English Version
English

مصرف‌کننده شیشه، یک دیوانه‌خانه سیار است

مصرف‌کننده شیشه، یک دیوانه‌خانه سیار است

جلسه سیزدهم از دوره نخست کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک با دستور جلسه «تخریبهای شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» با استادی مرزبان همسفر سکینه در روز شنبه 16 تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

جهان اعتقاد دارد که اعتیاد، بیماری مزمن و پیش‌رونده است؛ اما مهندس دژاکام معتقد است که اعتیاد می‌تواند پس‌رونده و قابل‌درمان باشد. نباید الزام باشد که پیش‌رونده است و در حال جلو رفتن، زیرا شخص می‌تواند با یک سازوکار مناسب جهت معکوس بدهد و در مرحله کاهش آسیب و کم‌کردن، موادمخدر مصرفی را به نقطه صفر برساند.

مبحث شیشه با مبحث تریاک و هروئین و کراک فرق می‌کند. شیشه از خانواده امفتامین هاست اما تریاک از خانواده نارکوتین هاست و با هم فرق دارند. مصرف شیشه باعث می‌شود ماده دوپامین به میزان هزار و صد درصد یعنی یازده برابر در مغز بالا برود اما مصرف تریاک باعث می‌شود دوپامین به میزان چهارصد درصد یعنی چهار برابر بالا برود. به همین دلیل شخص مصرف‌کننده هروئین یا تریاک خمار می‌شود و ممکن است خیلی کارها انجام بدهد؛ اما فرد نرمال و عادی است؛ اما مصرف‌کننده شیشه اصلاً این‌طور نیست و یک دیوانه‌خانه سیار است و توهمات واقعی دارد.

افرادی داشتیم که سرمایه‌های زیادی داشتند و از دست دادند یا کارخانه‌دار بودند و کارخانه‌شان را از دست دادند و سوءظن بسیار شدیدی پیدا می‌کنند، حتی به اطرافیان و خانواده خود و می‌گویند: دیگران می‌خواهند به او آسیب برسانند و او را بکشند و به‌خاطر سوءظن زیاد، چاقوکشی می‌کنند و افراد اطرافیان و خانواده خود را می‌کشند یا حلق‌آویز می‌کنند و حتی به مأموران پلیس حمله می‌کنند.

بالارفتن دوپامین باعث می‌شود شخص در ادامه متأسفانه دوقطبی یا چند قطبی می‌شود، در واقع مصرف‌کنندگان شیشه مصرف‌کنندگان شاخ‌دار هستند. شیشه به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و خیلی اشکالات دیگری در سیستم بدن ایجاد می‌کند. مصرف‌کننده شیشه خود را معتاد نمی‌داند؛ زیرا فکر می‌کند شیشه از خانواده مخدرها نیست و محرک است پس شیشه اعتیاد ندارد؛ اما غافل از اینکه از خانواده مخرب‌هاست و تخریب بسیار بالایی دارد.

به اعتقاد مهندس دژاکام درمان شیشه در کنگره۶۰ فقط با تریاک یا اپیوم تینکچر که ۲۵ نوع آلکالوئید دارد، با روش DST انجام می‌شود و امروزه شاهد رهایی خیلی از مصرف‌کنندگان شیشه در نمایندگی های مختلف کنگره ۶۰ هستیم. خداوند را برای انجام این عمل عظیم شکرگزار هستیم.

عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .