English Version
English

قضاوت و جهالت، ناآگاهی

قضاوت و جهالت، ناآگاهی

به‌واسطه برگزاری مراسم انتخابات و حضور همسفر آرزو دستیار‌ اسیستانت انتخابات مرزبانی از نمایندگی حافظ در پارک پروین اعتصامی اراک مصاحبه کوتاهی با ایشان ترتیب دادیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.

همسفر آرزو و مسافرشان رضا با آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک وارد کنگره شدند. به مدت ۱۱ ماه با متد DST و داروی OT باراهنمایی مسافر عباس و همسفر زینب سفر کردند. هم‌اکنون 9 سال و 11 ماه است که با دستان پرتوان آقای مهندس از بند اعتیاد آزاد و رها هستند. همسفر آرزو به لطف خداوند و آموزش‌های کنگره ۶۰ تقریباً بیشتر جایگاه‌های خدمتی را پله‌پله تجربه کرده‌اند. در ابتدا دبیری و بعد نگهبانی، مرزبانی، راهنمای تازه واردین، راهنمایی و همچنین خزانه‌داری لژیون سردار و ایجنت، در حال حاضر هم در جایگاه دستیاری اسیستانت در حال خدمت هستند.

اگر امکان دارد خلاصه‌ای از وظایفی که در جایگاه خدمتی دستیار اسیستانت دارید برای ما توضیح دهید؟

اسیستانت‌ها برای این‌که بتوانند کارهای‌ خود را انجام دهند دستیارانی را انتخاب می‌کنند تا به امور رسیدگی کنند، من هم در قسمت انتخابات مرزبانی در خدمت اسیستانت همسفر آذر هستم و در کنار‌شان خدمت می‌کنم و آموزش می‌گیرم. ما به‌عنوان دستیار در نمایندگی‌های کنگره 60 برای انجام انتخابات مرزبانی حضور پیدا می‌کنیم و انجام‌وظیفه می‌کنیم.

شما وقتی با کنگره‌ ۶۰ آشنا شدید از ابتدا‌ فکر می‌کردید که در کنگره بمانید و خدمت کنید؟

اصلاً فکرش را هم نمی‌‌کردم که روزی بتوانم در کنگره خدمت کنم؛ چون خودم را در آن حد نمی‌دانستم و دلیل آن حال خراب و پایین بودن اعتمادبه‌نفس من بود. همیشه وقتی راهنما‌ها را می‌دیدم با خودم می‌‌گفتم آن‌ها چه طور می‌توانند این‌قدر خوب صحبت کنند و رهجوها را راهنمایی کنند. اصلاً در ابتدا برایم قابل‌باور نبود که آن‌ها هم یک‌زمانی مثل من شرایط و حال خوبی نداشتند؛ ولی باگذشت زمان که آموزش گرفتم و حالم بهتر شد همیشه در طلب آموزش بیشتر بودم تا بتوانم خدمت کنم و فرقی برای من نمی‌کرد چه خدمتی باشد.

آیا ترس از قضاوت کردن دیگران باعث می‌شود در انجام وظایف خود در کنگره ۶۰ بااحتیاط بیشتری عمل کنیم؟

شاید در ابتدا این‌طور بود، ناخودآگاه وقتی آدم در جایگاه خدمتی قرار می‌گیرد مورد قضاوت واقع می‌شود یک‌وقت‌هایی این قضاوت به ما کمک می‌کند و یکجاهایی بازدارنده می‌شود، من سعی کرده‌ام بادید مثبت به همه‌چیز نگاه کنم و در ادامه با کسب تجربه و بالا بردن سطح آموزش‌ها یاد گرفتم خدمت را برای حال خوب انجام دهم و تلاش من این بود که صد خودم را برای انجام آن بگذارم و نگران قضاوت بقیه نباشم؛ چون شما هر چه قدر هم کار خودتان را درست انجام دهید باز هستند کسانی که شمارا قضاوت می‌کنند؛ پس سعی می‌کنم به‌جای این‌که تمرکز من روی قضاوت دیگران باشد کار خودم را به بهترین شکل انجام دهم.

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود ما به خودمان اجازه دهیم دیگران را قضاوت کنیم؟

دلیل اول آن همان جهل و ناآگاهی هست ما معمولاً وقتی به زشتی و ضد ارزش بودن عملی، آگاهی نداشته باشیم آن کار را انجام می‌دهیم و دلیل دیگر آن ازنظر من داشتن منیت و این‌که من فکر کنم آدم بی‌عیب و نقصی هستم و خودم را انسان دانایی بدانم؛ البته با اطلاعات کم حکم صادر کردن هم جهل است.

کدام جایگاه خدمتی را بیشتر دوست داشتید یا در ادامه راه ‌دوست دارید کدام جایگاه را تجربه کنید؟

تمام جایگاه‌های کنگره ۶۰ برای گرفتن آموزش است و من از همه‌ آن‌ها لذت برده‌ام و می‌برم؛ ولی جایگاه راهنمایی بار آموزشی بیشتری دارد و انسان را با خودش روبه‌رو می‌کند؛ زیرا حس خوبی به همراه دارد؛ وقتی رهجوی شما به رهایی می‌رسد و شما خوشحال هستید از این‌که در این رهایی سهمی داشته‌اید و حس مفید بودن به شما دست می‌دهد دوست دارم تا زمانی که هستم خدمتگزار کنگره‌ ۶۰ باشم؛ فرقی نمی‌کند چه جایگاهی باشد همین‌که در کنگره مفید فایده باشم برای من کافی است.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

در آخر خداوند را شاکرم که کنگره را در مسیر زندگی من قرارداد تا به نور برسم. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان ممنونم به خاطر این‌که این بستر را برای ما فراهم کردند تا آموزش ببینیم و اجازه خدمت کردن را به ما داد‌ند؛ همچنین از خانم کماندار و همسفر آذر سپاسگزارم که به من برای انجام این خدمت اعتماد کردند، ‌ممنونم از ایجنت نمایندگی، ‌همسفر اکرم و شما که این فرصت را در اختیار من قراردادید‌ موفق و پایدار باشید.

از همسفر آرزو تشکر می‌کنیم که وقت خودشان را در اختیار ما قراردادند.

عکاس: مرزبان خبری همسفر نوشین
تنظیم و ارسال: همسفر حمیده رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هشتم)
همسفران نمایندگی پروين اعتصامی اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .