English Version
English

ما برای دور ماندن از جهل و ناآگاهی به خداوند پناه می‌بریم و از او می‌خواهیم ما را یاری کند (نمایندگی میخک)

ما برای دور ماندن از جهل و ناآگاهی به خداوند پناه می‌بریم و از او می‌خواهیم ما را یاری کند (نمایندگی میخک)

سومین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی میخک، با استادی مسافر مرضیه، نگهبانی مسافر لیلا و دبیری مسافر ریحانه، با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" روز دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان مرضیه هستم یک مسافر.
خداوند را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم. دستور جلسه این هفته در مورد "قضاوت و جهالت" می‌باشد. همان‌طور که می‌دانیم، قاضی فقط خداوند است، ما نمی‌توانیم انسان‌ها را قضاوت کنیم. هنگامی که انسان پا به عرصه حیات گذاشت، این ویژگی به او داده شد. قضاوت کردن در زندگی و کارهای مربوط به خودمان بسیار خوب است، ولی در امور داخلی و خصوصی زندگی دیگران کار درستی نیست.
من قبل از حضورم در کنگره راحت دیگران را قضاوت می‌کردم و به عواقب آن نمی‌اندیشیدم. این موضوع باعث می‌شد همیشه با اقوام خودم و همسرم دچار مشکل بشوم. الان فهمیدم که اشتباه می‌کردم.
طبق گفته استاد امین؛ قضاوت کردن مانند  این است که ما موشک‌هایی را به طرف شهر وجودی انسان‌های دیگر پرتاب می‌کنیم، آن شخص هم با ما وارد جنگ می‌شود و این مسأله تخریب‌های زیادی دارد.
راهنمای عزیزم خانم زری جمله زیبایی در مورد قضاوت گفتند که من همیشه به یاد دارم، ایشان می‌گفتند؛ وقتی کسی را قضاوت می‌کنیم، یعنی به خداوند می‌گوییم که شما به کار خودت وارد نیستی، از جایگاهت پایین بیا تا من بروم در جایگاه تو قرار بگیرم و دیگران را قضاوت کنم.
در پایان؛ ما برای دور ماندن از جهل و ناآگاهی به خداوند پناه می‌بریم و از او می‌خواهیم ما را یاری کند که در مورد دیگران قضاوت نکنیم.

تایپ: مسافر مرضیه لژیون دهم- نمایندگی میخک
ویرایش: مسافر مهسا راهنما- نمایندگی میخک
بازبینی: مسافر سارا
ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .