English Version
English

جسم هر انسان، یک جهان بسیار بزرگ است

جسم هر انسان، یک جهان بسیار بزرگ است

بدن ما ۳۵ هزارمیلیارد سلول دارد که جسم ما را تشکیل داده‌اند؛ می‌توان‌ گفت: جسم هر انسان، یک جهان بسیار بزرگ است و تا زمانی که آن را نشناسیم؛ نمی‌توانیم درباره آن نظر بدهیم. در مورد درمان‌اعتیاد به موادمخدر هم روش‌های غلطی، متداول است؛ روش‌هایی مانند: سقوط آزاد، ترک‌سریع، ترک فوق‌سریع و استفاده از داروی نالتروکسان یا بستری‌کردن در کمپ که در این مورد، استثنائاتی نیز وجود دارد؛ ترک موادمخدر با این روش‌ها باعث شوک‌فیزیولوژیک در انسان می‌شود و روی مدارهای زیادی در بدن، مانند؛ سیناپس‌های‌مغز، دوپامین، سرتونین، کلسیم و مقدار چربی بدن، اثر می‌گذارد و تخریب ایجاد می‌کند.

استاد در ادامه فرمودند: ادیتور شخصی است که مقالات علمی را که برای چاپ در مجلات معتبر علمی فرستاده می‌شوند؛ دریافت، بررسی و کنترل می‌کند و به داورها تحویل می‌دهد. استاد در نامه‌ای که به ادیتور داشتند؛ در مورد درمان‌اعتیاد به موادمخدر به این نکته اشاره کردند که برای درمان یک فرد معتاد به مواد محرک، مخدر و الکل، بایستی قسمت‌های تخریب شده فیزیولوژی شخص هم با داروی مناسب، زمان مناسب و دوز مناسب ترمیم گردد.

در مورد بیماری‌اعتیاد، جسم فرد مشکل پیدا می‌کند و برای این‌که بتوانیم به یک تعریف درست و مناسب دست پیدا کنیم؛ به یک مدل نیاز داریم؛ تا برمبنای آن مدل یا فرضیه، برداشت‌های خود را مطرح کنیم؛ مثل مدل پاداش و دوپامین که در زمان خودش ما را با مطالعات تازه‌ای آشنا کرد؛ ولی امروز بحث فقط  مدارپاداش‌دوپامین نیست؛ بلکه ده‌ها، صدها و هزاران مدار است که ما به مقدار کمی از آن‌ها پی برده‌ایم؛ مدارها، دوپامین و خیلی مواد دیگر در اعتیاد و درمان آن، نقش دارند.

آقای مهندس در ادامه می‌فرمایند: «من بر مبنای اطلاعات، آگاهی و تجربیات میدانی؛ در طول ۲۶ سال به این نتیجه رسیدم که باید یک مدل یا یک سیستم یا یک فرضیه و یا یک تئوری را مطرح کرد و من فرضیه‌ای مطرح کردم و نام آن را سیستم‌ایکس گذاشتم که ابتدا در مورد موادمخدر بود؛ ولی با تحقیقات و مطالعات به این نتیجه رسیدم که این مدل در مورد بیماری‌های زیادی مطرح می‌شود.» چهار نوع از این بیماری‌ها؛ مثل سرطان‌خون، ام‌اس، صرع و سرطان‌سینه، جلوگیری از متاستاژ سرطان سینه و کولیت استرالتیو را می‌توان نام برد.

سیستم ایکس، مجموعه ناقل‌های عصبی، نوروترانسمیترها، مدیاتورهای‌شیمیایی، هورمون‌ها، غدد درون‌ریز و برون‌ریز و تاثیر آن‌ها بر یکدیگر، اعضا و جوارح بدن گفته می‌شود و ضد آن را آنتی ایکس می‌گوییم. به کلیه مواد مخدر، محرک، الکل، توهم‌زا، سیگار، قلیان، داروهای اعصاب و روان، افکار منفی، استرس، ترس، ناامیدی و آشفتگی‌های روانی که قادر به تخریب سیستم‌ایکس، می‌باشند؛ آنتی‌ایکس گفته می‌شود. مصرف مکرر موادمخدر در فرد باعث می‌شود که مواد، از سدخونی مغز عبور کرده، وارد مغز شده و بر عملکرد سیستم‌ایکس مداخله نمایند و به نحوی عملیات جایگزینی انجام می‌شود.

آنتی‌ایکس‌ها، جایگزین مخدرهای‌طبیعی و سایر مواد تنظیم‌کننده و سیستم‌ایکس می‌گردند؛ در این شرایط تعادل مواد بیوشیمیایی سیستم‌ایکس از تنظیم و نظام طبیعی خارج می‌شود و به میزان مورد نیاز سنتز نمی‌گردد و غده‌های عصبی تولید‌کننده موادعصبی، تحلیل رفته و در نتیجه شخص کاملاً وابسته و نیازمند مواد آنتی‌ایکس می‌گردد که همین موضوع باعث از تعادل خارج شدن سیستم‌ایکس می‌شود؛ از تعادل خارج شدن سیستم‌ایکس، به هر دلیل پایه و اساس بیماری‌های مزمن جنسی، جسمی و روانی که تاکنون غیرقابل درمان تشخیص داده شده‌اند؛ است. این فرضیه‌ای است که با کمک سایر محققین دیگر مورد مطالعه و آزمایش قرار خواهد گرفت و این سیستم، قابل تعمیم و بازسازی است. تاکنون مقالات در معتبرترین مجلات به چاپ رسیده‌اند. آن‌ها از ما دعوت به عمل آورده که در کنفراس‌ها و سمینارها شرکت کنیم و با آن‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

نویسنده: همسفرخدیجه رهجوی راهنما همسفر عاطفه (لژیون هشتم)
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر شیرین(لژیون پنجم)
ویراستار و ارسال: همسفر پرتو رهجوی راهنما همسفرآسیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .