English Version
English

آقای مهندس می‌فرمایند در کنگره ما آدرس خودتان را به خودتان می‌دهیم

آقای مهندس می‌فرمایند در کنگره ما آدرس خودتان را به خودتان می‌دهیم

جلسه دهم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و هم‌سفران شعبه دهخدا قزوین با دستور جلسه قضاوت و جهالت، با استادی پهلوان محترم مسافر احمد، نگهبانی مسافر کریم و دبیری مسافر مجید روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۴/13 در ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد: سلام دوستان احمد هستم یک مسافر. خداوند را خیلی شاکر و سپاسگزارم که کنگره تشکیل شد درزمانی که ما بودیم و خدا را شکر که درزمانی هستیم که آقای مهندس هستند و توانستیم و می‌توانیم آموزش بگیریم و آموخته‌هایمان را کاربردی کنیم و خدمت نمائیم.
در دعای کنگره ما می گوییم که مادر پی هم روان شده‌ایم و من داشتم فکر می‌کردم که دستور جلسات چقدر زیبا و به‌تناسب هم پشت سر هم جریان دارند و ما مسافران و همسفران وقتی‌که در کنگره آموزش می‌گیریم و رشد می‌کنیم معنا و مفهوم این دستور جلسات نیز برای ما فرق می‌کند و از آن‌ها برداشت‌های متفاوت دیگری را دریافت می‌کنیم که اگر غیر این صورت اتفاق می‌افتاد هرگز یک سفر اولی نمی‌توانست رشد کند و تبدیل به یک راهنما بشود و یک راهنما نمی‌توانست رشد کند و به یک ایجنت تبدیل شود، چون بهر حال ما همگی همین نوشتارها و کتاب‌ها و سی‌دی‌ها را آموزش می‌گیریم اما برداشت‌هایمان در طی زمان متفاوت و کامل‌تر می‌شود که همین باعث رشد ما می‌شود.
در خصوص دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت، باید بدانیم که در کل اصلاً تاریکی چیست که انسان‌ها وقتی‌که در آن قرار می‌گیرند رشد آن‌ها متوقف می‌گردد.
وقتی‌که ما قضاوت می‌کنیم ناخودآگاه از حریم شخصی و متعلق به خودمان خارج می‌شویم و بدون اجازه وارد حریم خصوصی دیگران می‌شویم و چون نسبت به حریم دیگران ناآگاه هستیم بنابراین ذره‌ذره وارد تاریکی‌ها می‌شویم. در این حالت به دلیل اینکه ما دیگر داشته‌های خودمان را نمی‌بینیم وتماما به دلیل جهالت، برای دیگران و به خاطر نگاه و بینش دیگران اقداماتی را انجام می‌دهیم لذا به‌تدریج در مرحله سقوط قرار می‌گیریم. شاید به‌ظاهر همه‌جا روشن باشد اما به‌واقع ما در درون تاریکی قرار می‌گیریم و جهالت اتفاق می‌افتد بطوریکه حتی داشته‌هایمان را هم ممکن است از دست بدهیم.
درکنگره آقای مهندس می‌فرمایند ما آدرس خودتان را به خودتان می‌دهیم، یعنی برگردیم به خودمان. به هر میزان که ما جهان‌بینی را بیشتر کار می‌کنیم و آموزش می‌بینیم و آن‌ها را اجرایی می‌کنیم، حالمان بیشتر خوش و بهتر می‌شود و به همان میزان بیشتر از تاریکی‌ها به‌طرف نور و روشنایی حرکت می‌کنیم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .