English Version
English

انسان ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارد

انسان ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارد

اولین جلسه از دور اول روزهای سه‌شنبه لژیون آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ ،لژیون بروجن با استادی راهنمای محترم آقا کامران نگهبانی مسافر منوچهر و دبیری مسافر مهران با دستور جلسه" قضاوت و جهالت " و در ادامه مراسم اولین دوره اهدای شال مرزبانی و ایجنتی لژیون بروجن با حضور دیده‌بان محترم جانشین نگهبان کنگره ۶۰ مسافر علی خدامی در روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان کامران هستم یک مسافر

کنگره ۶۰ یک مجموعه مردم نهادی است که در بحث پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد فعالیت می‌کند و مبانی علمی کنگره کاملا بومی شده و توسط آقای مهندس حسین دژاکام تدوین شده و از هیچ جایی الگو برداری نشده است. 

اعتقاد من بر این است که اعتیاد از پیوند انسان با مواد مخدر شکل می‌گیرد اما اگر بخواهیم اعتیاد و درمان اعتیاد را بشناسیم باید هم انسان را بشناسیم و هم مواد مخدر را بشناسیم تا اندازه‌ای با مواد مخدر و آسیب‌ها و تخریب‌های آن آشنا هستیم و در کنگره ۶۰ هم شکافته شد که ۹۵ درصد قضیه فیزیولوژی است و ۵ درصدش به مباحث جهانبینی و روان بر می‌گردد.

 در بحث درمان و روش درمانی دی‌اس‌تی، کارمان راه‌اندازی سیستم ایکس است که کاملا جسمی است. البته در کنار جسم باید روی روان و جهان بینی هم کار بشود تا درمان قطعی اتفاق بیفتد. 

اما در بحث شناخت انسان کار خیلی پیچیده می‌شود اگر نگاه بکنیم در بحث شناخت انسان حتی کسانی که خیلی در این قضیه ید طولایی دارند و تحقیقات خیلی گسترده‌ای انجام داده‌اند مثل دانشمندان و روانشناسان و حتی عرفا، توفیق چندانی در بحث شناخت انسان به وجود نیامده است. 

ما اگر نگاه می‌کنیم می‌بینیم زندگی انسان‌ها روز به روز به قهقرا می‌رود  و ارزش‌های انسانی دارد کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود و این نشان از این دارد که این همه تحقیقات و این همه کتب و این همه کتاب عرفانی راه به جایی نبرده و در واقع توفیق آنچنانی به دست نیامده است. 

ما وقتی به کنگره نگاه می‌کنیم می‌بینیم در سطحی این آموزش‌ها داده می‌شود که در پایین‌ترین سطح از نظر دید جامعه هستند و هیچ اعتباری واقعا در جامعه و در خانواده ندارند می آیند وارد کنگره می‌شوند و در چه سطحی قرار می‌گیرند که وجودشان چه طوری باعث خیر و برکت و خدمتگزاران خیلی صدیقی برای جامعه می شوند و بهترین کاسب‌های شهرشان می‌شوند بهترین انسان ها برای خانواده‌شان و بهترین پدر برای فرزندانشان می‌شوند. 

پس ما میتوانیم به حقانیت آموزش‌های کنگره در بحث انسان شناسی و الگوهایی که در کنگره هست پی ببریم. 

اما در مورد دستور جلسه: «قضاوت و جهالت»

انسان ویژگی ها و خصوصیات خاصی دارد که اشرف مخلوقات خوانده شده است و به دلیل همین ویژگی‌ها است که خیلی خاص است و خداوند هم خیلی دوستش دارد و  به خاطر همین است که اختیار را به انسان داده است. وقتی اختیار به انسان داده می‌شود بحث انتخاب مسیر است اینکه به من اجازه می‌دهد که من خودم بر سرنوشت خودم حاکم بشوم و مسیر زندگی خودم را انتخاب کنم و ما در بحث انتخاب و مسیر درست در سر دوراهی ها قرار می‌گیریم مجبور هستیم که قضاوت کنیم. ما شاید در روز هزاران هزار قضاوت انجام می‌دهیم که این کار را انجام بدهم یا ندهم، این کار را بکنم یا نکنم، درمان اعتیاد انجام بدهم یا ندهم و خیلی از قضاوت‌هایی که باید تصمیمات درستی بگیرم. هر چقدر ما تصمیمات درستی بگیریم  در نتیجه مسیر زندگی، مسیر آرامش بخش  تری خواهد بود و زندگی حال خیلی خوبتری خواهد داشت. 

قسمتی که مربوط به خود ماست و ما خودمان کلاه خودمان را قاضی می‌کنیم و خودمان را قضاوت می‌کنیم این امکان ناپذیر است و خیلی هم درست است یعنی توانایی و خصوصیتی به انسان داده شده است. منتهی همین قدرتها می‌تواند بعضی وقتها بر علیه انسان و باعث نابودی انسان هم بشود. یعنی اینکه ما به جای اینکه خودمان را قضاوت کنیم به جای اینکه عیب‌ها و عیوب خودمان را رصد کنیم بیایم از این توانایی در بیرون استفاده کنیم یعنی این توانایی را بیایم روی انسان‌ها پیاده کنیم و دائم بخواهیم انسان‌ها را مورد قضاوت قرار بدهیم که اینجا ایراد کار شکل می‌گیرد و اینجاست که انسان ممکن است دچار گمراهی بشود و از خودش غافل بشود. 

ما در کنگره با یک مجموعه‌ای از انسان‌ها طرف هستیم که وقتی وارد کنگره می‌شوند ممکن است در بیرون برای خودشان موقعیتی داشته باشند برای خودشان جایگاه اجتماعی داشته باشند، خیلی مهم است که ما هویتشان را حفظ کنیم خیلی مهم است که ما قضاوتشان نکنیم و در زندگی شان تجسس نکنیم که چرا به این نقطه رسیده‌اند. 

آقای خدامی همیشه می‌فرمودند که ما هر زمانی که انسان‌ها را مورد قضاوت قرار دادیم باید منتظر باشیم که انسان ها ما را مورد قضاوت قرار بدهند ما باید خیلی مراقب باشیم که این آفت را وارد زندگی خودمان نکنیم.

 

کنگره یک مجموعه آموزشی است که ما اینجا می آیم درس زندگی  را یاد بگیریم و از اعتیاد رها بشویم اگر بخواهیم انرژی خودمان را صرف مسائل بی‌فایده کنیم که به حال من هیچ تفاوتی ندارد اینکه حالا کامران چه جوری اعتیاد پیدا کرده چه اهمیتی دارد؟ اینکه الان کامران در چه وضعیتی است به حال من چه اهمیتی دارد؟ این مهم است که من خودم را مورد قضاوت قرار بدهم و عیوب خودم را برطرف کنم.

به هر حال امیدوارم که در کنگره دوربین را روی خودمان بیندازیم و تماماً حواسمان به کار خودمان باشد تا اینکه به اطرافیانمان و اعضای لژیون تمرکز کنیم تا انشالله بتوانیم انرژی جمع کنیم و آماده و مهیا کنیم برای مسیر درمان خودمان . 

خیلی ممنونم از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.

سخنان دیده‌بان محترم مسافر علی خدامی 

سلام دوستان علی هستم یک مسافر 

حضور در شعب کنگره و استفاده کردن از علم کنگره تماماً لذتبخش و تماماً همراه با خوشبختی هستند. انشالله بتوانیم از تک تک لحظات استفاده ببریم. 

برای نمایندگی بروجن خیلی از دوستان پیگیری نمودند تا در شهریور سال گذشته لژون بروجن در پارک راه اندازی شد و بعد از چند ماه به نقطه‌ای رسیدند که باید جاه و مکان می‌گرفتند و الان هم در این محل کارگاه آموزشی تشکیل می‌دهند و انشالله با همین توان و قدرت پیش بروند تا تبدیل به نمایندگی بشود. 

وقتی می‌گوییم نمایندگی یعنی باید تمام استانداردها ( تعداد کارگاه‌های آموزشی، تعداد راهنما، راهنمای تازه واردین و گروه خانواده‌) را داشته باشد. 

 وقتی این شرایط به وجود آمد توسط دیده بان کنگره ۶۰ به عنوان یک نمایندگی رسمی معرفی خواهد شد و الان درخواست تاسیس لژیون در شهرهای مختلف خیلی زیاد شده است ولی آقای مهندس این درخواست‌ها را با سرعت کم قبول می‌کند، چون نمی‌خواهیم اصلاً کیفیت فدای کمیت بشود و برای اینکه کیفیت آموزشی که در تهران وجود دارد با شعب دیگر هیچ فرقی نداشته باشد. 

الان تعداد ۱۳۴ تا شعبه در سراسر کشور راه اندازی شده و تعداد ۱۰ تا شعبه الان در نوبت راه‌اندازی هستند و از ۳۳ استان کشورمان در ۳۱ استان نمایندگی فعال داریم فقط در کهگیلویه و بویراحمد و کردستان نمایندگی نداریم. 

در ادامه امتحانات کمک راهنمایی را پیش رو داریم حتماً تلاش کنید تا تعداد قبولی‌هایتان زیاد بشود چون ملاک سطح علمی نمایندگی تعداد رهایی‌ و دیگری قبولی در امتحانات کمک راهنمایی می‌باشد. 

در کنگره همانگونه که در نوشتارها می‌خوانیم استحکام پایه‌های مالی و علمی، همواره از اهداف مهم کنگره ۶۰ می‌باشد. 

خزانه‌تان باید خوب باشد تمام این پول‌هایی که در این شعبه جمع آوری می‌شود چه سبد و چه حمایت از زمین تماماً به حساب بروجن واریز می‌شود. 

سعی کنید هم پایه علمی هم پایه مالی شعبه قوی باشد و این مستلزم این هست که ما کارمان را درست انجام بدهیم اگر سفر اولی هستیم بهترین سفر را داشته باشیم واگر سفر دومی هستیم همینطور و اگر راهنما هستیم بهترین راهنما باشیم اگر هر کدام از ما نقش خودمان را درست انجام بدهیم آنوقت می شود بهترین شعبه. 

 این شعبه تشکیل شده است از تک تک اعضا، اگر شعبه ضعیف باشد یعنی اعضای آن ضعیف هستند. 

اگر بتوانیم در تمامی رشته‌های ورزشی مثل باستانی، والیبال، فوتسال و....در پارکها راه اندازی کنیم آنوقت شعبه‌مان شعبه استاندارد، مستحکم و قوی خواهد شد و در آینده می تواند خودش را ساپورت کند و از دل این شعبه شعبات دیگری به وجود بیاید و این مستلزم این است که شعبه پایه‌های علمی و مالی محکمی داشته باشد. 

انشالله خداوند توفیق بدهد که همه ما تکالیف خود را درست انجام بدهیم.

ممنونم که به صحبتهای من گوش دادید.

نگارنده:مسافر داریوش 

ویراستار:مسافر کورش 

عکاس و تنظیم :مسافر رسول 

ارسال :مرزبان خبری مسافر محمد 

مسافران و همسفران لژیون بروجن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .