English Version
English

قضاوت به شکل یک ساختار در درون ما وجود دارد

قضاوت به شکل یک ساختار در درون ما وجود دارد

جلسه پنجم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بیستون کرمانشاه به استادی راهنمای محترم مسافر همایون ، نگهبانی مسافر سهراب و دبیری مسافر پیمان با دستور جلسه << قضاوت و جهالت >> و تولد پنجمین سال و آزادمردی راهنمای محترم مسافر سعید در روز پنجشنبه مورخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار نمود .

سخنان استاد :

از نگهبان محترم، گروه مرزبانی و به خصوص آقا سعید کمال تشکر را دارم که باعث شدند امروز در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم .
همانطور که می‌دانید دستور جلسه ما امروز دو بخش است : قسمت اول  : در مورد قضاوت و جهالت است و بخش دوم در مورد تولد پنجمین سال و آزادمردی راهنمای محترم آقا سعید می‌باشد،ابتدا در مورد بخش اول صحبت می‌کنم : انسان برای قضاوت کردن نیاز به دانایی ، آگاهی ، عدالت ،عمل سالم و خیلی نکات دیگر دارد و به کسی که قضاوت می‌کند قاضی گفته می شود که بابت این کار حقوق دریافت می‌کنند، یعنی انسان‌های عادی حق قضاوت کردن را ندارند و نکته دیگر اینجا است که نقطه مقابل قضاوت ، جهالت است و جهالت هیچ نیازی به دانایی و آگاهی ندارد و هر شخصی بدون آگاهی می‌تواند پشت سر شخص دیگری قضاوت کند ، تخریب این کار به خود شخص برمی‌گردد .
ما در کنگره یاد می‌گیریم که نیرویی که باعث حرکت ما می‌شود حس است و وقتی که وارد قضاوت شویم تمام حس‌های ما خراب می‌شود و به طور خودکار حس‌های منفی وجود شخص را می‌گیرد، حس‌های منفی مثل خشم ، کینه ، نفرت و دروغ به صورت بالقوه در درون ما وجود دارد و با قضاوت کردن این حس‌ها بیدار می‌شوند، برای همین است که در وادی پنجم روی این موضوع بسیار تاکید شده است و به ما می‌گوید که اگر قضاوت کنیم بعد از آن وارد مبحث تجسس و دروغ می‌شویم و همه ما معمولا باید بدانیم که قضاوت کردن به شکل یک ساختار در درون ما شکل گرفته است، که وقتی وارد کنگره می‌شویم با عدالت ، معرفت و عمل سالم باید این ساختار را از بین ببریم و باید این را کاملاً بدانیم که چیزی که با چشم‌هایم می‌بینم ظاهر قضیه است و از پشت پرده هیچی خبر ندارم. اما یک نوع قضاوت هم در کنگره است که به نفع من است و آن هم قضاوت در مورد خود من است ، من باید یاد بگیرم خودم را قضاوت کنم و دوربینم را روی خودم بگذارم ببینم اصلاً دارم درست سفر می‌کنم ؟ آیا فرمانبردار راهنماییم هستم ؟ آیا در حال تزکیه و پالایش خودم هستم ؟ آیا صفت‌های منفی خود را یکی یکی به صفت‌های مثبت تغییر می‌دهم ؟ اگر اینگونه باشم یعنی رو به پیشرفت و تکامل هستم.

در مورد قسمت دوم دستور جلسه : باید بگم که بنده حدود ۴ سال تو اکثر جایگاه‌های خدمتی در کنار آقا سعید خدمت کرده‌ام و همیشه از ایشان آموزش گرفتم . وقتی در جایگاه مرزبانی در کنار ایشان خدمت می‌کردم همه مرزبان‌ها به خاطر دست و دلبازی  قدرت بخشش و قلب رئوفی که داشت  لقب حاتم طایی را داده بودند و در حال حاضرم که می‌دانید در جایگاه راهنمایی در حال خدمت هستندو همیشه از وقت کار و همه چی خودش می‌گذرد که به کنگره خدمت کند و همین چند روز پیش تعهد دنوری خودش را پرداخت کردند و چه چیزی قشنگ‌تر از این است که شخص به غیر از خدمت جانی از نظر مالی هم خدمتگزار کنگره باشد و چنین اشخاصی همیشه برای بنده الگو هستند، بازم این روز قشنگ رو خدمت خودش همسفر محترمش ، راهنمای همسفرش و تمام اعضای کنگره تبریک عرض می‌کنم.

صحبت های مسافر سعید :

خدا را شکر می‌کنم امروز در این جایگاه قرار گرفتم ، دوستان من هم مثل خیلی از شماها دنیای تاریک اعتیاد را تجربه کردم و تخریب‌های مواد مخدر را با پوست، گوشت و استخوان لمس کردم خیلی راه‌ها را امتحان کردم که به درمان برسم اما هیچکدام نتیجه نداشت تا اینکه با کنگره آشنا شدم و راستش را بخواهید در روزهای اولی که وارد کنگره شدم امید به اینکه رها شوم و به درمان برسم نداشتم فقط چون روش‌های مختلف ترک را امتحان کرده بودم و خماری‌های زیادی را کشیده بودم ، با خودم گفتم ضرر ندارد روش DST کنگره را هم امتحان کنم و چون شنیده بودم که اینجا شربت OT باید مصرف کنم برایم یک تجربه جدید بود ، اما به مرور زمان وقتی با آموزش‌ها آشنا شدم فهمیدم اینجا جایی است که چیزی فراتر از درمان مواد مخدر به من یاد می‌دهد و با علم درست زندگی کردن آشنا شدم.
در آخر دوست دارم تشکر کنم از راهنمای خوبم آقای علی نقیب‌زاده که در سفر اول بسیار برای بنده زحمت کشیدند، از آقا همایون تشکر می‌کنم که امروز در کنار بنده هستند ، از راهنمای همسفرم و راهنمای تازه واردینم آقا مجتبی مقصودی که روز اول با مشاوره دلی ایشان جذب کنگره شدم تشکر می‌کنم و در آخر از همسفرم تشکر می‌کنم که همیشه کنار بنده بودندچه در زمان تخریب‌های مواد مخدر و چه در زمان سفرم تا به امروز باعث پیشرفت بنده بودند ممنونم که توجه کردید.

تهیه ُ تنظیم ُ عکس و ارسال : واحد سایت مسافران نمایندگی بیستون کرمانشاه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .