English Version
English

تنها راه درمان اعتیاد همان متد DST است با داروی OT

تنها راه درمان اعتیاد همان متد DST است با داروی  OT

انسان موجود پیچیده‌ای است، بسیاری از بزرگان گفته‌اند تمام کهکشان‌ها، جهان اکبر و انسان، جهان اصغر یا کوچک است، اما به اعتقاد من انسان جهان اکبر و تمام کهکشان‌ها جهان اصغر هستند. ۳۵ هزار میلیارد سلول جسم انسان را تشکیل داده است که ۶۰ برابر این سلول‌ها باکتری داریم. سیستم ایکس سیستم خیلی حساب شده با برنامه‌ریزی‌شده‌ای است و تا زمانی که آن را نشناسیم، نمی‌توانیم درمورد آن نظر بدهیم.

انسان‌ها ازآنجایی‌که دانش و آگاهی بالایی ندارند، کارهایی را انجام می‌دهند که بعدها به مشکلاتی برمی‌خورند؛ در گذشته برای اسکیزوفرنی با میله‌ای جمجمه را سوراخ می‌کردند و از داخل بینی عمل می‌کردند که به گفته آنها اسکیزوفرنی را از بین می‌برد و حتی جایزه نوبل را هم گرفت! اما بعدها مشخص شد که فاجعه عظیم و خیانت به بشریت بوده است و یا دانشمندان انگلیسی فکر می‌کردند کودکانی که تالاسمی (کم‌خونی) دارند اگر به ویروس اچ‌آی‌وی (ایدز) مبتلا شوند آنها درمان می‌شوند و این پروسه درمان را انجام دادند که نتیجه آن ده سال بعد مشخص شد که منجر به مرگ همه این کودکان شد.

کارهایی که در درمان اعتیاد انجام می‌شود مانند URD درمان سریع و UROD درمان فوق‌سریع که تبلیغات زیادی انجام و متداول شده است؛ اما اکنون با آزمایش‌های سلولی و مولکولی فهمیدیم که مخرب‌ترین نوع درمان با نالوکسان و نالترکسون است که آسیب‌های خیلی‌خیلی زیادی به قسمت‌های متعدد بدن وارد می‌کند. روش DST با سایر روش‌های ترک اعتیاد مقایسه شد و نتیجه به‌زودی چاپ و قابل رویت می‌باشد. در آمریکا، در بوستون، در کنگره سراسری درباره آسیب‌های این روش‌ها صحبت کردم که تمامی این اطلاعات و تحقیقات همه در مشهورترین مقالات ارائه شد. اینها سندهای غیرقابل‌انکار است که چه آسیب‌های درمان‌های غلط درمان اعتیاد مانند سقوط آزاد، URD، داروهایی که شوک مخرب به بدن وارد می‌کند.

گفتیم که حدود ۳۵ هزار سلول در بدن انسان وجود دارد که هر یک از این سلول‌ها دارای نیروگاهی است که مثل یک شهر یا کهکشان می‌ماند. یا هر گرم محتویات روده بزرگ ۱۰ میلیارد باکتری دارد که در عین ریز بودن سرنوشت‌ساز هستند که با روش‌های درمان غلط و قطع ناگهانی مواد مخدر این نیروگاه‌ها انرژی خود را از دست می‌دهند. قطع ناگهانی مواد مخدر روی دوپامین که برای تحرک و قدرت است روی سروتونین و چربی بدن اثر می‌گذارد و بسیاری از مدارها را مختل و تخریب می‌کند و به همین دلیل فرد مصرف‌کننده که مواد را با روش‌های غلط متداول قطع می‌کند دوباره به مصرف روی می‌آورد.

اگر بخواهیم یک فرد معتاد بدون داروی مناسب در زمان مناسب و در دوز مناسب را درمان کنیم، قطعاً موفق نخواهیم شد. مثلث درمان اعتیاد که در اول بحث مطرح گردید که باید بدانیم که فرد در کجا به مشکل برخورده است، باید آدرس دقیق داشته باشیم تا درمان آغاز شود. بعضی‌ها می‌گویند از لحاظ فیزیولوژی مشکل دارند به او متادون داده تا سرخوش شود و.... . همه ما برای اینکه به یک تعریف مناسب برسیم، احتیاج به یک مدل داریم؛ مانند سیستم پاداش یا دوپامین، تا بر مبنای آن فرضیه و برداشت‌های خود را مطرح کنیم. من فرضیه و برداشت‌های خودم را مطرح کردم به پاسخ درست رسیدم که اعتیاد قابل‌درمان است؛ اما امروز بحث فقط مدل پاداش یا دوپامین نیست؛ بلکه ده‌ها یا صدها یا شاید هزاران مدار باشد که ما به مقدار کمی از آنها را پی بردیم و مقدار زیادی از آنها را در آینده خواهیم شناخت که دوپامین فقط یکی از مسائل بود.

بر مبنای آگاهی و اطلاعات و تجربه خودم در حدود ۲۶ سال به این نتیجه رسیدم که باید یک مدل یا یک سیستم، فرضیه یا تئوری مطرح گردد؛ من فرضیه‌ای به نام سیستم ایکس را در سال ۱۳۹۳ مطرح کردم، این فرضیه در فصل نامه شماره پنج طب اعتیاد به چاپ رسید. جالب است بدانیم این فرضیه در ابتدا در مورد اعتیاد مطرح گردید؛ اما در ادامه مطالعات و مقالاتی که به چاپ رسید به این نتیجه رسیدند که این مدل در مورد سایر بیماری‌های مطرح هم قابل‌اجرا است. در این مبحث در مورد چهار نوع سرطان کشنده خون، مقالات و تحقیقات در روزنامه‌های معتبر آمریکا چاپ شد یا در مورد ام اس، صرع، جلوگیری از سرطان پستان برگرفته از تئوری ایکس به نتایج خوبی به دست آمد. این مطالعات بر روی نمونه‌های جانوری انجام شد.

حال سیستم ایکس چیست؟ به مجموعه ناقل‌های عصبی یا نوروترانسمیترها، هورمون‌های درون‌ریز و برون‌ریز یا مدیاتورهای شیمیایی دیگر و تأثیر متقابل آنها بر یکدیگر و نیز اعضا و جوارح بدن با الگوهای اپی‌ژنتیک سیستم ایکس گفته می‌شود. این تأثیرات برای انسان امروزی شناخته شد، و در مواردی همچنان ناشناخته‌های وجود دارد. تئوری ایکس می‌گوید: الکل و مواد از سد خونی مغز عبور و در عملکرد سیستم ایکس اختلال ایجاد می‌کنند.

در اثر مصرف مکرر شخص از آنتی ایکس به نحوی عملیات جایگزینی انجام می‌شود و آنتی ایکس جایگزین مخدرهای طبیعی و سایر مواد تنظیم‌کننده سیستم ایکس می‌گردد. در این شرایط تعادل مواد بیوشیمی سیستم ایکس مثل دوپامین‌ها، سروتونین‌ها، اندورفین‌ها، انکفالین‌ها و دینورفین ها از تنظیم طبیعی خارج می‌گردند و به میزان موردنیاز سنتز نمی‌گردد و مواد عصبی تولیدکننده تحلیل رفته و در نتیجه شخص کاملاً وابسته و نیازمند به مواد آنتی ایکس می‌گردد؛ بنابراین از تعادل خارج‌شدن سیستم ایکس اساس و پایه تأثیر اعتیاد بر ارگانیسم و بیماری‌های مزمن جسمی، روانی و جنسی که تاکنون غیرقابل‌درمان تشخیص‌داده‌شده‌اند، می‌باشد.

این فرضیه‌ای است که ما با کمک سایر محققان دیگر بادقت موردمطالعه و آزمایش قرار دادیم که این سیستم قابل‌ترمیم و بازسازی خواهد بود. تمامی نامه‌ها؛ دست‌نوشته‌ها و مقالات آقای مهندس پیرامون درمان اعتیاد و درمان برخی از بیماری‌های لاعلاج و صعب‌العلاج که مبتنی بر مثلت DOD و متد DST و داروی OT می‌باشد در آینده چراغ راه محققان خواهد بود و درب‌های جدید علم پزشکی را باز خواهد کرد. برای درمان اعتیاد و راه‌اندازی مجدد سیستم ایکس که به‌خاطر اعتیاد تخریب شده است تنها یک راه و روش وجود دارد که همان راه و متدی است که کنگره ۶۰ بر آن استوار است که همان متد DST است که با داروی  OT  انجام می‌گیرد.

 

خلاصه‌ای از سی دی نامه 5
نویسنده و رابط خبری: همسفر شکوفه رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون اول)
تایپ و ویراستار: همسفر کبری راهنمای تازه واردین
ارسال: همسفر آمنه مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .