English Version
English

رابطه مستقیم قضاوت و جهالت

رابطه مستقیم قضاوت و جهالت

«به نام قدرت مطلق الله»

جمعیت احیای انسانی کنگره۶۰، مجموعه‌ای برای درمان اعتیاد به هرگونه ماده مخدر است.
دستور جلسه هفتگی «قضاوت و جهالت » می‌باشد، در ظاهر که به دستور جلسه می‌نگریم شاید نتوانیم وجه مشترکی با اعتیاد بیابیم.
در کنگره۶۰ درمان اعتیاد به‌ راحتی انجام می‌پذیرد.
قدم‌هایی که در کنگره برداشته می‌شود فراتر از درمان اعتیاد می‌باشد.
در کنگره۶۰، درس زندگی و هنر درست زندگی کردن را می‌آموزیم.
برای کسب حال‌خوش در کنگره باید امنیت موجود باشد.
به‌ همین جهت قوانین و مقرراتی وضع شده که رعایت این قوانین باعث می‌شود محیطی امن برقرار باشد؛ بنابراین باید اعمال درست و سالم انجام دهیم و باید مبحث قضاوت را بشناسیم.
انسان دانا، دنبال صلح و آرامش است‌ ولیکن انسان نادان آبادترین بناها را ویران می‌کند و همیشه اشتباهات خود را به گردن دیگران می‌اندازد و به‌ دنبال قضاوت و تخریب دیگران است.
بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند به انسان عطا کرده است، قدرت اختیار می‌باشد، به‌دلیل داشتن اختیار، دائم در حال قضاوت کردن است حتی در فکر خودش این قضاوت وجود دارد.
قضاوت و جهالت رابطه مستقیم با یکدیگر دارند، انسان هرچه جاهل‌تر باشد بیشتر در مورد دیگران قضاوت می‌‌کند.
داشتن نگاه منفی دیگران می‌تواند زمینه قضاوت را فراهم نماید، قضاوت به‌ معنی؛ صدور حکم می‌باشد و حتی ممکن است تنها در اندیشه ما صورت بگیرد.
در کنگره می‌آموزیم؛ که دوربین را از روی دیگران برداریم، گویی یک ذره‌بین در دست گرفته‌ایم و دیگران را قضاوت می‌کنیم. این ذره‌بین نه تنها هیچ خوبی و مثبتی را نمایان نمی‌کند بلکه تمام بدی‌ها و منفی‌ها را از لابه‌لای هم بیرون کشیده و بزرگ‌نمایی کرده است و باعث می‌گردد حال‌مان بد و ذهن‌مان درگیرتر شود و شروع به قضاوت کرده و حکم صادر می‌نماییم.
اگر متوجه شویم با قضاوت دیگران اذن صادر می‌کنیم که مورد قضاوت قرار بگیریم آن زمان ذره بین را به سمت خود می‌چرخانیم تا نقاط منفی درون خود را بشناسیم و با آن‌ها روبرو شویم؛ زیرا تمامی حس و حال خرابی که انسان تجربه می‌کند به دلیل قضاوت‌های نادرست است.
تا زمانی‌که روی دیگران و اعمال و رفتار آنان تمرکز داریم در رنج خواهیم بود؛ زیرا قضاوت نابه‌جا باعث می‌شود حال خود و دیگران را به هم بریزیم.
بهتر است بدانیم همه انسان‌ها دچار اشتباه خواهند شد ،زیرا همه در حال آموزش و یادگیری هستند.
همان‌گونه که در آموزش جهان‌بینی یاد گرفته‌ایم باید نوع نگاه و نگرش خود را تغییر دهیم، باید دید منفی را از خود دور کرده و سعی نماییم در جهت کسب دانایی و معرفت حرکت کنیم.

 

تهیه:همسفر بهاره رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)

ارسال: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)

همسفران نمایندگی رودهن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .