English Version
English

قضاوت ریشه در منیت دارد.

قضاوت ریشه در منیت دارد.

سومین جلسه از دوره‌ی هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اردستان با استادی مسافر مجتبی و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر جواد با دستور جلسه‌ " قضاوت و جهالت " سه‌شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شکر می‌کنم و از راهنمای خودم علی آقا تشکر می‌کنم که به من فرصت خدمت داد تا آموزش بگیرم و از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان بابت فراهم کردن این بستر تشکر می‌کنم.

دستور جلسه در مورد جهالت و قضاوت است. در مثلث جهالت ما ترس، منیت و ناامیدی را داریم. در جهالت، ضدارزش‌ها دور انسان جمع می‌شوند بخصوص منیت و به نظر من قضاوت کردن ریشه در منیت دارد و باعث می‌شود تجسس و اظهارنظر در زندگی مردم صورت بگیرد و در کنگره نیز قضاوت در مورد سفر کردن دیگران یا گریز زدن و سفر مجدد افراد انجام شود. 

به گفته جناب مهندس ما باید دوربین را روی خودمان بگیریم و مشغول کار خود باشیم و به دیگران کاری نداشته باشیم.

وقتی دقت کردم متوجه شدم همه چیز از یک تجسس ساده آغاز می‌شود و تمام ضد ارزش‌ها به دنبالش می‌آید، به این شکل که ابتدا تجسس می‌کنیم، بعد قیاس صورت می‌گیرد بعد کینه و انتقام‌جویی صورت می‌گیرد. پس از یک تجسس ساده بسیاری از صفات ضد ارزشی شکل می‌گیرد.

اصولا دستور جلسات کنگره در مورد اعتیاد و مکانیزم عمل آن نیست بلکه بیشتر در مورد حرمت‌ها، قضاوت و وادی‌ها است که قوانین و اصول زندگی را بیان می‌کنند که اگر این قوانین را بدانیم و عمل کنیم می‌توانیم از اعتیاد نجات پیدا کنیم. بیشتر افرادی که از کنگره دور می‌شوند و به درمان نمی‌رسند کسانی بودند که فرمانبردار نبودند و دچار خود برتر بینی و منیت بودند.

 برای اینکه بتوانیم صفات خود را تغییر دهیم باید این چهارده وادی را در زندگی خود به کار ببریم یعنی از وادی تفکر تا رسیدن به وادی عشق حرکت کنیم و یا در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه، برسیم به عقاب سفیدی که پشت جلد کتاب است و بر مشکلات سوار است و به فرمان عقل نزدیک شویم و برای حرکت در مسیر وادی‌ها باید تزکیه و پالایش صورت پذیرد. 

اساسا مشکل ما در تزکیه و پالایش زدودن تاریکی‌ها نیست، بلکه ندیدن تاریکی‌ها است. 

اکثر ما قضاوت و منیت را در دیگران می‌بینیم و خودمان را از آن دور می‌بینیم. وقتی پذیرش داشته باشیم و مشکل خود را بپذیریم حل کردن و رفع آن آسان می‌شود. ۹۰ درصد مشکلات این است که ما خودمان را برتر می‌دانیم و ضد‌ارزش‌ها را مختص دیگران می‌دانیم و خودمان را بری از آن صفات می‌دانیم و تنها را‌ه حل آن از نظر آقای مهندس همان تزکیه و پالایش یا تذهیب نفس است.

این ضدارزش‌ها فقط اعتیاد نیست که شامل دروغ گفتن، قضاوت کردن، حسادت کردن و همه صفاتی که خرد جهانی هم آن‌ها را ضدارزش‌ می‌داند و سیستم ایکس را از بین می‌برد و ما در کنگره یاد می‌گیریم که صفات خود را تغییر دهیم و به مراحل بالاتر برسیم.

تایپ: مسافر محمدرضا لژیون چهارم

عکاس: مسافر ابولفضل لژیون یکم‌

تنظیم و ارسال: مسافر مجتبی لژیون پنجم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .