English Version
English

انسان جاهل و شخصی که آگاهی ندارد، در مورد دیگران قضاوت می کند

انسان جاهل و شخصی که آگاهی ندارد، در مورد دیگران قضاوت می کند

چهاردهمین جلسه از دور هفدهم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد با استادی راهنمای محترم مسافر سجاد و نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز پنج شنبه 1403/04/14 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سجاد هستم مسافر، امیدوارم که امروز در کنار یکدیگر از این دستور جلسه آموزش‌های خوبی بگیریم، اصولا انسان در این حیات قبل از اینکه بخواهد، هر چیزی را درست کند یا یک بیماری را درمان کند در ابتدا باید شناخت خوبی از آن داشته باشد، یعنی اگر یک مکانیک قبل از اینکه بخواهد یک اتومبیل را تعمیر کند باید شناخت خوبی از اتومبیل و آشنایی کامل با لوازم آن داشته باشد و برای درمان یک بیماری نیز باید شناخت کافی از جسم انسان و آن بیماری وجود داشته باشد و این در صورت است که می‌توان یک بیماری را درمان کرد.

همانطور که می‌دانید برای بیماری اعتیاد باید شناخت کافی از انسان و مواد مخدر وجود داشته باشد و اگر در هر صورت یکی از این پارامترها وجود نداشته باشد، درمان نیز اتفاق نخواهد افتاد، در مورد مواد مخدر اطلاعاتی هر چند کم شاید داشته باشیم و با آن آشنایی داریم ولی نکته‌ایی که باید به آن توجه داشت شناخت انسان است که بسیار مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، باید بدانیم که چرا من باید انسان را بشناسم؟ آیا من فقط همین جسم خاکی هستم؟ آیا حیات من فقط در همین دنیا می‌باشد و حیاتی قبل از من و بعد از مرگ من وجود دارد؟ فلسفه خلقت من چیست و در حال حاضر برای چه پا به این حیات نهاده‌ام؟ برای شناخت این موضوعات نیاز به ابزار و وسیله دارد تا بتوانم این مسایل را بشناسم، زمانی که شناخت خوبی پیدا کنم دیگر به سمت ضدارزش‌ها نمی‌روم و اگر شناخت نداشته باشم متوجه نیستم که به عنوان اشرف مخلوقات به این حیات آمده‌ام تا چه کاری را انجام بدهم.

اگر بدانم که حیات دیگری نیز وجود دارد و مسِئول تمام مشکلاتی که امروز دارم خودم هستم مطمئنآ مسیر زندگی‌ام تغییر می‌کند، و سعی می‌کنم که لااقل کمتر اشتباه کنم و برای انجام ندادن آنها تلاش خود را می‌کنم و مسیر زندگی‌ام را عوض می‌کنم، جناب آقای مهندس به واسطه آموزش‌هایی که به ما می‌دهند، آدرس خودمان را به خودمان می‌دهند و با فرا گیری این آموزش‌هاست که ما به حال خوش، آرامش و صلح می‌رسیم.

جناب آقای مهندس در سخنان خود از یک منبع اطلاعاتی خوب آسمانی که کلام الله می‌باشد استفاده می‌کند، که در آن قوانینی از قبیل این‌که، دروغ نگویید، تهمت نزنید، دزدی نکنید، مال یتیم را نخورید، کم فروشی نکنید و یکی از قوانین مهمی که به عنوان الهی از آن نام برده می‌شود قضاوت نکردن است که بسیار مساله مهمی است به نظر من اگر این دستور جلسه در جلسات سالیانه قرار گرفته، به علت این است که یکی از معضلات بزرگ انسان‌ها و بیرون از اینجا به علت قضاوت و قضاوت کردن می‌باشد، و هر کسی شاید به یک نحوی گرفتار آن باشد انسان دانا و آگاه و خوشبخت به نظر من فقط در مورد خودش قضاوت می‌کند که البته حرکت در مسیر ارزش‌ها هم بسیار سخت و مشکل می‌باشد، یک انسان جاهل و شخصی که آگاه نمی‌باشد، در مورد دیگران قضاوت می‌کند ویا شخصی که دارای نقطه ضعفی است، برای پوشش آن ضعف سعی می‌کند که دیگران را قضاوت کند اگر ما بتوانیم آموزش‌هایی که در کنگره می‌گیریم را در زندگی خود پیاده کنیم، قدمی به سوی رسیدن به هدف‌های‌مان برداشته‌ایم. از اینکه به صبحت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگذارم.

نگارش و تدوین: مسافر سعید لژیون دوم

تایپ و ارسال سایت:مسافر جواد لژیون دوم 

لژیون خدمتگزار: لژیون ششم 

مرزبان کشیک : مسافر محمد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .