English Version
English

ذات خداوند

ذات خداوند

همسفر زیبا رهجوی لژیون دهم از نمایندگی رودکی در خلاصه سی‌دی《آهن》چنین نوشت:

با توجه به پیامی که در ابتدای سی‌دی خوانده شد آقای مهندس فرمودند: نکته مهم فرمان الهی است و هر وقت نام الهی می‌آید من ناگزیر هستم توضیح راجع به آن بدهم، اینکه امروز اکثر مردم تصور می‌کنند کسی که نام خدا را می‌آورد دانش زیادی ندارد، وقتی ما راجع به خداوند صحبت می‌کنیم ما راجع به ذات خداوند چیزی را نمی‌توانیم درک کنیم. برای مثال: مورچه‌هایی که در جنگل‌های آفریقا زندگی می‌کنند و می‌خواهند راجع به بایدن صحبت کنند، آیا امکان‌پذیر است؟

وقتی‌که درباره‌ی سیستم الهی صحبت می‌کنیم در نظر بگیریم که سیستم بسیار حساب شده و دقیقی وجود دارد که بر تمام سیستم نظارت دارد، بارها بیان کرده‌ام که ما خودمان روی خودمان نظارتی نداریم، نه آمدنمان دست خودمان بوده و نرفتنمان دست خودمان است؛ ولی رفتن ما مشخص نیست. ما بر هیچ‌چیز خودمان تسلط نداریم، ما در مقابل بسیاری از بیماری‌ها قادر نیستیم که در مورد آن‌ها تصمیم بگیریم.

سیستم باید چنین باشد، نیروهای منفی باید باشند اگر شما نیروی منفی را حذف کنید دیگر زندگی ادامه نخواهد داشت. هر دو قطب باید باشند تا یک مسئله به وجود بیاید، به مسائل منفی نباید فکر کرد این مسائل مثل سایه‌هایی هستند که وجود دارند ما با فکر کردن به آن‌ها بیشتر آن‌ها را تقویت می‌کنیم، روی مسائل منفی هرچه فکر کنی قوی و قوی‌تر می‌شوند. باید در صراط مستقیم پیشرو باشیم، به مسائل مثبت فکر کنیم و به مسائل منفی فکر نکنیم.

به ناامیدی فکر نکنید و امیدوار باشید، بدترین و مهلک‌ترین سمی که وجود دارد ناامیدی است. انسان باید همیشه امیدوار باشد، همیشه راهی برای امیدواری هست. باید بدانیم حرمت ما خود ما هستیم که دیگران به ما احترام بگذارند یا نگذارند، حریم ما را بشکنند، ما خودمان تعیین کننده هستیم و به مسائل و اعتقادات فکر کنید زندگی ما بر مبنای سه چیز است: خواست، تقدیر و فرمان الهی.

تقدیر: همان نامه پیشین ما است، نامه پیشین ما چه بوده؟ تقدیر من این نیست که من جو کاشتمt الان گلابی برداشت کنم. نامه پیشین این است که اگر فصل کشت شما هر چه کشت کردی، فصل درو  همان را برداشت می‌کنی. نامه پیشین به این معنی است که من چه کاشتم و امروز همان را برداشت می‌کنم. در آخر این سیستم طوری طراحی شده است که آدم خودش را تنبیه می‌کند کسی نمی‌آید که شما را در جهنم بیندازد، کسی که رفتار غیراخلاقی انجام می‌دهد، خودش را خراب می‌کند. همهٔ ما آینهٔ همدیگر هستیم و با هر شخصی هرگونه برخورد کنیم آن هم با ما همان‌گونه رفتار می‌کنند.

نگارش: همسفر زیبا رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ویرایش: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر ساره (لژیون هشتم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .