English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر: قضاوت فقط مختص خدا است‌، کسی جز خداوند نمی‌تواند قضاوت کند، قضات با وجود اسناد و مدارک معتبر و همچنین تبحر در کار آن‌ها احتمال درصدی از اشتباه وجود دارد. کسی که قضاوت می‌کند در جهالت مطلق است‌، چون اگر جاهل نباشد اصلاً به خودش اجازه قضاوت را نمی‌دهد، قضاوت مختص این اشخاص است‌. به قول معروف‌، باید با کفش فردی که در مورد او قضاوت می‌کنیم راه رفت تا به موقعیت او پی برد. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم در مورد شخص خاص قضاوت کنیم، چون کائنات ما را در همان جایگاه قرار خواهد داد.

سلام دوستان تهمینه هستم یک همسفر: ما حریم و دایره داریم، اگر از حریم و دایره خود به بیرون پا بگذاریم، مشکل ایجاد می‌شود. وقتی در مورد شخصی تجسس، قضاوت و غیبت می‌کنیم، این رابطه مستقیم با جهالت دارد. ما نمی‌توانیم در مورد هر چیزی قضاوت کنیم. انسان، قاضی به دنیا آمده ‌است اما نه در مورد دیگران، بلکه ما باید اعمال خود را قضاوت کنیم. این خود ما هستیم که باید به گونه‌ای رفتار کنیم که از دایره خارج نشویم، قاضی با تحصیلات عالیه، ممکن است اشتباه در قضاوت داشته باشد، باید سعی کنیم با بالا بردن دانایی و جهان‌بینی بتوانیم قضاوت درست در مورد دیگران داشته باشیم، البته این موضوع ابتدا در مورد خودمان صدق می‌کند، ما باید اول دوربین را برای برطرف کردن عیب‌های خودمان به طرف خود برگردانیم و بعد در مورد دیگران قضاوت‌ کنیم‌. جهل انسان‌ها از نادانی آن‌ها است، باید سعی کنیم افکار و اندیشه‌های مثبت داشته باشیم. ما در کنگره ۶۰ از بودن در کنار یکدیگر لذت می‌بریم و کنگره ۶۰ بر مبنای نظم و انضباط پایه گذاری شده است.

سلام دوستان حنانه هستم یک همسفر: قضاوت به معنی حکم دادن در مورد موضوعی و جهالت به معنی ندانستن و نادانی‌ است. قضاوتی که همراه با جهالت باشد، بینش و نگرش ما را نسبت به افراد تغییر خواهد داد. برای قضاوت نکردن، باید سطح دانایی ما بالا برود. قضاوت کردن، کار قاضی است که در آن کار، معرفت، عدالت و عمل سالم را اجرا می‌کند. ما اگر خواستیم، فقط می‌توانیم خودمان را قضاوت کنیم، البته که با علم به این موضوع که انسان در هر لحظه بهترین خودش بوده است و از گذشته، تنها باید تجربه کسب نمائیم. به راستی چه می‌ماند از آدمی جز، چراغی روشن به راه آیندگان‌، پس بدانید که راستی بر دروغ، نیکی بر بدی، پاکی بر پلیدی، بخشایش بر انتقام، آشتی بر جنگ، خرد بر جنون، چیره خواهد شد و آیندگان بر ما قضاوت خواهند کرد.

سلام دوستان مهناز هستم یک همسفر: در کنگره ۶۰ دستور جلسات کار بردی هستند و ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده نماییم. دستور جلسات‌، ممکن است کلید سختی‌ها و مشکلات ما باشند. وقتی که جلسه شروع می‌شود،۱۴ ثانیه سکوت برقرار می‌شود که از جهل نادانی خود به خداوند پناه ببریم، زیرا همین جهالت باعث شده است که افرادی مواد مخدر مصرف کنند، حال این عمل آن‌ها خواسته یا ناخواسته باشد، اما این فرد وقتی وارد کنگره می‌شود و در لژیون قرار می‌‌‌‌گیرد، اگر طبق فرمایش و آموزش‌های راهنما عمل کند و آموزش بگیرد که دیگران را قضاوت نکند، قطعاً سفر خوبی خواهند داشت. هر چه سطح دانایی بالا باشد، قضاوت راجع به دیگران پایین‌تر است‌. انسان جاهل بیشتر در مورد دیگران قضاوت می‌کند و در هر کاری دخالت می‌‌نماید، مثالی در مورد قضاوت وجود دارد که اگر می‌خواهی در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنی با کفش‌های او راه برو.

رابط لژیون: همسفر مهناز رهجوی راهنما نیره (لژیون چهارم)

ویرایش: همسفر شادی (مرزبان خبری)

ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .