English Version
English

قضاوت از روی نا آگاهی در کنگره جایز نیست

قضاوت از روی نا آگاهی در کنگره جایز نیست

هشتمین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سیرجان؛ با دستور جلسه: "قضاوت و جهالت" با استادی: مسافر حمید، نگهبانی: راهنما مسافر سیروس و دبیری: راهنما مسافر حسین در روز سه شنبه مورخ 12 تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می کنم که در جمع شما عزیزان هستم تا بتوانم انرژی و آموزش بگیرم و تشکر می کنم از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان و تمامی خدمتگزاران کنگره 60 نمایندگی سیرجان.

دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است. قضاوت دو نوع است قضاوت به معنای عام و دیگری به معنای خاص که تخصصی و حقوقی است و یک شغل محسوب می شود. بعضی افراد با تحصیل در این رشته و گذراندن دوره های مختلف به توانایی در حوزه قضاوت می رسند و به عنوان قاضی مشغول به کار می شوند. انسان ها به صورت فطری برای تصمیم گیری در کارهای خود توانایی قضاوت دارند و این یک موهبت الهی هست که در وجودشان قرار دارد و قضاوت در کارها اگر با تفکر و اندیشه و از روی آگاهی و در جهت درست باشد می تواند به او کمک کند و خیلی وقت ها او را از موقعیت های خطرناک نجات دهد و این به آن معناست که قضاوت برای انتخاب راه درست و انتخاب خوب از بد برای انسان مفید و لازم می باشد. اما این دستور جلسه به من می گوید که ندانسته و از روی جهل، دیگران را قضاوت نکنم و این یک کار نادرست می باشد و قضاوت نادرست، انجام کارهای ضد ارزشی دیگر را نیز به دنبال خواهد داشت و دیدگاه انسان ها را نسبت به یکدیگر تغییر می دهد و باعث انتقال انرژی منفی شده و بار سنگینی بر روی دوش افراد می گذارد.

اصولاً انسان اگر شخصی را برای اولین بار ملاقات کند قبل از اینکه طرف مقابل حرفی بزند ذهن انسان به مدت 5 ثانیه او را از روی ظاهر قضاوت و طبقه بندی می کند که آن شخص انسان خوبی است یا انسان بدی، خوش اخلاق است یا بد اخلاق، پولدار است یا فقیر، با سواد است یا بی سواد و سایر صفات را در همان لحظات اول بر اساس حواس پنجگانه خود برداشت کرده و به راحتی در مورد آن شخص قضاوت می نماید.

قضاوت کردن بر اساس دانایی و برای کمک به افراد می تواند بسیار مفید هم باشد بعنوان مثال وقتی یک بیمار به پزشک مراجعه می کند پزشک بر اساس آن آگاهی و دانشی که دارد و بر اساس علائم بالینی و ظاهری فرد می تواند بیماری او را تشخیص دهد و فرد را معالجه نماید. اما در بعضی مواقع هم ممکن است پزشک نتواند از روی علائم ظاهری در مورد مشکل جسمی شخص قضاوت کند و بیماری را تشخیص بدهد که در اینجا بعد از بررسی های بیشتر و انجام آزمایش یا سونوگرافی و موارد مختلف دیگر می تواند بیماری را تشخیص دهد و به فرد کمک نماید.

قضاوت از روی نا آگاهی در کنگره هم جایز نیست. من که الان اینجا نشستم و دارم به تک تک شما نگاه می کنم حق ندارم در مورد شما قضاوت کنم یا سر لژیون در مورد هم لژیون های خودم و دیگر افراد قضاوت کنم. البته همانطور که گفتم قضاوت درست و در جای خودش و برای کمک به افراد از روی آگاهی می تواند مفید باشد کما اینکه یک راهنما بر اساس دانایی و تجربه ای که دارد در خصوص کمک به درمان رهجوی خود ممکن است او را قضاوت کند و نتیجه مثبتی برای رهجو داشته باشد. همچنین در قسمت مرزبانی وقتی مشکلی برای فردی بوجود می آید و به مرزبانی ارجاع داده می شود بایستی با جمع آوری اطلاعات و آگاهی لازم و بر اساس قوانین و مقررات در مورد آن فرد تصمیماتی لحاظ شود که در نهایت به نفع او و به نفع سیستم باشد.

از اینکه به صحبت های من گوش کردید از همه شما متشکرم.

تایپ: مسافر حمید
عکس: مسافر منصور
ویرایش و بارگزاری: مسافر سعید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .