English Version
English

درمان یک علم است

درمان یک علم است

سخنان ماندگارجناب مهندس دژاکام:

من با قدرت می‌گویم که به درمان قطعی اعتیاد اعتقاد دارم. درمان اعتیاد یک تخصص و یک علم محسوب می‌گردد و ترک اعتیاد از هر راهی تبدیل به یک فاجعه در دنیا می‌شود.

با سلام، خدمت همراهان همیشگی

نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را خواندن خلاصه سی‌دی

هفته«نامه ۵» دعوت می‌کنیم

🌗 جسم انسان از ۳۵ هزار میلیارد سلول تشکیل شده و ۶۰ برابر سلول‌ها در جسم، باکتری وجود دارد و تا زمانی که ما ساختار جسم را نشناسیم، نمی‌توانیم درمورد آن نظر بدهیم ولی انسان‌ها بخاطر عدم علم و آگاهی، کارهایی انجام می‌دهند که مشکلات بسیاری را برای جسم خود بوجود می‌آورند، در درمان اعتیاد نیز روش‌ یوآردی، بیهوشی و انواع روش‌های سریع با انواع قرص‌ها خیلی مد بود و تبلیغ می‌کردند، اما با انجام آزمایشات متعدد متوجه شدیم مخربترین نوع درمان، درمان با نالوکسون و نالترکسون است که آسیب‌های خیلی زیادی به قسمت‌های متعدد بدن وارد می‌کند، چون این مواد جایگزین مواد طبیعی بدن می‌شود و زمانی که این قرص‌ها را به هر روشی قطع کنیم، شوک مخرب و شدیدی به جسم وارد می‌شود.

🌗 هر سلول، در بدن نیروگاهی دارد به نام «میتوکندری» که مرکز تولید انرژی و نیرو برای سلول است. در روش‌های غیر اصولی قطع مواد، میتوکندری قدرت خود را از دست می‌دهد و در نهایت در بدن تخریب ایجاد می‌کند به همین خاطر فرد معتاد، مایل است دوباره مواد مصرف کند چون در تعادل نیست. وقتی با روش غلط مصرف خود را قطع می‌کند هر چند فرد ظاهراً به حیات خودش ادامه می‌دهد اما سیستم‌هایی که آسیب دیده‌اند درست نمی‌شوند، به همین خاطر می‌گویند؛ اعتیاد درمان ندارد. تمام دانشمندان انگلیسی و آمریکایی برای درمان اعتیاد از لغت "cure" به معنای «درمان قطعی» استفاده نمی‌کنند، اما من با قدرت می‌گویم که به درمان قطعی اعتیاد اعتقاد دارم. درمان اعتیاد یک تخصص و یک علم محسوب می‌گردد و ترک اعتیاد از هر راهی تبدیل به یک فاجعه در دنیا می‌شود.

🌗 در کنگره افراد باید راهنما شوند تا بتوانند در درمان اعتیاد به کسی کمک کنند و برای این کار، اول باید امتحان بدهند و بدانند به هر مصرف کننده‌ای چه برنامه‌ای و چه پروتکلی بدهند و از چه مقدار درمان شروع کنند و همچنین از نظر اخلاق و رفتار، سواد و دانش کافی داشته باشند و از نظر برخورد با دیگران بتوانند مثبت حرکت کنند، آن وقت اجازه داده می‌شود که چهار سال در مقام و جایگاه راهنمایی، افراد را درمان کنند. درمان یک علم است. ممکن است کسی هزار تا مقاله داشته باشد ولی یک نفر معتاد را نتواند به درمان برساند. اگر بخواهیم یک فرد معتاد را بدون داروی مناسب و دوز مناسب و بدون در نظر گرفتن زمان مناسب به درمان برسانیم مثل این است که بخواهیم یک ساختمان تخریب شده را بدون مصالح، ترمیم و بازسازی کنیم و این اصلاً امکان پذیر نیست.

🌗 مثلث درمان اعتیاد؛ شامل جسم، روان و جهان‌بینی است که اعتیاد، ابتدا در قسمت جسم مشکل ایجاد می‌کند و برای این که ما بتوانیم به یک تعریف مناسب دست پیدا کنیم، احتیاج به یک مدل داریم تا برداشت‌های خود را مطرح کنیم. مانند مدل پاداش یا دوپامین که شخص مصرف کننده با مصرف مواد از جمله شیشه، دوپامین بدن او بالا می‌رود و شخص احساس سرخوشی و قدرت می‌کند.

در مجموع انسان هر کار خوبی انجام دهد، فوری دوپامین در مغز تولید می‌شود، دوپامین، محرک است و باعث ایجاد سرخوشی، توانایی و قدرت می‌شود که نام این فرضیه، سیستم ایکس است.

🌗 این فرضیه ابتدا برای درمان اعتیاد مطرح شد ولی با تحقیقات، مطالعات و مقالاتی که به چاپ رسید به این نتیجه دست یافتیم که این مدل در مورد سایر بیماری‌ها هم مطرح می‌شود از جمله؛ چهار نوع سرطان کشنده خون، ام اس، جلوگیری از رگ‌زایی در سرطان پستان، جلوگیری از متاستاز در سرطان سینه، کولیت الستراتیو و صرع.

 سیستم ایکس؛ به مجموعه ناقل‌های عصبی یا نوروترانسمیترها، هورمونها، غدد درون‌ریز و برون‌ریز و مدیاتورها گفته می‌شود.

🌗 ما در مقابل سیستم ایکس، یک آنتی‌ایکس هم داریم. آنتی‌ایکس به کلیه مواد مخدر، محرک، توهم‌زا، الکل، داروهای روان‌گردان و مجموعه داروهای اعصاب و روان که به نحو صحیح مورد استفاده قرار نگیرد گفته می‌شود که در سیستم ایکس تخریب ایجاد می‌نماید.

البته افکار منفی، استرس، ناامیدی، ترس، اضطراب، غیبت کردن، تجسس در کار دیگران، ناشکری، بی‌خدایی، بی‌ایمانی، دروغگویی، احتکار و تمام مسائل ضدارزش و سایر مشکلات و آشفتگی‌های روحی و روانی و فکری نیز قادر به تخریب سیستم ایکس هستند. خیلی از افراد، مصرف‌کننده نیستند اما سیستم ایکس آن‌ها خراب است. تئوری ایکس می‌گوید؛ از آنجا که مواد مخدر، توهم زا و الکل از سد خونی مغز عبور می‌نمایند بنابراین قادر هستند در عملکرد سیستم ایکس مداخله نمایند و در اثر استفاده مکرر شخص از آنتی‌ایکس، جایگزین مخدرهای طبیعی بدن می‌گردند.

🌗 مغز، مرکز فرماندهی بدن است و مویرگ‌هایی که سد خونی مغز را ساخته‌اند از چربی تشکیل شده‌اند، این مواد مخدر در چربی‌ها حل می‌شوند و از سد خونی مغز عبور کرده و وارد مغز می‌شوند و در نهایت جایگزینی صورت می‌گیرد و در این شرایط تعادل مواد بیوشیمی سیستم‌ایکس از نظام طبیعی خودش خارج شده و مواد عصبی تولید کننده، تحلیل رفته و شخص کاملاً وابسته و نیازمند به مواد آنتی‌ایکس می‌گردد.

معتاد، به کسی نمی‌گویند که فقط مواد مخدر مصرف می کند، کسی که غیبت و خبرچینی و هر کار ضدارزشی انجام می‌دهد ذره ذره به غیبت کردن و خبرچینی معتاد می‌شود.در نهایت باعث از تعادل خارج شدن سیستم ایکس می‌شود و از تعادل خارج شدن سیستم ایکس، به هر نحوی و به هر دلیلی پایه و اساس اکثر بیماری‌های جسمی، روانی و جنسی است که تاکنون غیر قابل درمان تشخیص داده شده‌ است.

تایپ: همسفر زهرا( لژیون چهارم)

ویراستاری: همسفر تکتم (لژیون دوم )

تدوین‌ عکس: همسفر سمانه( لژیون اول)

ارسال مطلب: همسفر طاهره (لژیون اول)

واحد سایت همسفران رضوی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .