English Version
English

اتفاقات گذشته به انسان درس می‌دهد

اتفاقات گذشته به انسان درس می‌دهد

سختی اتفاقات زندگی، نسبی است به همین دلیل نباید به خاطر یک چیز نسبی تصمیم خیلی قطعی بگیریم. سختی، آدم را سرسخت‌تر می‌کند و میخی در دیوار محکم‌تر است که ضربات بیشتری را تحمل می‌کند. تأسف خوردن برای گذشته فقط ما را از زندگی عقب می‌اندازد و جلوی پیشرفت ما را می‌گیرد. من اکنون باید به حال و به داشته‌هایم توجه کنم. در گذشته اگر چیزی را از دست دادم این فرمان و تقدیر من بوده است. اتفاقات گذشته به انسان درس می‌دهند، حال چه خوب باشد و چه بد و نباید از مشکلات زندگی ترسید؛ چون تقدیر و فرمان الهی است. گاهی می‌توان از دل مشکلات یک آسودگی بی‌پایان به دست آورد. سیستم الهی بسیار حساب شده و دقیق است و بر همه چیز نظارت دارد در حالی که ما هیچ نظارتی روی خودمان نداریم، ما حتی در جریان سیستم‌های بدن خود هم نیستیم. وجود نیروهای منفی در زندگی الزامی است،اگر نیروهای منفی را حذف کنیم، زندگی تمام می‌شود. آقای مهندس می‌فرماید: «کسی که به شما بدی می‌کند، معلم شما می‌باشد و این کار او برای شما آموزش دارد.» وقتی مشکلات و سختی به وجود می‌آیند در عوض یک چیزی‌ را به ما می‌آموزد.

باید با وجود همین نیروهای منفی، باز هم راه خودمان را پیدا کنیم به اعمال خود بنگریم که چه بودیم، علت پیروزی و شکست ما چه بوده است. اگر عمل نیک انجام دهیم با گذشت زمان نتیجه‌اش به خود ما باز می‌گردد. اعمال ما باعث تنبیه یا مجازات ما می‌‌شود و سرنوشت ما را تعیین می‌کند و ما آن‌چه را که کاشته‌ایم، برداشت می‌کنیم. هر چه با هر که کنی بر تو همان می‌گذرد‌. باید به تصفیه و پالایش خودمان بپردازیم. حقیقت خود را همیشه و در همه جا نشان می‌دهد. در سوره حدید، درباره آهن گفته شده است. آهن در زمین ساخته نشده، برای ساخت آهن دمای بالایی نیاز است و این آهن از شهاب سنگ‌ها به دست آمده است. خداوند در قران می‌فرماید: «ما آهن را بر شما فرستادیم که بر انسان‌ها هم آسیب سخت و هم سود فراوان دارد.» این بستگی به انسان دارد که از آن چگونه استفاده کند. انسان در هر راهی که باشد، خداوند هم او را یاری می‌دهد. بدترین چیزی که انسان را نابود می‌کند، ناامیدی است.

ما باید بدانیم که همیشه راهی برای امیدواری وجود دارد، زندگی ما بر مبنای سه مؤلفه خواست، فرمان الهی و تقدیر است. تقدیر؛ همان نامه پیشین است. از روز الست که با پروردگار خود پیمان بستیم که، تو پروردگار ما هستی؛ یعنی قبل از تولدمان با اعمال خود  تقدیرمان را رقم زده‌ایم، پس خوف نداشته باشیم که بد بودن یا خوب بودن زندگی ما تقدیر و فرمان الهی بوده است و بد بودن، رازهای نهان را در بر‌دارد. آقای مهندس در آخر به حس اشاره می‌کند. بنابراین یاد چیزی باشیم که از آن انرژی می‌گیریم، کسی که انرژی شما را می‌گیرد، دوری کنید، خواه دوست، عشق و یا معشوق باشد. به چیزی فکر کنید که به شما قدرت می‌دهد، برای وصول هدف می‌بایست در راه راست و درست حرکت کرد و به یاد خداوند و نیروهایی باشیم که از آن‌ها انرژی دریافت می‌کنیم. ما باید رفتارمان را تصفیه و پالایش و همیشه مثبت فکر کنیم.


به قلم: همسفر سپیده، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون پنجم)
رابط خبری: راهنما همسفر سمیه
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .