English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب
سی دی (نامه 5)
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر
در حال حاضر شانزده هزار نفر با داروی اوتی در حال درمان هستند. کنگره شصت به گونه ایی طراحی‌شده است که اطلاعاتی که یک نفر در پایتخت از آموزش‌ها می‌گیرد همان اطلاعات و آموزش را شعبه شیروان، بیرجند، جزیره قشم و کیش از یک چشمه دریافت می‌کنند.
در مثلث درمان، جسم روان وجهان بینی کاملاً مشخص‌شده است که کجای جسم مصرف‌کننده دچار تخریب گردیده است. برای اینکه بتوانیم به یک تعریف مناسب دست پیدا کنیم، احتیاج به یک مدل‌داریم تا بر مینای آن فرضیه برداشت‌های خودمان را مطرح کنیم؛ مانند مدل سیستم پاداش و دوپامین.
دوپامین محرک است، باعث ایجاد سرخوشی، نشاط و قدرت است که فقط یک کار را انجام می‌دهد. در مسئله شیشه یا آمفتامین میزان دوپامین را در هسته اکو سانت در مغز را یازده برابر بالا می‌برد و شخص احساس لذت و سرخوشی می‌کند که البته هزاران مشکل هم به وجود می‌آورد.
امروز بحث فقط مدار پاداش دوپامین نیست بلکه، ده‌ها، صدها و شاید هزارها مدار باشد که ما به مقدار کمی از آن پی برده‌ایم. ما فقط دوپامین انرژیک نداریم بلکه سنوتونین انرژیک هم داریم.
جناب مهندس بعد بیست‌وشش سال تجربیات میدانی به این نتیجه رسیده‌اند که باید یک مدل یا سیستم یا فرضیه مطرح کرد.
در تاریخ 1393 فرضیه سیستم ایکس را در فصل‌نامه شماره 5 طب اعتیاد به چاپ رسانده‌اند. این فرضیه در ابتدا در مورد اعتیاد مطرح شد ولی با تغییرات، مطالعات و مقالاتی که به چاپ رسیده است مشخص شد در مورد سایر بیماری‌های دیگر نیز مطرح می‌شود.
سیستم ایکس، مجموعه ناقل‌های عصبی یا نروترانسمیترها، هورمون‌ها، غدد درون‌ریز و برون‌ریز یا مدیا تورهای شیمیایی و دیگر تأثیر متقابل آنها با یکدیگر و نیز اعضا و جوارح بدن و الگوی اپی ژنتیک گفته می‌شود.
نروترانسمیترها مثل تلفن کار می‌کنند، هورمون‌ها مثل رادیو کار می‌کنند که یک خبر در جریان خون پخش شود آن قسمتی از بدن که نیاز داشت آن را می‌گیرد.
مدیا تور، یعنی مثلاً معده با روده باید هماهنگ باشد، حلق و مری هماهنگ باشد. نروترانسمیترها در قسمت‌های مغز است که از یک قسمت به یک قسمت در سطح بدن هستند. الگوی اپی ژنتیک همان ARN هست یعنی بیان ژن که ممکن است چندین نوع باشند.
در مقابل یک سیستم دیگر داریم به نام آنتی ایکس، آنتی یعنی ضد و آنتی ایکس یعنی ضد سیستم ایکس که به کلیه مواد مخدر، متحرک، توهم‌زا، الکل و داروهای روان‌گردان‌ها، مجموعه داروهای اعصاب و روان که به نحو صحیح مورداستفاده قرار نگیرد، گفته می‌شود که در سیستم ایکس تخریب ایجاد کرده است.
البته افکار منفی، استرس، نا امیدی، ترس و سایر مشکلات و آشفتگی‌های روحی و روانی و فکری نیز قادر به تخریب سیستم‌های ایکس هستند
با تشکر و سپاس فراوان مسافر حسین لژیون یکم
تنظیم و ارسال: مسافر حسین لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .