English Version
English

حس در هر موجودی باعث حرکت می‌شود.

حس در هر موجودی باعث حرکت می‌شود.

سلام دوستان مولود هستم همسفر؛

با توجه به تاکید زیاد در این سی دی بر روی حس، حس انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکه اگر من در شخصی خوبی یا بدی می‌بینم یا حس می‌کنم، به این معناست که تمام اون خصوصیات هم در خود من وجود دارد.

تمام حال خوب یا بد انسان بستگی به حس او دارد. و اینکه انسان دارای یک صور پنهان و یک صور آشکار است که صور آشکار را خود حس می‌کند اما ممکن است ازصفات
صور پنهان خود اطلاعی نداشته باشد. مانند حسادت یا قضاوت نسبت به شخصی دیگر.

به قول استاد  امین مشکل انسان ندیدن تاریکی است و تا زمانی که تاریکی‌های خود را نبینم نمی‌توانیم تزکیه و پالایشی را انجام بدهیم.

سلام دوستان سما هستم یک همسفر؛

قضاوت کردن دیگران از زشت‌ترین و آزار دهنده‌ترین ناهنجاری رفتار ما است.
ولی دلیل اصلی شو تو این سی دی فهمیدم که چی می‌شود که من دچار قضاوت کردن در مورد دیگران می‌شوم.

متوجه شدم اگر زمانی صفت یا ویژگی را در کسی احساس کردم، آن صفت یا ویژگی در من بصورت آشکار یا پنهان وجود دارد.

اگر از نفرت، کینه توزی یا دروغگویی کسی بدم بیاد، به این معنی است که من دچارچنین صفاتی هستم ولی در خودم نمیبینم.

تا زمانی که من دائما در حال قضاوت کردن و ایراد گرفتن از دیگران و بدگوئی کردن از آنها  و محکوم کردن دیگران هستم، به این مسائل آگاه نمی‌شوم و اگر آنها را متوقف نکنم، تمام اساتید هم نمی‌توانند باعث شوند که من پی به مشکلات و صفات ناخوشایندم ببرم.

سلام دوستان عائده هستم همسفر؛

سی دی قضاوت، در قسمت فیزیک مطلبی که خیلی مورد توجه قرار گرفته مبحث نیرو است. نیروهای هستی به چهاربخش از نظر عملکرد و ماهیت تقسیم می‌شوند. نیروی جاذبه، نیروی جاذبه و دافعه‌ی الکتریکی، نیروی هسته‌ی قوی، نیروی هسته‌ی ضعیف.

در جهان بینی نیرو، معادل حس است و حس در هر موجودی باعث حرکت می‌شود برای بوجود آمدن نیرو، دو قطب باید باشد قطب های همنام.
نیروی دافعه و غیر همنام نیروی جاذبه را بوجود می‌آورند. در مسئله‌ی اعتیاد، زمانی درمان اتفاق می‌افتد که ناخالصی یا هر چیزی که مربوط به اعتیاد باشد بر طرف شده باشد.

همه چیز یک صور پنهان و یک صور آشکار دارد.

وقتی قیاس می کنیم و بعد از آن قضاوت می کنیم باید متوجه باشیم که چه چیزی را قضاوت می‌کنیم.

مشکل اصلی انسان در مسیر تزکیه و پالایش، زدودن تاریکی نیست بلکه ندیدن تاریکی است.

باید دست از قیاس و قضاوت در مورد هر چیزی برداشت تا در نهایت به صلح و آرامش برسیم.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر؛

در سی دی قضاوت استاد امین، من این‌طور درس گرفتم که می‌گویند: انسان دو تا صور دارد، یکی آشکار و یکی پنهان یعنی من یک حس از بیرون دارم که همه می‌بینند و یکی هم از درون که آشکار نیست و فقط خودم حسش می‌کنم مثل حس تنفر از دیگران.
وقتی از کسی تنفر دارم یعنی آن هم این حس را نسبت به من دارد ولی من این حس تنفررا در خودم نمی بینم. 

وقتی حس دروغ گفتن، از مسافرم را دارم مسلماً اون هم این حس را نسبت به من دارد. بنابراین باید دنبال راهکار بگردم، نگویم چرا این حرف را به من نزد!! چرا نگفت کجا میره؟ چرا و چرا و چراهایی که باعث می‌شوند اشک و ناراحتی درمن غلبه کند. یعنی هر صفتی را برای هر کسی در نظر بگیریم باید بدانیم که آن صفت در ما هم وجود دارد و از آن بی‌خبریم.  وقتی که انگ چیزی را به کسی می‌زنیم بدانیم بذر آن تنفر در وجود ما جوانه می‌زند و داریم به یک آدم مثلا دروغگو تبدیل می‌شویم و این فقط شهر وجودی من را خراب می‌کند.
این به مرور زمان صورت می‌گیرد پله پله، هر روز فشار بیشتری به من وارد می‌کند و از نظر روحی مرا داغون می‌کند.

سلام دوستان مریم هستم همسفر؛

من از سی دی قضاوت این برداشت را کردم که جهان هستی نیرو دارد و نیروی حس باعث حرکت ما می‌شود.
من مریم اگر نسبت به کسی حس خوب یا بد داشته باشم همان حس را از طرف مقابلم دریافت می کنم.

اگر من در درونم احساس نفرت، کینه، ترس و.... موجود باشد باید خودم را تغییر بدهم و بپذیرم آن صفت بد در خودم است.

نفس اماره به من می‌گوید که با اطلاعات غلط و کینه، مردم را قضاوت کنم و یک دیواری برای خودم بسازم که در آخر روی سر خودم خراب خواهد شد.
باید خودم را تصفیه و پالایش کنم و به طور تدریجی ویژگی های منفی خودم را به ویژگی‌های مثبت تبدیل کنم و وارد نفس مطمعنه بشوم.
این کار به زمان نیاز دارد و من مریم در هر جایگاهی باشم، خودم را با دیگران قیاس نکنم و خودم را برتر از دیگران ندانم.

سلام دوستان آرزو هستم یک همسفر؛

مشکل انسانها این است که تاریکی‌ها و صفات بد را در خود نمی‌بینند و برای تزکیه خود کوشش نمی‌کنند.
اگر من بتوانم صفات بد را در خودم پیدا کنم و آن را از بین ببرم بر نفس امر کننده‌ی خود غلبه کرده‌ام و به حال و حس خوبی می‌رسم .

وقتی من دائم و همیشه در حال قضاوت کردن باشم عیب‌های خود را نمی‌بینم و هر چه دیگران به من بگویند قبول نمی‌کنم.

نفس ما به ما حقه می‌زند و می‌گوید تو چقدر زرنگ هستی تو چقدر تیزبین هستی که توانسته‌ای معایب دیگران را پیدا کنی و به این ترتیب ما گول می‌خوریم و از خودمان غافل می‌شویم  در این صورت انرژی و بصیرت خودمان را از دست می‌دهیم.
انسان می‌تواند از قضاوت کردن به نفع خودش استفاده کند و عیب‌های خودش را پیدا کند و در سدد رفع آن برآید.
من نباید از تخریب دیگران انرژی بدست بیاورم. باید بدانم که این انرژی بسیار کشنده و زودگذر است.
روزی می‌رسد که چند برابر آن از من پس گرفته می شود.

ما می‌توانیم در جایگاه خودمان قضاوت کنیم ولی در بسیاری از موارد، ما علم قضاوت را نداریم پس بهتر است از آن درست استفاده کنیم. سعی کنیم ویژگیهای منفی خود را از بین ببریم و تبدیل به نیروهای مثبت کنیم.

سلام دوستان سهام هستم یک همسفر؛ 

منبع اصلی بهم ریختگی‌هاي  انسان قضاوت کردن است.
همان طورکه استاد امین می‌فرماید: اگر از کار و رفتار دیگران اذیت شدی بدان این صفت در وجود تو است.

در گذشته  آن شخص  را قضاوت  می‌کردم و در ذهنم با او وارد جنگ می‌شدم و حالم خراب می‌شد اگر من فکر منفی داشته باشم این فکر منفی از من انرژی می‌گیرد و حس و حال بدی به من دست میدهد.

ولی وقتی وارد کنگره شدم آموزش گرفتم فهمیدم که چه در صور آشکار و چه در صور پنهان اول باید به خودم نگاه کنم که چه هستم و چه رفتاری داشته باشم.

 

سلام دوستان زهرا هستم همسفر؛

برداشتی  که من از سی دی قضاوت استاد امین گرفتم این است که، مشکل اصلی و اساسی انسان‌ها از ذهنشون شروع می‌شود.
چون ذهن مدام درحال صحبت کردن و حرف زدن است که اگر بخواهیم ذهن را به چیزی تشبیه کنیم مانند یک انسان دیوانه و مجنونه که آرام‌پذیر نیست. پس منبع نا آرامی هر انسانی ذهن شلوغشه.

ذهن می‌خواهد انسان را کنترل کند و مدام نگران این است که نکند اتفاقی برخلاف میلش بیافتد، به همین دلیل انسان دچار استرس و خشم می‌شود و پیشاپیش در موردهرچیزی قضاوت می‌کند. باید یاد بگیریم که هرچیزی را همان جوری که هست بپذیریم و بدانیم که قضاوت منبع اصلی بهم ریختگی انسان است.

قضاوت کردن یعنی حکم کردن و نیاز به علم و آگاهی، عدالت دارد که جایگاه بالایی است. با قضاوت کردن دیگران وارد دروازه تاریکی که از روی جهل و نادانی و ناآگاهی است می‌شویم که خود باعث می‌شود وارد یک جنگ شده که از طرفی انرژی زیادی می‌گیرد و هزینه زیادی را به دنبال دارد. باعث می‌شود فرصت دوست داشتن را از همدیگر بگیریم.

اگر صفت یا ویژگی بدی را در کسی مشاهده کردیم و در ما احساس نفرت و بدبینی به وجود آمد نتیجه می‌گیریم که آن صفت نیز در ما به صورت آشکار و یا پنهان وجود دارد.

مشکل بزرگ و اساسی ما انسان‌ها از ذهن و افکارمان شروع شده که مدام نگران و پریشان است و همیشه منتظر اتفاق است، تا پیش داوری کند و قضاوت زود هنگام انجام دهد. برای دوری از قضاوت کردن باید به سمت آموزش و دانایی رفته تا قضاوت نکنیم که مورد قضاوت دیگران قرار بگیریم و اگر می‌خواهیم به آرامش برسیم باید از قضاوت کردن دور بمانیم.

همسفران لژیون یازده راهنما همسفر مولود

ویراستار: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال:همسفر فرحناز رهجوی همسفر عاطفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .