم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی نمایندگی ایران کنگره۶۰، با استادی مرزبان مسافر علی ، نگهبانی مسافر مجید و دبیری مسافر شمس‌الدین با دستور جلسه " قضاوت و جهالت" پنجشنبه 14 تیرماه‌ ۱۴۰۳ ساعت 17 آغاز به کارکرد

سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر؛

خدا را شکر می‌کنم که توانستم دوباره در این جایگاه خدمت کنم. از نگهبان عزیز آقا مجید و دبیر ایشان آقا شمس الدین و علی آقا راهنمای محترم لژیون هشتم کمال تشکر را دارم که اجازه دادند من در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. در رابطه با دستور جلسه این هفته که قضاوت و جهالت می‌باشد، به نظرم قضاوت کار کسی است که آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشد، وقتی می‌خواهید در مورد کسی سخنی بگویید حتمٱ باید دانایی و علم آن را داشته باشد، بدون همه اینها نمی‌شود کسی را مورد قضاوت قرار داد. زمانی که مصرف می‌کردم از روی جهالت و نادانی مردم را قضاوت می‌کردم، در کار دیگران تجسس و یا غیبت می‌کردم، خلاصه بگویم که هر کاری که می‌توانستم برای تخریب دیگران انجام می‌دادم، ولی خداوند را شکر می‌کنم از زمانی که وارده کنگره شدم تلاش می‌کنم که یکسری از کارهای ضد ارزشی را انجام ندهم، و در کار کسانی که به من ارتباطی ندارد دخالت نکنم، به طور مثال وقتی در یک مکانی چند نفر در مورد دیگران سخن می‌گویند وارد آن جمع نشوم، تمام سعی‌ام آن است که این کارها را انجام ندهم.

من نمی‌گویم در چند سالی که در کنگره هستم فیلسوف شده‌ام یا به تکامل رسیده‌ام ولی، آرام آرام و به مرور زمان از یکسری ضدارزشها دوری می‌کنم تا بتوانم به آرامش و آسایشی که مد نظر کنگره است، دست پیدا کنم. در مورد قضاوت آقای مهندس هفته پیش فرمودند: کسی که قاضی است و قضاوت می‌کند درس آن را خوانده و چندین سال زحمت کشیده تا علم آن را به دست بیاورد، وقتی که در مورد یک پروندهای قضاوت می‌کند و حکمی را صادر می‌کند ( حتی حبس ابد و اعدام ) بعد از چند سال کسی پیدا می‌شود که اعتراف کند آن کار را من کرده‌ام، پس نتیجه می‌گیریم کسی که این همه زحمت کشیده است تا به این درجه یعنی، قضاوت برسد ممکن است مرتکب اشتباه شود، پس من هم در جایگاهی نیستم که دیگران را مورد قضاوت قرار دهم، باید بتوانم وظایف خودم را به درستی و دقیق انجام دهم و در زندگی دیگران دخالت نکنم می‌توانم خود را در آرامش نگه دارم، اما برعکس کسی که این کارها را انجام می‌دهد همیشه افکارش پریشان و حالش خراب است.

من به عنوان یک کاسب در محل کارم وقتی با کسی بحث یا بد رفتاری می‌کنم، افکارم پریشان و خواب شبم بهم میریزد، پس به خاطر همین قضایا همیشه سعی می‌کنم که در صراط مستقیم و کارهای ارزشی حرکت کنم، متشکرم از همه شما که به مشارکتم گوش کردید.

رهایی هفته:
مسافر مرتضی با راهنمایی راهنما محترم مسافر منوچهر لژیون سوم

همسفر، از بندي كه آزاد شده‌اي تو را سرمست نگرداند و براي اينكه بداني ، سفر دوّم به مراتب هم سخت و هم سهل است .
دستهايت را به نشان پيچش در هم و به سوي آسمان نگهدار و تا آنچه دريافت ننموده‌اي از ادامه باز نايست و بدان همسفران در آن مكان لا مكان تو را ياري خواهند نمود .

 

مرزبان کشیک:مسافر حمدالله

تایپ:مسافر محمد لژیون هشتم

تنظیم:مسافر مصطفی لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .