English Version
English

تمام مشکلاتی که برای ما به وجود آمده است به خاطر جهل و ناآگاهی ماست

تمام مشکلاتی که برای ما به وجود آمده است به خاطر جهل و ناآگاهی ماست

ششمین جلسه  از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دامغان با استادی راهنما مسافرمهدی، نگهبانی مسافر علی‌ اصغر و دبیری مسافر فتح الله با دستور جلسه " قضاوت و جهالت " پنج‌شنبه 14تیر ۱۴۰۳ ساعت 17آغاز به کار کرد.

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر
از دبیر و نگهبان محترم تشکر می‌کنم که من را در این جایگاه قرار دادند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. قبل از شروع بحث لازم می‌دانم از ایجنت محترم همسفران خانم مریم بخاطر زحماتشان تشکر کنم و آرزوی موفقیت دارم برای ایجنت محترم جدید و امیدوارم که در کار خودشان موفق و پیروز باشند.موضوع جلسه امروز قضاوت و جهالت است، ابتدا از همه خواهش می کنم که برای درک بهتر موضوع تعاریف قبلی خود از قضاوت مثل جایگاه قاضی را برای دقایقی فراموش کنند.ما در کنگره60 می‌گوئیم بزرگترین دشمن ما جهل و نادانی ما هست و این موضوع را همه قبول داریم و اگر خواسته باشیم بدانیم که چرا مصرف کننده مواد مخدر شدیم، نخستین پاسخ جهل و نادانی ماست و از مشکلات متعددی که مواد مخدر برای ما به وجود می آورد اطلاع و آگاهی نداشتیم و اگر مروری به گذشته کنیم خواهیم دید که تمام مشکلاتی که برای ما به وجود آمده است به خاطر همان جهل و ناآگاهی ماست و در مقابل جهل و نادانی هم دانش و آگاهی است که ما در کنگره هر لحظه دست می‌آوریم، حال باید دید که در اینجا قضاوت چه نقشی دارد، قضاوت یعنی اینکه انسان شخص دیگری را در ذهن خود قضاوت کند.

دشمن ما، همان جهل و نادانی ما، ابزاری در دست خود دارد که با کمک آنها با ما می‌جنگد، و ما هر چه بهتر بتوانیم این دشمن را خلع سلاح کنیم در مبارزه با آن موفق تر هستیم به وسیله جهانبینی که همان جلسه اول راهنمای تازه واردین به ما آموزش می‌دهد، یعنی اینکه دشمن خودت را خلع سلاح کن تا بتوانی بهتر زندگی کنی.یکی از مهمترین ابزارهایی که در اختیار دشمن ما قرار دارد قضاوت است که در ادامه علت آن را توضیح خواهم داد. قدرت قضاوت از بقیه ابزارهای جهالت قوی‌تر است، چرا ؟ چون اگر من خواسته باشم که دروغ بگویم یا اینکه پشت سر شخص دیگری غیبت کنم یا دیگران را سرزنش کنم باید یک یا دو نفر دیگر حاضر باشند تا من دست به این اعمال ضدارزشی بزنم، اما قضاوت اینگونه نیست، من می‌توانم در هر جا و هر مکانی قضاوت کنم و واکنش مغزی ایجاد کنم. این قضاوت که منجر به ایجاد واکنش مغزی منفی می‌گردد با رجوع به سی‌دی نامه پنجم جناب مهندس که در این هفته منتشر شد، جناب مهندس به درستی این مسائل را به سیستم ایکس ربط دادند، چرا که ما در کنگره یاد گرفتیم در مغز خود سیستمی داریم به نام سیستم ایکس شامل نورو ترنسمیترها، ناقل های عصبی، غدد درون ریز و برون ریز که مواد شبه افیونی در بدن ما ترشح می‌کند، و زمانی که سیستم ایکس انسان خوب کار کند گویی انسان در بهشت برین به سر می‌برد، در همین لحظه و در همین مکان افرادی در بهشت هستند و افرادی در جهنم به سر می‌برند. یا مسئله ثواب و گناه، زمانی که سیستم ایکس بدن من در حال ترشح اندروفین و دی نورفین و انکفالین است و من شاد هستم، آن ثواب است، اما زمانی که غدد مغزی من به جای ترشح این مواد، در حال ترشح کورتیزول است، کورتیزول به میزان محدود در بدن ما نیاز است مثل زمان ترس و وحشت که قلب انسان از کار باز نیاستد یا زمانی که انسان یکی از عزیزان خود را از دست می‌دهد این هورمون به خاطر کارکرد بهتر قلب، ترشح می‌شود اما اگر به هر علتی سیستم ایکس ما از کار بیافتد مثل مصرف مواد مخدر به آنی می‌توانیم وارد جهنم شویم. انگار در بهترین نقطه جهان، با بهترین اوضاع مالی در حال زندگی باشی و حال خوبی نداشته باشی. به خاطر زندگی در کنار یک شخص مصرف کننده این اتفاق برای همسفران هم می‌افتد. در انتها از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم.

نگارش متن: مسافر علی لژیون یکم
تصویر بردار: مسافر احسان لژیون سوم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .