English Version
English

قضاوت و جهالت

قضاوت و جهالت

دومین جلسه از دوره نهم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج با استادی راهنمای محترم مسافر مرتضی نگهبانی مسافر نورالدین و دبیری همسفر علی بادستور جلسه قضاوت و جهالت روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر، خیلی ممنونم که به بنده این فرصت را دادید تا در این جایگاه  خدمت کنم و آموزش بگیرم، دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت می باشد، چرا در این دستور جلسه  قضاوت در کنار جهالت قرار گرفته شده است و این که چه کاری انجام بدهیم که قضاوت نکنیم؟ اگر هم قضاوتی انجام می دهیم از روی جهالت نباشه، قضاوتی که در اینجا مطرح شده است قضاوت در مورد دیگران می باشد ،ابتدای جلسه نگهبان محترم می گوید که بزرگترین دشمن ما جهل و نادانی ما می باشد.
پس این را می دانیم که بزرگترین دشمن ما  انسان ها جهل و نادانی ما می باشد، برای این که از تاریکی و جهالت خارج بشویم و به سمت عشق و ایمان برویم، ما نمی توانیم با نفرت، تاریکی و جهالت مبارزه کنیم، یرای مثال فرض کنید که ما در یک اتاق تاریک قرار داریم و می خواهیم با این تاریکی مبارزه کنیم، اگر شمشیر به دست بگیریم و با تاریکی ها بجنگیم به جز آسیب رساندن به خودمان کاره دیگری پیش نبرده ایم، راه مبارزه کردن با نفرت، جهالت، و در نهایت خارج شدن ازاتاق تاریک این است که یک شمع روشن کنیم.
راه مبارزه با ضد ارزش ها این است که من به سمت ارزش ها بروم، در جزوه جهان بینی استاد امین، مثلث جهالت را ترسیم کرده است و سه ضلع آن از منیت، ترس و نا امیدی تشکیل شده است، بدل مثلث جهالت، دانایی موثر می باشد، در مقابل ترس، تفکر را آورده است، در مقابل نا امیدی تجربه و در مقابل منیت آموزش را آورده است، زمانی که بنده دچار منیت بشوم از آموزش دور خواهم شد، و زمانی که از آموزش دور بشوم دچار قضاوت خواهم شد.
بنده باید بدل این ضد ارزش هارا بشناسم و به سمت روشنایی هایی که در مقابل این ها قرار دارند حرکت کنم، ما چرا می خواهیم قضاوت نکنیم؟ جناب مهندس در سی دی آهن از عظمت خداوند و منظومه های شمسی و کهکشان ها سخن می گوید، ما اگربخواهیم با سرعت نور حرکت کنیم دو میلیارد سال نوری زمان می برد که به آن سوی منظومه شمسی برسیم، منظومه شمسی یکی از کوچکترین منظومه های این جهان هستی می باشد، چه پیامی در این مطالب برای ما نهوفته است؟
این مطالب قرار است که بنده را بیدار و آگاه کند که در مقابل چه عظمتی قرار دارم، در سی دی آخر جناب مهندس از هفت آسمان و... سخن گفتند،  این مطالب و نکته ها چه چیزی را می خواهد به ما بگوید؟ این مطالب به ما این یاد آوری را می کند که ما در مقابل عظمت خداوند و جهان هستی در نقطه کوچکی ایستاده ایم، باید حواسمان به خودمان باشد، در کتاب آسمانی هم به همه این عظمت ها مانند آهن اشاره شده است که برای راحت زندگی کردن ما انسان ها فرستاده شده است.
خداوند می گوید که ای بنده من، همه این ها را آفریدم برای تو و تنها تو را آفریدم برای خودم ، من باید حواسم به تزکیه و پالایش خودم باشد و بتوانم از سمت ضد ارزش ها دوری کنم و به آن بنده ای که خداوند می خواهد برسم، ای بنده ای که برای خدا هستی عشق و گذشت را یاد بگیر.از این که به صحبت های بنده توجه کردید ممنون و سپاسگذارم.

تایپ: مسافر پیمان لژیون یکم
تنظیم و ارائه: مرزبان خبری مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .