English Version
English

قضاوت دقیقا مانند حکم کردن یک قاضی نسبت به متهم است

قضاوت دقیقا مانند حکم کردن یک قاضی نسبت به متهم است

پنجمین جلسه از دور سی و نهم سری کارگاه های آموزشی کنگره 60 نمایندگی ایمان، به استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر ناصر و دبیری مسافر عادل با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" در روز چهارشنبه13 تیر ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که این فرصت به من داده شد تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.
در مورد دستور جلسه که قضاوت و جهالت است، برای من در زمان مصرف این اتفاق بیشتر می‌افتاد و الان بیشتر سعی می‌کنم تا کسی را قضاوت نکنم.
درباره‌ی قضاوت کردن اگر بخواهم بگوییم، قضاوت دقیقا مانند حکم کردن یک قاضی نسبت به متهم است. با این تفاوت که قاضی شغل‌اش قضاوت کردن است و کلی ابزار و اطلاعات و آکاهی دارد، با این حال بعضی مواقع ممکن است اشتباه کند، ولی من بدون هیچ اطلاعاتی و بدون هیچ دانشی شخصی را در ذهن خودم مورد قضاوت قرار می‌دهم و حکم هم صادر می‌کنم.
به همین دلیل من همیشه سعی می‌کنم تا کسی را مورد قضاوت قرار ندهم تا کسی هم من را قضاوت نکند.
من وقتی تازه وارد کنگره شدم وقتی با راهنمای تازه واردین رو به رو شدم، به قدری راهنما آرام و سرحال بود که من در ذهن خودم اولین قضاوت را انجام دادم که این شخص خودش مصرف کرده است و الان آرام نشسته و با من صحبت می‌کند و می‌گوید این کار را بکن و آن کار را نکن.
بعد از آن بیشترین قضاوت را با افرادی انجام می‌دادم که با آنها سیگار مصرف می‌کردم و مدام با آن افراد همه را با جهالت خودمان قضاوت می‌کردیم ولی وقتی مدتی گذشت ومن بیشتر با کنگره آشنا شدم فهمیدم که تمام قضاوت های من اشتباه بوده است و اصلا از این خبرها نیست.
الان خدا را شکر می‌کنم که یاد گرفتم تا کسی را به راحتی قضاوت نکنم و درباره کسی صحبت نکنم چون با این کار فقط انرژی خودم را از بین می‌برم .
درمورد جهالت اگر بخواهم صحبت کنم در کنگره وقتی من حرمت را رعایت نکنم وارد جهالت می‌شوم و من سعی می‌کنم که این کارها را انجام ندهم.
اگر بگویم که من دیگر این کار را انجام نمی‌دهم امکانپذیر نیست چون یک شبه نمی‌شود که من تصمیم بگیرم هیچ کار ضدارزشی انجام ندهم، باید با سعی و تلاش و آموزش آرام آرام سعی کنم تا این کارها را انجام ندهم.

گردآوری، تنظیم و ارسال : مسافر محمدجواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .