English Version
English

ساختن قالب

ساختن قالب

مسئله محبت آن‌چنان مهم است که نه تنها بر روی انسان؛ بلکه بر روی جامدات، گیاهان، حیوانات و تمام موجودات هستی اثر ژرفی دارد؛ اما در این مسئله باید تعادل رعایت شود. محبت؛ مانند باران باید در حد و اندازه خود ببارد. اگر زیاد ببارد، سیل و ویرانی به بار می‌آورد و کم ببارد، باعث خشک‌سالی و به اندازه باشد موجب آبادانی می‌شود. در کنگره، چهارده وادی وجود دارد که از تفکر شروع و در نهایت به محبت ختم می‌شود؛ این نشان‌دهنده این است که ریشه و پایه محبت، بر‌ مبنای تفکر است.

افراد با اعمالی که انجام می‌دهند؛ مجوز‌هایی برای خود صادر می‌کنند. اگر کسی بخواهد مؤمن باشد یا مرتکب خطایی شود باید خداوند اذن آن را صادر کند که  این مجوز بر‌ اساس اعمال و رفتار شخص صادر می‌شود.
طبق قانون عمل و عکس‌العمل، هر عملی عکس‌العملی دارد؛ اگر محبت بکاریم؛ محبت برداشت خواهیم کرد و اگر کینه کاشتیم، کینه درو خواهیم کرد.
طبق کلام‌الله، مثقالی خیر و شر؛ بی‌پاسخ نخواهد ماند. جهان هستی
، حساب‌وکتاب خود را دارد که بر مبنای آن پیش می‌رود‌.

موضوع دیگر این است که هدف در کنگره، فقط درمان اعتیاد نیست؛ طبق فرمایشات آقای مهندس، کار و اصول کنگره، ساختن قالب است. هدف، انسان‌سازی و احیای انسان‌هایی است که در تاریکی‌ها غرق شده‌اند و با یک انسان مرده تفاوتی ندارند. البته این قالب باید محکم، بدون‌ نقص و سست نباشد؛ زیرا قرار است از آن تولید شود و تولیدات هم باید بدون عیب باشند. اگر قالب ناقص باشد، حرمت‌ها را زیر پا بگذارد، وارد حاشیه شود و در چهار‌چوب کنگره حرکت نکند؛ بدون آن‌که شخص متوجه باشد یا کسی به او گوشزد کند؛ خودش در گردباد سبز غرق و از کنگره خارج خواهد شد. این قالب از جنس طلا، نقره، آهن و... نیست بلکه قالب، انسان‌سازی است و دو مؤلفه؛ خواست عقلانی و نیروی الهی در این قالب‌سازی باید به کار گرفته شود؛ مانند راهنما‌ها.
وقتی خواست درون فرد عقلانی و به همراه تزکیه، پالایش و دوری از ضد‌ارزش‌ها باشد (رهایی مسافر) نیروی الهی هم به کمک آمده و اینجا نقطه آغاز مشخص می‌شود.
ما می‌دانیم هر چیزی مبدأ، مقصد و هدفی دارد و پیدا کردن مبدأ از همه چیز مهم‌تر است. بسیاری از افراد خواستار ریزش و دوری از ضد‌ارزش‌ها هستند؛ اما توانایی آن را ندارند و به همین دلیل
، نمی‌دانند در کجای کار قرار گرفته و باید از کجا شروع کنند.

مسیر کنگره، نشانه‌گذاری شده است.
راهنما چراغ به دست‌ به یاری ما آمده و می‌توانیم به مقصد راستین برسیم.
یک قالب خوب باید محکم و بدون عیب و دارای دو ویژگی باشد؛ یکی نظم و انضباط و دیگری اجرای قوانین کنگره ۶۰ به طور کامل است.
رهجویی که سر ساعت و یا زودتر حضور پیدا می‌کند و طبق قانون کنگره هفته‌ای یک سی‌دی را تحویل راهنما می‌دهد؛ نظم را ذره ذره یاد گرفته و بعد در زندگی بیرون از کنگره، می‌تواند آن‌‌ها را عملی کند.
سیستم کنگره ۶۰، سیستمی با نظم و دارای 
discipline(ترتیب، انضباط) است و باید مانند یک صافی عمل کند؛ افرادی که بعد از این غربالگری بمانند موفق خواهند شد.

قوانین کنگره، بر گرفته از کلام‌الله و قوانینی الهی هستند که برای درست و بهتر‌شدن زندگی ما انسان‌ها آمده‌اند و انجام دادن آن‌ها به نفع خود ما است و انجام ندادن آن‌ها باعث عذاب ما می‌شود.


تایپ: همسفر نسرین رهجوی راهنما همسفر صدیقه (لژیون هفتم)
ویراستاری: همسفر باران رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
تنظیم و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون بیستم)
همسفران نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .