English Version
English

شکافتن دریا می‌تواند شکافتن علم باشد

شکافتن دریا می‌تواند شکافتن علم باشد

استاد امین در این سی‌دی می‌فرمایند: دستور جلسه را که شنیدم با خود گفتم که من زیاد در مورد این موضوع صحبت نمی‌کنم زیرا خودم ۶ الی ۷ کیلو اضافه وزن دارم قبلا تجربه کاهش وزن را داشتم اما با روش و متد آقای مهندس نبوده است، من انسانی ندیده‌ام که با سن ۹۰ سال ۳۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد، هر کیلو اضافه وزن تقریبا یک سال سن را بالا می برد، انسان ۶۰ ساله که ۳۰ کیلو اضافه وزن دارد مانند فردی ۹۰ ساله است یعنی از نظر توانایی و حرکت پایین آمده و دچار مشکلات می‌شود.
سیگار هم همین کار را می‌کند کسی که مصرف‌کننده سیگار است سیستم ایمنی بدنش افت کرده و طول عمر را کم می‌کند و کسانی که در سن پایین سیگاری می‌شوند در سن ۵۵ تا ۶۵ سالگی سکته می‌کنند و می‌میرند و این‌ها مسائلی هستند که در کنگره به آنها توجه می‌شود و یاد می‌گیریم که چگونه از اینها استفاده کنیم تا بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم.

داستان حضرت موسی (ع) خیلی شبیه داستان خود ما است از جهتی فرعون قوم بنی‌اسرائیل را به بردگی کشاند و کامل به آنها مسلط شد و هر فرمانی که می‌داد اجرا می‌کردند اما فرامین شر بود و خیر نبود، نکته تشابه این است که در آن جا فرعون بود و این سلطه را داشت و برای ما تاریکی اعتیاد و مواد مخدر است، که همان بردگی را مواد مخدر و اعتیاد نقش فرعون را بازی می‌کند و ما نقش بنی‌اسرائیل را بازی می‌کنیم.

زمانی‌که می‌خواهیم خودمان را نجات دهیم خواسته‌های نفس ما است که مانع می‌شود و برای رسیدن به خواسته‌ها دو الگو داریم، الگوی فرعون را مطرح می‌کند یعنی خواسته من به هر قیمتی شده باید به آن برسم و مهم نیست هزاران نفر کشته شوند مهم خواسته من است که بتوانم به آن برسم، بعد خواسته خداوند را مطرح می‌کند، خداوند هم که خالق این جهان هست خواسته‌ای دارد و کسانی باید باشند که نقشه‌ای که خداوند می‌خواهد را اجرایی کنند و این‌ها همان پیامبران، علما، اولیا و محققین هستند.

قومی را که در این داستان است و خداوند می‌خواست توسط حضرت موسی(ع) قوم را از ظلم و ستم نجات دهد، حالا ما به عنوان یک انسان خواسته‌ای داریم ببینیم به کدام یک از این‌ها نزدیک‌تر هستیم وقتی می‌خواهید خواسته شما به طریقی که شده انجام شود کلی تخریب پشت سرش ایجاد می‌کند تا آن اتفاق بیافتد یا یک طوری عمل می‌کند که حق کسی ضایع نشود این نکته بسیار مهمی است که شما از روش فرعون استفاده می‌کنید یا از روش خداوند؛ البته خداوند قدرت مطلق است و ما سعی می‌کنیم از روش خداوند استفاده کنیم.

اگر برای رسیدن به خواسته‌ها بخواهید تخریب بیشتری ایجاد کنید به نیروهای شیطانی نزدیک می‌شوید و اگر با کمترین کنش عمل کنید شما به نیروهای الهی نزدیک هستید پس خواسته‌ها جای خودش را دارد و روش رسیدن به آنها هم خیلی مهمتر است. فرعون چون تبهکار بوده و دچار تکبر و پرورش شده بود اصلاً دعوت حضرت موسی(ع) را نپذیرفت و ایمان نیاورد در نتیجه در دریا غرق شد. در واقع شکافتن دریا می‌تواند شکافتن علم باشد که با این کار بزرگ بسیاری از مشکلات حل می‌شود، مثلاً با شکافته شدن صورت مسأله اعتیاد درمان اعتیاد پیدا شد.

قوم بنی‌اسرائیل چندین سال در عذاب بودند که خداوند از طریق حضرت موسی(ع) آنها را از شرایط سخت نجات داد اما آنها دوباره خواسته‌های خودشان را در اولویت قرار دادند و وارد دنیای تاریکی شدند؛ خداوند به قوم موسی(ع) فرمود: زمانی‌که پیامبری برای شما فرستادم اگر به خواسته‌های شما عمل کرد کاری با او نداشتید اما اگر خلاف خواسته‌های شما عمل کرد یا او را کشتید یا طرد کردید یا از شهر بیرون کردید و این گونه گمراه می‌شوید و این برای ما درس بزرگی است که وقتی از دنیای تاریکی اعتیاد خارج شدیم و قدم به روشنایی گذاشیم با تلاش و کوشش بسیار بخواهیم که در روشنایی‌ها بمانیم.

نویسنده: همسفر مهین رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون ششم)
تایپ و رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون ششم)
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .