English Version
English

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی یاس

اخبار لژیون ویلیام وایت - نمایندگی یاس

دستور جلسه: «قضاوت و جهالت»

سخنان استاد:

سلام دوستان آوین هستم یک مسافر

دستور جلسه امروز در مورد قضاوت و جهالت است‌. همان‌طور که می‌دانید زمانی که خداوند انسان را خلق کرد، ساکنین را فراخواند و فرمود: من انسان را موجودی دارای اختیار آفریدم. او می‌تواند هر کاری را انجام دهد. او تنها موجودی است که این قدرت را دارد. این به معنای قرارگرفتن سر دو‌راهی ارزش‌ها و ضدارزش‌ها بود.

خداوند فرمود: اگر به سمت ارزش‌ها بروی، زندگی‌ات گلستان خواهد شد و اگر به سمت ضدارزش‌ها بروی، به ناکجاآباد ختم می‌شود و خداوند تمامِ مسیر زندگی را برای انسان شرح داد و شفاف کرد. انسان آن زمان توانست قضاوت را درونش رشد دهد و به قدرت قضاوت برسد.

زمانی که از خواب بیدار می‌شویم، در طول روز مرتبا‌ً در حال قضاوت خود هستیم. این قضاوت‌ها مربوط به خودمان است و ایرادی ندارد به این صورت که؛ من صبح از خواب بیدار می‌شوم، کارگاه آموزشی امروز را شرکت کنم یا نه؟ برنامه امروزم به چه صورت باشد؟ چه غذایی بپزم؟ منزل خواهرم بروم یا نه؟ و این قضاوت‌های کوتاهی است که ما در طول روز برای خود انجام می‌دهیم.

حال قضاوت‌هایی که در کنگره آموزش می‌بینیم. این که در کار دیگران تجسس نکنیم، آن دوربینی که روی اشخاص زوم کرده‌ایم، چه خانواده، چه همسفران در لژیون، چه راهنما و همه آدم‌های مهم زندگی‌مان فرقی نمی‌کند، باید روی خودمان زوم باشد و این بندهایی که یکی از آن‌ها قضاوت است را باز و رها کنیم.

اگر کمی بادقت نگاه کنیم متوجه می‌شویم بیشتر افرادی که می‌بینیم اغلب خوابند و در زندگی‌شان اذیت می‌شوند. همین چراها، اماها و اگرها… برای مثال: چرا من این‌طور هستم؟ چرا بچه‌هایم آن طور که می‌خواستم نیستند؟ و چراهایی که در طول زندگی داریم. نکته مهم در اینجا این است که وقتی شخصی را قضاوت کردیم، الان دقیقاً در همان جایگاه قرار گرفته‌ایم و زندگی‌مان در معرض قضاوت قرار گرفته و آرامش و حال خوبی را که باید داشته باشیم، ازدست‌داده‌ایم، متأسفانه هنوز هم بیدار نشده‌ایم و متوجه نیستیم که علت حال بد فرزندم چه هست.

شاید من در جاهایی قضاوت کردم. یک شخصی تعریف می‌کرد که زندگی خواهرش خراب شده و با گریه تعریف می‌کرد که من به خواهرم گفتم شوهرت بی‌عرضه و مصرف‌کننده است، شوهرت دانا نیست و این باعث شد بعد از گذشت ده سال من در جایگاه خواهرم قرار بگیرم و شوهرم مصرف‌کننده، و زندگی خوبی که داشتم، خراب شود و همه آن مسائل به خودم بازگردد و من در جایگاه خواهرم قرار گیرم.ما باید تمرین کنیم و سعی کنیم حتی در ذهنمان هم کسی را قضاوت نکنیم. اگر به زبان بیاوریم تکلیف معلوم است، حتی قاضی هم با امکانات و اطلاعاتی که دارد، این کار را انجام دهد، خطا می‌کند.

آقای مهندس فرمودند: قاضی بعد از چند سال متوجه می‌شود شخصی که اعدام شده بی‌گناه بوده، دیگر ببینید من نوعی بدون داشتن هیچ‌گونه علم یا آگاهی و دانایی قضاوت می‌کنم چه می‌شود؟ قضاوت در ترس و منیت رخ می‌دهد. حتی من مادر نمی‌توانم فرزندم را هم درست قضاوت کنم.

قاضی خوب فقط خداوند است؛ در هر جایگاهی قرار داریم بر حسب عدالت است. آن بذری که ما از قبل می‌کاریم و زمین و آن بستری که ما فراهم کردیم را باید آشغال‌هایش را دور بریزیم که شامل: کینه، منیت، حسد، دروغ و غیبت است تا بتوانیم بذری مناسب به عمل بیاوریم، و از خواب غفلت بیدار شویم. انشاالله خداوند ما را از این جهل و نادانی نجات بدهد تا بتوانیم کمتر دیگران را قضاوت بکنیم.

اعلام سفر مسافر الهه:

نام راهنما: خانم آوین - آنتی ایکس مصرفی: انواع دخانیات - روش درمان: DST - داروی درمان: آدامس نیکوتین - مدت سفر: در حال درمان - مصرف فعلی: ۷ قطعه آدامس

اعلام سفر مسافر صفورا:

نام راهنما: خانم آوین - آنتی ایکس مصرفی: نیکوتین دودی - روش درمان: DST - داروی درمان: آدامس نیکوتین - مدت سفر: ۱۰ ماه - مدت رهایی: ۴ ماه و ۲۰ روز

تایپ: مسافر الهه، لژیون پنجم - نمایندگی یاس
ویرایش: مسافر نگین، لژیون هجدهم - نمایندگی یاس
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .