English Version
English

بنی آدم اعضای یکدیگرند

بنی آدم اعضای یکدیگرند

چهارمین جلسه از دوره هفتم کارگاه های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ خیام نیشابوری، در روزهای سه شنبه با استادی راهنما مسافر علی و نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم مسافر، خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار دارم و خدمت می‌کنم. از آقای مهندس تشکر می‌کنم که چنین بستری را فراهم کردند تا ما بتوانیم آموزش کسب کنم و به آگاهی برسیم. حضرت سعدی میگوید:

بنی آدم اعضای یکدیگرند     که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار    دگر عضوها را نماند قرار

 ما عضوهای بودیم  که به درد آمدیم و در تاریکی فرو رفتیم و دیگر عضو ها قرار نداشتند و آمدن به ما کمک کردند.  ما نباید نسبت به دیگران بی تفاوت باشیم ما مسلمانان، کتابی داریم به اسم قرآن که به آن استناد می‌کنیم و ما اعضای کنگره می‌گوییم آقای مهندس چه گفته است، آقای مهندس می‌گوید دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم دیگران بخورند، ما آمده‌ایم تا آموزش بگیریم و دانایی خودمان را بالا ببریم و دیگران را قضاوت نکنیم. ما دو نوع قضاوت داریم یکی قضاوت خود و دیگری قضاوت دیگران، قضاوت درباره خودمان مشکلی ندارد ما باید خودمان را قضاوت کنیم تا بدانیم در چه سطحی قرار داریم، اما حق قضاوت دیگران را نداریم البته فرد در مقام راهنما، می‌تواند رهجو را قضاوت و کنترل کند ولی به من سفر اولی ربطی ندارد که هم لژیونی من چرا دیر یا زود می آید،  زمانی ما حسمان بد است باعث می‌شود دیگران را قضاوت کنیم،  آقای مهندس میگوید یک فرد بعد از سال ها درس خواند و امتحان دادن قاضی می‌شود و فرد متخلف توسط پلیس تجسس، بازخواست می‌شود نتیجه به قاضی داده می‌شود و بعد از طی مراحلی دیگر قاضی حکم می دهد اما فرد معمولی تجسس می‌کند و خودش رأی صادر می‌کند و رأی را عملی می‌کند و این کار کاملا ضد ارزشی است. ما وقتی عمل ضدارزش را انجام می‌دهیم به تاریکی ها رفته و قدرت تجزیه و تحلیل را از دست می‌دهیم. این آموزش ها در کنگره می‌خواهد به ما روش درست زندگی کردن را بیاموزد و آموزش ها را در زندگی خود پیاده کنیم اگر قرار باشد آموزش ها تا دم در کنگره باشد فایده ای ندارد. پیامی هم برای سفر دومی ها دارم که اگر کنگره را ترک کند و ادامه ندهد، ممکن است دوباره به تاریکی ها برگشت کند پس ادامه دهید و آموزش بگیرید و خدمت کنید تا در صراط مستقیم قرار گرفته و حالی خوش داشته باشید.  در آخر انشالله که بتوانم از آموزش ها بهره ببرم. من راهنما می‌خواهم به دیگران خدمت کنم و حالم خوش باشد و مهم ترین مسئله این است که به حال خوش و صلح و آرامش برسیم، ممنون که با سکوت تان به حرف های من گوش کردید.

تایپ: مسافر امیر(لژیون هشتم)

عکس: مسافر حسین(لژیون دهم)

بارگزاری: خدمتگزار سایت، مسافر محمد(لژیون سوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .