English Version
English

انسان‌هایی که قضاوت می‌کنند در جهالت به سر می‌برند

انسان‌هایی که قضاوت می‌کنند در جهالت به سر می‌برند

هشتمین جلسه از دور دهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیرجند ویژه مسافران و هم‌سفران با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» با استادی پهلوان جواد و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر محمد پنج‌شنبه 14 تیرماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان جواد هستم یک مسافر. پیامی هست که می‌گوید تفکر، خواسته و خیال ما همیشه آن چیزی که می‌خواهیم و می‌بینیم نیست بلکه آن چیزی هست که ما نمی‌بینیم و نمی‌خواهیم. من از دیروز تصویرسازی می‌کردم که چه ساعتی به بیرجند برسم و درست برعکس شد و برنامه‌هایم تغییر کرد.حضور در بیرجند یادآور خاطرات خوبی است و اینکه می‌بینم  تعداد مسافران و هم‌سفران به حدی زیاد شده که این مکان گنجایش عزیزان را ندارد، بسیار خوشحالم و مطمئنم باهمت عزیزان شعاع این دایره بزرگ‌تر خواهد شد.

انجام یک سری مسائل می‌تواند حریم امنی را برای انسان بسازد. بر اساس یک سری نافرمانی‌ها، در تاریکی قرار گرفتیم و از حس کردن خیلی از نعمت‌های خداوند محروم شدیم. نوشتار حرمت وقتی می‌گوید کنگره مکان مقدس و امنی است یعنی تفکری که در کنگره جاری است همان تفکری است که جانی دوباره به ما خواهد بخشید. همان تفکری که ما را از سکون به حرکت و از حرکت به پرواز درخواهد آورد و این مستلزم رعایت یک سری قوانین است.

خیلی از ماها در بدو ورود به کنگره و بعد شروع آموزش دیدن، وقتی صحبت از قوانین می‌شد فکر می‌کردیم قوانین پیچیده‌ای هست که ما قادر به انجامش نیستیم ولی مطالب و نوشتارهای آموزشی کنگره توسط آقای مهندس و بنیان کنگره به ساده‌ترین شکل ارائه‌شده و ما می‌توانیم به‌راحتی انجام بدهیم. یکی از آن‌ها قضاوت نکردن است. من با آموزش در کنگره متوجه شدم که یک سری مسائل اصلاً به من هیچ ربطی ندارد و یکی از دلایلی که همیشه در جهل به سر می‌بردم این بود که در روز چندین و چند نفر را قضاوت می‌کردم و حکم هم برایشان صادر می‌کردم. در خیلی موارد حکم را اجرا هم می‌کردم. به‌محض اینکه یک سری آموزش را فرامی‌گیرید و شروع به انجام دادن آن می‌کنید، زنده شدن برای شخص مسافر اتفاق می‌افتد.

در کنگره یاد گرفتم کاری که به من ضرر بزند و حالم را خراب کند انجام ندهم و هر کاری که حالم را خوب می‌کند یعنی این کار ثواب دارد. در تمام ادیان الهی هست که تجسس نکنید، قضاوت نکنید، در کنگره به زبان ساده یاد گرفتم که اگر قرار است در مکان امنی قرار بگیرم و محرم شوم باید یک سری کارها را انجام ندهم همان کارهای ضد ارزشی را.


در کنگره و لژیون‌ها یاد می‌دهند که در کارهای دیگران سرک نکشیم، قضاوت نکنیم، چون به ما مربوط نیست که چرا راهنما این کار را کرد، چرا پله این‌جوری است، چرا ره‌جوی دیگر زود می‌آید یا دیر می‌رود؟!

انسان‌هایی که قضاوت می‌کنند یقیناً جاهل‌اند. کسی که در جهالت به سر ببرد یقیناً در تاریکی حضور دارد و کسی که در تاریکی حضور دارد حالش خوب نیست. یکی از چیزهایی که ما را به سمت نور هدایت می‌کند قضاوت نکردن است چون وقتی در رابطه با موضوعی اطلاع ندارم و در دسترسم نیست با قضاوت کردن می‌توانم  به دیگران  ضربه بزنم و آسیب برسانم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم

تایپ: مسافر رضا، لژیون چهارم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .