English Version
English

میوه‌های جهالت صفات منفی هستند

میوه‌های جهالت صفات منفی هستند

جلسه هشتم از دوره دوم کارگاه‌‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خمین به استادی همسفر زهرا با دستور جلسه (قضاوت و جهالت) روز سه‌‌شنبه دوازدهم تیرماه ماه ۱۴۰۳ آغاز به‌ کار کرد .

سخنان استاد؛

از اینکه به من فرصت خدمتگزاری دادید تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. از راهنمای خوبم خانم مهتاب عزیز تشکر می‌کنم که با آموزش‌های ناب باعث شد که من آگاهی و دانایی بهتری داشته باشم در مورد این دستور جلسه. همه هدف کنگره این است که اعضای آن به تعادل برسند قضاوت و جهالت یکی از ارکان به تعادل رسیدن اعضای کنگره می‌باشد که ما اعضای کنگره باید از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم. به قول بزرگی می‌گفت: اگر می‌خواهی در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنید ابتدا کمی با کفش‌های او راه بروید. معمولا اشخاصی که قضاوت و جهالت یکی از موردهای مهم در زندگی آن‌ها است هدف مشخصی را در زندگی خود دنبال نمی‌کنند و فکر می‌کنند با انجام این عمل ضدارزشی به خود ارزش می‌دهند و بسیار می‌دانند.

اگر من تصمیم بگیرم که آرامش و آسایش را به زندگی خودم دعوت کنم باید قضاوت و افکار منفی را از خودم دور کنم و اجازه ندهم این عمل ضدارزشی وارد زندگی من شود. اجازه ندهم براساس افکار، احساسات و شواهد درباره دیگران نظر بدهم، در رفتار و گفتار دیگران تحلیل نکنم، حالا چه زمانی من تصمیم می‌گیرم قضاوت کنم؟ زمانی که نقص‌های خودم را پنهان می‌کنم تصمیم به قضاوت دیگران می‌گیرم. به نظر خودم این کار حال من را خوب می‌کند ولی در نهایت تخریبی ایجاد می‌کند و حال من را خراب می‌کند. کنگره به من یاد داد اگر من خودم را بدون عیب و نقص ببینم نور ایمان و امید در من به وجود نمی آید. یک زمانی وقتی در مورد دیگران قضاوت می‌کردم باعث می‌شد انرژی من کاهش پیدا کند آرامش و آسایش از من گرفته می‌شد زمانی که قضاوت می‌کردم که مسافرم کجاست هزاران فکر ناجور ولی واقعیت نداشت و من فقط حال خودم را بد می‌کردم.

من زهرا باید یاد بگیرم که انرژی را که خداوند رایگان در اختیار من قرار داده است به‌راحتی خرج نکنم همان‌طوری که در جهان‌بینی یاد گرفته‌ام انرژی معادل پول است و راحت این انرژی را با قضاوت کردن و استفاده کردن از صفات زشت آن را هدر می‌دهم و وقتی به خودم می‌آیم، می‌بینم که چیزی از انرژی من باقی نمانده است که من بخواهم صرف آموزش‌های دیگر کنگره کنم.همان‌طور که می‌دانیم میوه‌های جهالت صفات منفی هستند. مانند: حرص، بخل، حسادت و هزار صفت دیگر. خودخواهی هم ثمره نادانی و جهالت و عدم امنیت است. قطعا وقتی که من در جهل و نادانی خودم دست‌وپا می‌زنم امنیت کافی را ندارم و مثل انسان‌های بی‌قرار هستم یعنی نیروهای بازدارنده دست‌وپای من را می‌بندند و در محاصره خود قرار می‌دهند و من در راس نفس‌اماره قرار می‌گیرم. امیدوارم با آموزش‌های ناب کنگره من دست از قضاوت و جهالت بردارم و در مسیری قدم بگذارم که من را به حال خوش و تعادل راهنمایی کند.

نویسنده :همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر مهتاب(لژیون دوم)
ویرایش:همسفر زری رهجوی راهنما همسفر مهتاب (لژیون دوم)
ویراستار:همسفر طلا رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون یکم)
عکاس خبری: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر اعظم(لژیون پنجم)
ارسال:همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی خمین 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .