English Version
English

از گذشته گفته اند قضاوت نکنید تا قضاوت نشوید

از گذشته گفته اند قضاوت نکنید تا قضاوت نشوید

جلسه هشتم از دوره هشتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی یوسف آباد با استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر محمدرضا با دستورجلسه « قضاوت و جهالت » در روز چهارشنبه مورخ 13 تیر ماه ۱۴۰۳، رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
از ایجنت محترم، راهنمای عزیزم و همچنین نگهبان محترم متشکرم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم.
دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت می‌باشد، ما زمانی که به زمین آمدیم بر سر یک دوراهی قرار گرفتیم و این دو راهی هر لحظه و هر ساعت اتفاق می‌افتد و ما نیازمند قضاوت در مورد این دو راهی ها هستیم که کدام را انتخاب کنیم، حتی برای کارهای روزمره خود نیازمند قضاوت هستیم، گاهی این قضاوتهای من با جهالت همراه می‌شود.


زمانی که من مصرف کننده نبودم دچار این نوع قضاوتهای توام با جهالت می‌شدم، فکر می‌کنم این نوع قضاوت های من در مورد انسان های مصرف کننده باعث شد تا من هم به جهان تاریک اعتیاد ورود پیدا کنم تا آموزش ببینم، و قضاوت درستی داشته باشم، به یاد دارم زمانی یکی از دوستان من، مصرف کننده شده بود، همیشه موضوع بحث من و دیگر دوستانم بود و همیشه او را مورد انتقاد قرار می‌دادم که بی اراده است زندگی خود را به باد داده است و غیره، زمانی سپری نشد که من خود درگیر این بیماری شدم.

زمانی که من مصرف کننده شدم، از ترس قضاوت شدن همیشه خود را پنهان می‌کردم و حدود 4-5 سال در هیچ جمعی شرکت نکردم.
قضاوت انقدر برای من سخت و سنگین بود که بعد از چند بار سیگار کشیدن دیگران گفتند شاید مصرف کننده شده ای که سیگار مصرف می‌کنی و من از ترس این نوع قضاوت دیگر سیگار مصرف نکردم.
یک بار در اوایل ورود به کنگره، وقتی با همسرم بحث کردم ایشان در جواب به من گفت تو مصرف کننده ای، آن زمان به دلیل عدم دانایی و دارا بودن صفت مصرف کننده در وجود خود، خیلی ناراحت شدم ولی در ادامه با آموزشهایی که در کنگره دریافت کردم با اینگونه قضاوتها لبخند می‌زدم و زمانی که بار دیگر، با همسرم این بحث را داشتیم و ایشان همین جمله را تکرار کرد نه تنها ناراحت نشدم بلکه هر دو به این جمله که تو مصرف کننده هستی خندیدم.
در گذشته به دلیل وجود صفت مصرف کننده، از شنیدن آن بسیار ناراحت می‌شدم و دعوا می‌کردم و از شنیدن کلمه معتاد، عملی و غیره بسیار عصبانی و ناراحت می‌شدم ولی با ورود به کنگره و تغییر صفت مصرف کننده به انسانی آزاد و رها دیگر از شنیدن آن ناراحت نمی‌شدم، طبق سی دی آقای امین، من زمانی از چیزی ناراحت می‌شوم که آن صفت در من وجود داشته باشد در غیر اینصورت حسی در من ایجاد نخواهد کرد.
از گذشته گفته اند قضاوت نکنید تا قضاوت نشوید متشکرم.
تهیه گزارش: مسافر محمد لژیون4

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .