English Version
English

داور اصلی خداوند می‌باشد

داور اصلی خداوند می‌باشد

راهنمای‌ تازه‌واردین همسفر زهرا، درس عاشقی را با خدمت کردن در کنگره ۶۰ تجربه کرده‌است. او در هر جایگاهی درسی از عشق، محبت و ایمان آموخته و آن را هزاران بار هدیه به دردمندان کرده‌‌ است. آرامش، صبوری. مهربانی و لبخند همیشگی از نشانه‌های بارز این همسفر عزیز می‌باشد. گپ و گفتی با ایشان داریم و شما را دعوت به این محفل می‌کنیم تا همراه ما باشید.
مسافر ایشان با آنتی ایکس شیره، تریاک وارد کنگره شدند، مدت ۱۰ ماه و ۲۰ روز به روش DST با شرت OT با راهنمایی راهنمایان گرانقدر آقای احمد فهیمی و خانم طیبه سفر کردند و مدت ۵ سال و ۱۰ ماه است که از بند اعتیاد رها شده اند. مسافر ایشان در رشته ورزشی شنا، پینگ پنگ و خودشان در رشته دارت فعالیت دارند.

با توجه به دستور جلسه این هفته از نظر شما قضاوت چه ارتباطی با جهالت دارد؟

قضاوت ارتباط مستقیمی با جهالت دارد، ریشه همه قضاوت‌های نادرست از جهالت است. در مرتبه اول داور اصلی خداوند می‌باشد که به تمام امور مخلوقاتش آگاهی دارد و در مرتبه بعد انسان، به دلیل داشتن اختیار همیشه در سر دو راهی انتخاب است، لذا باید قضاوت کند و حکم دهد. هر میزان انسان نادان‌تر و جاهل‌تر باشد، قضاوت بیشتری در مورد دیگران می‌کند و باعث تخریب حال خود و دیگران می‌شود.

قضاوت چند جنبه دارد و چرا جهالت را به دنبال می‌آورد؟

از نظر من قضاوت دارای دو جنبه عام و خاص است. خاص در مورد خودم، خانواده‌ام، محیط کار و زندگی‌ام که باید قضاوت و انتخاب کنم. عام در رابطه با امور دیگران کار و رفتار اطرافیان که ارتباطی با من ندارد و در این جایگاه نیستم که داوری کنم. قضاوت از روی ناآگاهی مثلث جهالت را به همراه خواهد داشت که شامل: منیت، ترس و ناامیدی است.

کسانی که مدام در مورد دیگران قضاوت می‌کنند چه ویژگی‌هایی دارند؟

انسان‌هایی هستند که با نادانی و عدم آگاهی مدام دیگران را قضاوت و حکم صادر می‌کنند، انرژی خود را از دست می‌دهند و حالشان همیشه بد می‌باشد، این انسان‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط قضاوت درست، همیشه در ذهن خود مشغول جنگ با دیگران هستند و قطعاً هر نقصی که در دیگران می‌بینند در وجود خودشان نیز همان‌گونه می‌باشد.

زیباترین تعریفی که می‌توانید از کنگره ۶۰ داشته باشید چیست؟

کنگره، یک مکان مقدس و امنی می‌باشد که برای موضوع درمان اعتیاد به مواد مخدر و سیگار می‌باشد که در ادامه تغییر نوع جهان‌بینی که شامل: آموزش درست زندگی کردن، رسیدن به دانایی و دانایی موثر، آموزش حرمت‌‌ها، قوانین درست و اجرای آن که باعث می‌شود، افراد ذره ذره به تعادل و آرامش برسند؛ این مکان پر از انسان‌ها‌ی خوب و آموزش دیده است که در کنار هم به یکدیگر کمک می‌کنند تا به حال‌خوش و آرامش برسند.

خدمت کردن همزمان مسافر و همسفر چه محاسن و چه معایبی دارد؟

خدمت کردن همزمان از نظر من هیچ معایبی ندارد بلکه خیلی هم موثر می‌باشد، وقتی هر دو خدمت می‌کنند، آگاهی و دانایی‌ بیشتری دریافت می‌کنند و این برای درست زندگی کردن و ادامه مسیر بیشترین کمک را می‌کند. برای درک متقابل باید هر دو آموزش بگیرند و خدمت کنند تا در کنار هم به حال خوش برسند و بال پرواز همدیگر باشند.

کدام جایگاه خدمتی حس بهتری را به شما می‌دهد؟

جایگاه راهنمای تازه واردین؛ چون مدام در حال وصل کردن انسان‌هایی هستند که از همه جا ناامید و خسته می‌باشند، وقتی این پیوند محبت توسط راهنمای تازه‌واردین زده می‌شود، حس بسیار خوبی به انسان می‌دهد و در کل خدمت در همه جایگاه‌ها می‌تواند، حال خوش و آموزش برای مسافر و همسفر داشته باشد.

به نظر شما وظیفه اصلی راهنمای تازه واردین چیست؟

در ابتدا مشاوره صحیح، جذب تازه‌ وارد، ایجاد پیوند محبت و این‌که تصویری از رهایی و درمان درست را در ذهن خود بسازد و امیدوار باشد و نشانه‌اش این است که بعد از مشاوره، حال راهنما خوب شود یعنی کار خود را به درستی انجام داده است.

خدمت در جایگاه مرزبانی چه تغییری در زندگی شما ایجاد کرد؟

خدمت در جایگاه مرزبانی باعث شد که من احساس کنم مسئولیت سنگینی بر دوش دارم و این مسئولیت را باید به نحو احسن انجام بدهم، چه در جایگاه مرزبانی و چه بیرون از کنگره روش برخورد کردن با افراد را یاد بگیرم و باید بدانم که این یک آموزش برای خودم است، نباید برای دیگران سروری و آقایی کنم.

از چالش‌ها و شیرینی‌های خدمت مرزبانی برای‌مان بگویید؟

از شیرینی‌های مرزبانی این بود، خدمتی که انجام می‌دادم، حال خوب و انرژی زیادی برایم داشت و همیشه وقتی به خانه بر می‌گشتم، هرچند خسته بودم، اما حال خوب و انرژی که از شعبه و اعضا گرفته بودم، خستگی را از یاد من می‌برد؛ از چالش‌ها این بود که باید سعی می‌کردم بلد باشم با یک تازه وارد، سفر اولی یا راهنما چگونه رفتار کنم تا کسی از من ناراحت نشود و همین طور توانسته باشم حرمت و قوانین کنگره را هم رعایت کرده باشم.

کلام آخر.....   

در کلام آخر خدمت کردن در شعبه برای من خیلی شیرین، انرژی بخش و آموزنده است، تقریباً همه جایگاه‌های خدمتی را گذرانده‌ام و هر کدام یک حس خوبی دارد، در هر جایگاهی که بودم آن جایگاه را با جان و دل قبول می‌کردم و سعی می کردم به درستی انجام دهم، امیدوارم بتوانم درست خدمت کنم و امسال به امید خدا شال نارنجی را دریافت کنم.

 

انجام مصاحبه: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .