English Version
English

مصرف‌کنندگان شاخ‌دار

مصرف‌کنندگان شاخ‌دار

جلسه چهاردهم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان با استادی مرزبان پارک پرنیان همسفر سمیه و با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکر و سپاسگزارم بابت حضورم در کنگره و تشکر می‌کنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان و راهنماهای عزیزم خانم شهرزاد و خانم پریسا بابت آموزش‌های نابی که به من دادند، دستشان را در قلبم می‌بوسم و قدردان زحمات این بزرگواران هستم.

دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» است. همان‌طور که می‌دانید سابقه تولید و مصرف آمفتامین به قبل از جنگ جهانی دوم می‌رسد. در آن زمان به‌عنوان یک داروی مؤثر برای رفع افسردگی سربازانی که مشغول جنگ بودند و یا برای افزایش سطح انرژی نیروهایی که قرار بود چندین شبانه‌روز به‌صورت پیوسته به نبرد مشغول باشند و فرصت استراحت نداشتند، استفاده می‌‌شد.

به‌دلیل عدم وجود مرفین در ترکیبات شیشه، این ماده به نام‌های آیس و کریستال شناخته می‌شود و آن‌ را به‌عنوان ماده مخدر و اعتیادآور نمی‌دانستند و بیشتر در جشن‌ها برای ایجاد نشاط و شادی استفاده می‌شد و حتی به‌عنوان داروی ‌‌لاغری در باشگاه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. آسیبی که شیشه در مدت دوماه بر سیستم ایکس فرد مصرف‌کننده وارد می‌کند در یک فرد مصرف‌کننده تریاک بعد از چندین سال دیده نمی‌شود و تأثیر مستقیم بر روی گیرنده‌های عصبی انسان دارد. مصرف‌کنندگان شیشه و قرص‌های روان‌گردان به‌خاطر اینکه جای حس و حواسشان تغییر می‌یابد، توهم شدیدی را برای‌ آن‌ها به‌همراه دارد به‌طوری که صداها می‌شنوند و یا تصاویری می‌بینند که آن‌ها را از جهان واقعی پیرامونشان دور می‌کند و باعث می‌شود دست به حرکات غیر عادی بزنند. به‌خاطر همین آقای مهندس مصرف‌کنندگان شیشه را مصرف‌کنندگان شاخ‌دار نامیده است.

هرکسی‌که مصرف‌کننده شیشه داشته و دارد با این مطالب گفته شده، کاملاً آگاه است و به‌خوبی درک می‌کند و همه این‌ها را به چشم دیده است. توهم مسافر من به‌دلیل مصرف شیشه خیلی زیاد بود ‌و بد‌تر از همه بد‌بینی که داشت ما را خیلی اذیت می‌کرد و شب‌‌بیداری‌هایش آسایش و آرامش ما را گرفته بود. من قبل از ورود به کنگره از تخریب‌های شیشه ناآگاه بودم و متأسفانه درکی از این موضوع نداشتم که در شخص مصرف‌کننده شیشه، ترشح دوپامین، یازده برابر افزایش می‌یابد و عکس‌العمل‌هایی که انجام می‌دهد دست خودش نیست؛ فرد با مصرف شیشه دچار بیمار اسکیزوفرنی می‌شود و به همین دلیل این‌گونه رفتار می‌کند و من همه این‌ها را در کنگره آموزش دیدم و درک کردم.

مسافر من توسط همکارش آقای منصوری با کنگره آشنا شد و درمانش را شروع کرد. آرام‌آرام تغییر مسافرم را به چشم دیدم و باورم نمی‌شد که مسافرم درمان شود و تغییر کند. اتفاق قشنگی که برای مسافرم افتاد این بود که مسافرم بعد از درمان تیک‌های عصبی که داشت، کاملاً قطع شد و جسم و روانش کاملاً به تعادل رسید و این نعمت بزرگی بود که توسط کنگره به ما داده شد. تغییر افکار و اندیشه مسافرم باعث شد کنجکاو شوم و آمدم ببینم کنگره چه جایی است؟ کجاست که یک شخص را این‌قدر تغییر داده است و دیدم ‌در جامعه‌ پزشکی که برای درمان شیشه عاجز است و هیچ اعتقادی برای درمان شیشه ندارند در کنگره ۶۰ درمان چقدر راحت به‌وسیله شربت اوتی صورت می‌گیرد و افکار و اندیشه شخص به تعادل می‌رسد.

هدف کنگره به تعادل رسیدن افراد است؛ زیرا کنگره معتقد است درمان، فوق ترک و تعادل، فوق درمان است و برای خوانندگان این مطالب نوید می‌دهم که به کنگره و به درمان کنگره ایمان راسخ داشته باشند و نگران مصرف‌کنندگان‌ خود نباشند و کفش‌های آهنین را بر پا کنند و بال پرواز باشند و کنارشان باشند تا معجزه خداوند شامل حالشان شود تا طعم خوش رهایی مسافر و خودشان را بچشند.

کلام آخرم این است که آرامش امروزم را مدیون آموزش‌های کنگره هستم و از خداوند طول عمر با عزت برای آقای مهندس و خانواده محترمشان و تمامی خدمتگزاران کنگره خواستارم. به امید رهایی مصرف‌کنندگان ایران زمینم.

عکاس: همسفر محبوبه رهجوی راهنما همسفر پریسا (لژیون یکم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر مریم
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .