English Version
English

جهالت پیش نیازی برای قضاوت است

جهالت پیش نیازی برای قضاوت است

پنجمین جلسه از دوره سی و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی، با استادی مسافر حمید نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر رسول با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» چهارشنبه 13 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان وحید هستم مسافر
خدا را شاکر و سپاسگزارم بابت هر نعمتی که ارزانی کرده که همه آنها خیر محض است وشری وجود ندارد؛ مگر اینکه خودمان آن شر را ایجاد کنیم. تشکر می‌کنم از تمام سیستم کنگره ۶۰ در راس از جناب آقای مهندس و خانواده محترم‌شان، از راهنمای خوبم حسین آقا تشکر می‌کنم، بابت اعتمادی که به من کردند و اجازه خدمت من را در این جایگاه صادر کردند. از نگهبان جلسه آقا رضا تشکر می‌کنم و از راهنمای اولم آقا قاسم تشکر می‌کنم که شش ماه زحمت من را کشیدند.
دستور جلسه قضاوت و جهالت، برای من بسیار دستور جلسه سنگینی است و در این مورد صحبت کردن دانش بالایی می‌خواهد؛ که من از آن معلومات برخوردار نیستم ولی در اندازه دانش آگاهی و آموزشی که در کنگره گرفتم سعی میکنم برای شما دوستان صحبت کنم. دیروز فکر میکردم که از کتاب قرآن، مطلبی برای شما اماده کنم که فرصت نشد، دیروز در مسیری که می‌رفتم برگه ای پیدا کردم که آخرین سوره قرآن بود سوره‌، ناس که معنای آن این است که پناه میبرم به خدای خودم از شر وسوسه و خناس،و  هم از انسان‌هایی که در جهالت و نادانی ودرخواب بسر می‌برند، به اعتقاد من به همین دستور جلسه هم مربوط است. الذی یو وسوسو فی صدور ناس، یعنی: شيطان وسوسه های خود را به سمت ما صادر می‌کند، در شبانه روز، از سمت اجنه و انسانهایی چون شيطان، ظاهری حیوانی وترسناک ندارد ومی‌تواند در وجود همه ما باشد. خدا را شکر که این اجازه را به من داد تا بتوانم بیایم واز دانش و علم این مکان و معرفتی که در اینجا خرج می‌شود برداشت کنم. همیشه خدا را شاکر و سپاسگزارم که این فرست نصیبم شد من به تک تک شما عزیزان مدیون هستم زمانی که وارد کنگره شدم وضع و اوضاع مناسبی نداشتم صبح تا شب افراد مختلف را قضاوت می‌کردم، از لباس و رفتار وکردارهای اطرافیان ایراد می‌گرفتم؛ اما در طول مسیر آموختم که قضاوت را به خودم برگردانم و خود را در اینه ببینیم البته نه اینکه خودبین باشم و نه‌ اینکه دیگران را قضاوت کنم؛ چراکه ما لایه های طرف مقابل را نمی‌شناسیم.
شاید فردی با سلیقه دیگری لباس بپوشد ولی انسان مهربان و شجاع، وسفره داری باشد و هزاران خوبی دیگری دارد پس در کنگره آموختیم نه دیگران بلکه خودمان را قضاوت کنیم یعنی قضاوت بیشتر نشانه نادانی و جهالت ماست به قول راهنمای عزیزم قضاوت بیشتر من از نادانی بیشتر من است. لزومی ندارد شما را قضاوت کنم هر کس برای درمان خود به این جلسات می‌آید و با روش DST اعتیاد را درمان کردیم با جهان بینی قضاوت و جهالت را هم میتوانیم کنار بگذاریم.ممنون هستم که به صحبتهای من گوش کردید.

 تایپ : مسافر بابک 

عکس و انتشار : مسافر رمضان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .