English Version
English

قضاوت از روی نادانی

قضاوت از روی نادانی

اولین جلسه از دور دوازدهم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره60 ویژه مسافران نمایندگی گرگان با استادی مرزبان محترم مسافر مهدی و نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر علیرضا  با دستور جلسه " قضاوت و جهالت" روز سه شنبه 12 تیرماه 1403 راس  ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر، از دبیر ونگهبان محترم وهمچنین راهنمای لژیون یکم آقا ناصر تشکر می کنم که این جایگاه را در اختیار من گذاشتند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم، از راهنمای خودم آقا اسماعیل و راهنمای درمان سیگارم علی آقا و راهنمای تازه واردین آقا زکریا سپاسگزارم و حال خوب امروزم را مدیون این عزیزان هستم، رهایی ویلیام را به مسافر مجید و راهنمای محترم تبریک عرض می کنم، ضمناً از همه دوستانی که در تولد یکسال رهایی من شرکت کردند تشکر می کنم و به خاطر دلنوشته هایی که دوستان برایم نوشتند سپاسگزارم بسیاری از دلنوشته ها برایم آموزش بود چون مطالب خوبی در آن نوشته شده بود.

دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است که در راستای یکدیگر قرار دارندیعنی کسی که درگیر جهالت باشد مدام قضاوت می‌کند و کسی که قضاوت می‌کند جاهل است، خیلی از مواقع با کوچکترین حرکت شخصی، او را مورد قضاوت قرار می دهیم و خیال میکنیم از تمام زوایای زندگی آن اطلاع داریم. در سی دی نامه پیشین گفته می شود که زندگی انسان‌ها بر اساس سه چیز است: خواست، تقدیر و فرمان. اکثر انسانها با خواست خود کارهایشان را انجام می دهند که ما از روی عمل آن، به او صفتی را نسبت می‌دهیم اما دو عامل دیگر تاثیر گذار هستند که یکی تقدیر یا همان نامه پیشین است و دیگری فرمان است که ما از آنها اطلاعی نداریم. اینجا جهالت ما به میان می آید که نشان از نادانی ما دارد جهالت به معنای حماقت نیست بلکه به معنی ندانستن و نادانی می باشد. به این دلیل ما نادان هستیم که آن شخص از نامه پیشین و تقدیر و فرمان برخوردار است و ما فقط از امروز او آگاهی داریم و از زمان حال او خبر داریم و از گذشته او بی خبریم و این اتفاقات گذشته شخص است که او را در آن شرایط قرار داده است.

جناب مهندس هم زمانی که 17 سال درگیر اعتیاد بودند و مشکلات زیادی از قبیل چک برگشتی داشتند، خیلی ها شاید ایشان را قضاوت می کردند و برای چک ها مامور به درب خانه ایشان مراجعه کرده بود و برای اعتیاد ایشان دستگیر شدند ولی به نظر من همان فرمان الهی بود که جناب مهندس را در این شرایط قرار داد تا درون تاریکی قرار بگیرد و مورد قضاوت خیلی ها حتی خانواده خود قرار بگیرد تا بتواند اعتیاد را بشناسد،از ایشان کلاهبرداری صورت بگیرد، دستگیر شود و خیلی چیزهای دیگر‌؛ تا همه اینها باعث شوند او به دنبال راه حلی برای درمان اعتیاد خود بگردند و به درمان برسند.

زندگی خیلی از ما شاید به همین شکل باشد، زمانی که من درگیر اعتیاد بودم و شاید خیلی توسط دیگران قضاوت میشدم ولی اکنون به نقطه ای رسیدم که اعتیاد خود را درمان کردم و در حال خدمت به کنگره60 هستم، پس من از روی جهالت نباید دیگران را قضاوت کنم چون از خیلی چیزها بی خبر هستم چون من در روز فقط یک لحظه با شخصی برخورد میکنم و از همه اتفاقاتی که در آن روز برای او رخ داه بی خبرم پس نمی توانم آنرا مورد قضاوت قرار دهم. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.
 

عکس: مسافر رضا

تنظیم و ارسال گزارش: مسافر محمد

"پیروز و سربلند باشید"

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .