English Version
English

جهالت از نادانی می‌آید

جهالت از نادانی می‌آید

هفتمین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای سه‌شنبه 12 تیر ۱۴۰۳ با استادی مسافر محمود؛ نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر ابراهیم با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
به نام قدرت مطلق الله
خداوند را شاکر هستم که اذن حضور در کنگره برای من صادر شد تا از عمق بهارخوابی‌ها؛ جهل و منیّت که داشتم با آموزش خارج شوم. دستور جلسه درباره جهالت و قضاوت هست. یک روزی خداوند تمام ساکنین آسمان‌ها را جمع کرد و فرمود من موجودی خلق کرده‌ام به نام انسان و این موجود از تمام موجودات جهان هستی بالاتر است و این به خاطر این است که من به انسان اختیار کامل داده‌ام. ساکنین گفتند این موجود می‌رود و در زمین؛ خیانت و جنایت و خون‌ریزی می‌کند. خداوند فرمود میدانم آنچه را که شما نمی‌دانید؛ و به انسان اختیار کامل داد تا راه خودش را انتخاب کند و خداوند انسان را بر سر دوراهی گذاشت که یکی راه تقوا و دیگری راه فسق و فجور هست.

خداوند انسان را از ابتدا قاضی خلق کرد که خودش را قضاوت کند ولی انسان در ادامه وارد جهالت می‌شود به‌جای خودش دیگران را قضاوت می‌کند درصورتی‌که خداوند به انسان اختیار داد تا کارهای خودش را قضاوت کند و در ادامه اگر کار خیر کند و در مسیر درست و راه صراط مستقیم قرار بگیرد که راه مشخص هست و تمام‌مسیر نور الهی است. اگر راه شر و شیطانی را انتخاب کند در جهل و نادانی فرو می‌رود. جهالت از نادانی می‌آید انسانی که دانایی ندارد یعنی نابودی و در جهالت و تاریکی قرار دارد آن موقع هست که با قضاوت کردن؛ غیبت کردن؛ تجسس کردن در زندگی دیگران ما از روشنایی و عظمت نور فاصله می‌گیریم و به عمق تاریکی تنزل پیدا می‌کنیم. در جهان نور و روشنایی هست ما خودمان باید به دنبال آن برویم و پیدایش کنیم من قبل از اینکه وارد کنگره شوم در جهل و نادانی بودم چون آموزش نگرفته بودم و منیّت و جهلی که من داشتم باعث شد وارد تاریکی مواد بشوم و شدم یک مصرف‌کننده مواد؛ من تمام پارامترهایی که جهالت دارد را تجربه کردم درنتیجه خوب است که کارها و عملکردهای خودمان را قضاوت کنیم نه دیگران را؛ و خداوند را شاکرم که در کنگره ۶۰ هستم و از آموزش‌های کنگره استفاده می‌کنم. امیدوارم که بتوانم در کنگره بمانم و خدمت گذار خوبی باشم و در پایان تشکر ویژه‌ای دارم از آقای امیر هوشنگ گرامی که شعبه بیهقی سبزوار را راه‌اندازی کردند و به‌خوبی مدیریت کردند که امروز چند صد نفر دارند آموزش می‌گیرند و به رهایی و حال خوب می‌رسند؛ امیدوارم هرکجا که هستند سلامت و برقرار باشند.
از اینکه به مشارکت من گوش دادید سپاسگزارم.
عکاس: مسافر محمود لژیون چهارم
تایپ: مسافر حسن لژیون نهم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .