English Version
English

انسانی که بتواند آگاهی خودش را بالا ببرد، قضاوتش نسبت به دیگران کمتر میشود

انسانی که بتواند آگاهی خودش را  بالا ببرد، قضاوتش نسبت به دیگران کمتر میشود

<< به نام قدرت مطلق الله>>

پنجمین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 ویژه همسفران آقا، نمایندگی ستارخان، به استادی مرزبان محترم همسفر احمد  ونگهبانی همسفر حسین ودبیری همسفر محمد با دستور جلسه>> قضاوت و جهالت<<به مورخ پنج‌شنبه14تیرماه ماه سال 1403 ،  رأس ساعت 14 آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

شاید کسی که اولین بار وارد کنگره می شود میبینند دستور جلسه های مانند قضاوت و جهالت ربطی به درمان اعتیاد مسافرشون نداشته باشد ولی کنگره یک تعریفی از اعتیاد دارد ،که می گوید اعتیاد زمانی بوجود می آید که انسان در کنار مواد مخدر قرار می گیرد و اینکه اعتیاد از ازدواج انسان با مواد مخدر شروع میشود.

شناخت مواد مخدر را که همگی کم وبیش میشناسیم ولی شناخت انسان، خیلی قضیه مهم تری میباشد. امام علی ((ع))میگوید هرکسی که خودش را شناخت ،میتواند خدای خود را بشناسد. کنگره برای شناخت ،انسان را به دوبخش تقسیم می کند صور آشکار که با چشم فیزیکی میشود دید همان چشم و دست و پا و .......میباشد.ولی صور پنهان با چشم فیزیکی نمیشود دید یک نشانه هایی را میتوانیم حس کنیم و   بر اساس آن میتوانیم صور پنهان را بشناسیم از قبیل عقل و ذهن و تفکر و..... میباشد ما برای آن که بتوانیم اعتیاد را بشناسیم اول باید انسان را بشناسیم و اگر میخواهیم انسان رابشناسیم حتما باید صور پنهان انسان را بشناسیم.

معنی لغوی جهالت به معنی ندانستن است معنی قضاوت هم به معنی حکم کردن میباشد، قضاوت از خصوصیاتی است که در وجود انسان نهادینه است ما در طول عمرمون مرتب داریم قضاوت می کنیم.

قضاوت یک خصوصیتی  میباشد که خداوند به انسان داده است که به خودش رجوع کند و خودش را تجزیه و تحلیل کند و نقطه ضعف های خودش راپیدا کند و این قضاوت یک شکل منفی هم دارد و باعث میشود دیگران را قضاوت کنیم انسانی که دیگران را قضاوت میکند کمتر خودش را میتواند ببیند ،انسانی که بتواند آگاهی خودش را  بالا ببرد، قضاوتش نسبت به دیگران کمتر میشود و بیشتر خودش را قضاوت میکند.

در کتاب حال شما چطور است میگوید که اگر  نگاهمون به خودمون باشد و خودمون و اطرافیانمون را بشناسیم اون موقع خدا را میشناسیم و وقتی خالق خودمون رابشناسیم  به ارامش و آسایش و تعادل میرسیم این نشان میدهد که قضیه شناخت خودمون و شناخت انسان بسیار مهم میباشد.

تایپ و خلاصه نویسی :همسفر علی لژیون سوم

عکس و تدوین:همسفرعلی لژیون چهارم

 

 

گروه سایت همسفران آقا شعبه ستارخان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .