English Version
English

باتلاق جهالت

باتلاق جهالت

اولین جلسه از دور سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی آزادشهر با استادی راهنماتازه واردین مسافرحمید، نگهبانی مسافررضا و دبیری مسافرحسن با دستورجلسه "قضاوت و جهالت"در روز پنج شنبه مورخ 14 تیر ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان حمید هستم مسافر.
خیلی خوش حالم که یک بار دیگر در نمایندگی آزادشهر حضور دارم. در جلسه لژیون سردار هم بیان کردم؛ تمام شعب کنگره مثل خانه‌ی خود انسان می‌ماند. هیچ جا شما مهمان یا غریبه نیستید. از تمامی خدمتگزاران نمایندگی تقدیر و تشکر دارم و به آن‌ها خداقوت می‌گویم.
در مورد دستور جلسه باید خدمتتان عرض کنم که قضاوت و جهالت دو بخش است و کاملا این دو بخش به همدیگر ارتباط دارند. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که با قضاوتی که انجام می‌دهیم، آگاهی یا جهالت ما مشخص می‌شود. همانطور که می‌دانید، از قدیم به ما گفتند که ابتدا در مورد سوالی که از شما پرسیده می‌شود تفکر بکنید؛ سپس جوابگو باشید. این، به این دلیل است که تفکر بکنید تا قضاوت نابجا نکنید. وقتی از من سوالی پرسیده می‌شود، ابتدا باید در مورد آن فکر بکنم و سپس جواب بدهم تا از جهل جلوگیری بکنم و دانایی خودم را بالا ببرم. هر چه بدون اطلاعات و آگاهی بخواهیم قضاوت بکنیم، در باتلاق جهالت فرو خواهیم رفت. مسئله‌ی قضاوت آنقدر سنگین و گران بهاست که ما حتی نباید در مورد فرزند خودمان هم بدون اطلاع و تفکر قضاوتی انجام بدهیم. قضاوت کار سختی است که اگر اشتباه انجام بشود امکان این را دارد که تبعات سنگینی برای ما داشته باشد. ابتدای آن هم حال خرابی خودمان و اطرافیان مان است. به عنوان مثال من به فرزندم اجازه دادم که در تعطیلات تابستانی، روزی ۱ ساعت از کامپیوتر استفاده بکند. ساعت ۸ از خانه خارج می‌شوم و فرزندم به مشغول بازی می‌شود. ساعت ۱۱وقتی به خانه برگشتم و او را همچنان پای کامپیوتر دیدم، نمی‌توانم بگویم که چرا بیشتر از حد مجاز مشغول بازی هستی. شاید زمانی که من نبودم، قطعی برق، جلوی بازی کردن فرزندم را گرفته بوده و اصلا در این چند ساعت بازی نکرده است. با این کار، هم حال خود و هم حال فرزندم را خراب می‌کنم. ای مثال را در لژیون سردار هم بیان کردم. به همین خاطر است که گفتم قضاوت کردن کار بسیار سخت و دشواری است. مسئله‌ی قضاوت آنقدر مهم است که حتی در نوشتار حرمت کنگره60 هم از آن یاد شده. تجسس نکنیم، سرزنش نکنیم که حاصل این دو کار قطعا قضاوت کردن است. زمانی که من بتوانم حرمت کنگره را بطور کامل اجرا بکنم، آموزش کاملی گرفتم.

تهیه و ارسال گزارش : مسافر علی لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .