English Version
English

سیگار یا مخرب

سیگار یا مخرب

در آغاز آقای مهندس متنی از عقاب سفید را خواندند، که این مطلب بیانگر دو مفهوم بود: زندگی در حیات و کنگره ۶۰، در کنگره نسبت به اوضاع و احوال هر کس برنامه‌ای به شخص  داده می‌شود، مثلاً چه مقدار دارو بخورد یا کدام وادی را بنویسد از او می‌خواهیم؛ که برنامه را با دقت انجام دهد تا تصفیه خانه بهتر کار کند و عمل پالایش روی او انجام شود. هم برای خودش و برای کنگره ۶۰، کل کره زمین اگر تصفیه و پالایش انجام دهند می‌رسند و اگر نخواستند از دور خارج می‌شوند و می‌روند.

مطلب دیگر اینکه خداوند چرا چیزهای بد را خلق کرد است؟ مثل شیطان یا تریاک خداوند به انسان نیرو و قدرتی به نام عقل داده است که بسنجد از چه چیزهایی باید استفاده کند و از چه چیزهایی دوری کند. وجود هر چیزی در زندگی الزامی است بد استفاده کردن از آن تقصیر خداوند نیست. چاقو برای زندگی الزامی است اگر کسی با چاقو یک نفر را بکشد نمی‌توانیم بگوییم چرا خداوند چاقو را خلق کرده است، وجود شیطان هم الزامی است زیرا اگر لازم نبود خداوند شیطان را خلق نمی‌کرد، خداوند شیطان را برای آزمایش انسان آفریده است، پس وجود او برای پیشرفت و تکامل لازم است. هر چیزی که در طبیعت وجود دارد یک سریع مزایا و معایب دارد وبستگی به انسان‌ها دارد که چگونه از آن استفاده کنند که به پایین‌ترین نقطه سقوط و یا به بالاترین نقطه صعود برسند.

همه چیز باید در جایگاه خودش قرار بگیرد، وسایل آسایش بشر آفریده شده است اما استفاده از آن بستگی به فاعل آن دارد. بعضی مسائل غیر ارادی هستند، مثل سیل یا زلزله و برخی مسائل ارادی که باعث نابودی بشر می‌شوند. اگر تلفات زلزله، سیل و سوانح رانندگی، خودکشییا بیماری و... را جمع کنیم حتی تریاک تلفات سیگار از جمع همه این‌ها بیشتر است. در قدیم چوپوق می‌کشیدند، بعد قلیان درست شد در ادامه سیگارهای برگ کوبایی و سپس یک نفر سیگار را به این شکل درآورد، مانند کسی که هروئین را درست کرد که قابل وصول و دسترسی باشد. البته مسائل اقتصادی سیاسی هم پشت این قضیه بود. سیگاریک مخرب و دخانیات بسیار درجه بالا است و برای حنجره ضرر دارد. همه چیز بر مبنای اطلاعات و آگاهی ما است گاهی از یک موضوع اطلاع نداریم و از آن استفاده می‌کنیم خبر داریم ولی باور ما نمی‌شود در مورد سیگار هم این چنین است. ما باور نداریم که ما را نابود خواهد کرد درست در لحظه‌ای که انتظار نداریم انواع و اقسام بیماری‌ها از قبیل سرطان حنجره و ریه و سکته قلبی به سراغمان می آید.

یکی از قسمت‌های مهم بدن ریه است که اکسیژن را می‌گیرد در داخل ریه سلول‌هایی به نام مولاژ ریه را پاک می‌کنند فردی که سیگار مصرف می‌کند دود روی مولاژ‌ها را می‌گیرد، مانند قیر می‌شوند و دیگر نمی‌توانند ریه را تمیز کنند و اکسیژن کافی به سلول‌ها نمی‌رسد ایمنی بدن از بین می‌رود و بدن در مقابل انواع بیماری ها و سرماخوردگی مقاومت ندارد و لب‌ها سیاه می‌شوند و رنگ پوست تغییر می‌کند.

برای هر مسئله مهم اول باید صورت مسئله آن را بدانیم تا بتوانیم آن را حل کنیم در مورد سیگار و مواد مخدر هم صادق است، باید بدانیم از نظر فیزیولوژی در بدن چه اتفاقی می‌افتد. راه رسیدن به خدا فقط یک راه است و آن صراط مستقیم است؛ هر انسانی که در صراط مستقیم باشد به خدا می‌رسد. راه اصلی و درمان بیماری هم یکی است راه درمان اعتیاد سلیقه‌ای نیست و اکثر عموم این نظر را دارند که افراد مصرف کننده خودخواه و لذت جو هستند در صورتی که فرد مصرف کننده اگر مواد مصرف نکند نه خواب دارد نه آرامش مجبور است مصرف کند. وقتی فردی سیگار می‌کشد اگر آن را قطع کند مضطرب بوده و تا ۶ ماه عصبی است و نمی‌تواند حرف بزند و هر وقت فرد سیگاری را ببیند دوست دارد سیگار بکشد اگر از صد نفر پنج الی شش نفر  برگردند ایرادی ندارد ولی بیشتر از آن باید به این سوال پاسخ بدهیم که چرا فرد سیگاری برگشت میکند؟ پاسخ اصلی این است که در سیگار هم مانند مواد مخدر عملیات جایگزینی انجام می‌شود و تنباکو ماده‌ای دارد به نام نیکوتین که از سطح خونی مغز عبور می‌کند و وارد سیستم مغز ما می‌شود و باعث آرامش و آسایش می‌شود.

اثر نیکوتین کم و فرار است و شخص باید هر ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت یک بار سیگار بکشد دقیقاً مثل هروئین که اثرش زود می‌رود. وقتی شخصی سیگار می‌کشد نیکوتین جایگزین می‌شود و جزو بافت بدن می‌شود و اگر نیکوتین در مغز کم شود، شخص دائماً در حال پریشانی و پرخاشگری است پس علت اصلی و اساسی اعتیاد عملیات جایگزینی است و برای خارج کردن جایگزین فقط یک راه است و آن اینکه ذره ذره چیزی را جایگزین کنید تا سیستم به حالت اصلی برگردد و حداقل ۱۰ ماه وقت لازم است بنابراین کسانی که از چسب نیکوتین به مدت یک هفته استفاده کردند یا کسانی که ۲۰ روز آدامس نیکو‌تین‌ می‌خورند یا حتی کسانی که یک الی دو سال آدامس می‌خورند هم، اشتباه است باید زمان مصرف حساب شده باشد.مهم‌ترین قضیه، بیدار شدن تفکر و جهان بینی است. ما باید به دیگران احترام بگذاریم، در فضای عمومی سیگار نکشید، در کنگره ۶۰ باید این قضیه رعایت بشود. درمان سیگار در کنگره ۶۰ از چندین سال پیش شروع شده افراد نباید در سالن‌ها سیگار بکشند و هر شعبه باید جای مخصوص برای سیگار کشیدن وجود داشته باشد برای سفر اولی‌ها به مدت ۶ ماه، ولی سفر دومی‌هایی که سیگار بکشند دیگردر کنگره ۶۰ جایی برایشان نیست و در کنگره مفید واقع نمی‌شوند، هیچ خدمتی نمی‌توانند دریافت کنند.

نویسنده و رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر نرگس، نمایندگی قزوین پارک پامچال
ویراستار و ارسال: مسافر نیکوتین همسفر نفیسه، رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر شهلا، نمایندگی امیر اراک

گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .