English Version
English

بهترین قاضی خداوند است (نمایندگی شیروان)

 بهترین قاضی خداوند است (نمایندگی شیروان)

چهارمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی شیروان، با استادی مسافر مریم، نگهبانی مسافر سمیه و دبیری مسافر فاطمه، با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" روز شنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۳۰: ۱۳ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان مریم هستم یک مسافر.
خدا را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. دستور جلسه این هفته در مورد "قضاوت و جهالت"است. همان‌طور که می‌دانیم، قضاوت نقطه مقابل جهالت است. انسانی که آگاهی داشته باشد، روی خودش کار می‌کند و ديگران را قضاوت نمی‌کند. انسان از زمانی که پا به عرصه حیات می‌گذارد، با مسئله قضاوت کردن مواجه می‌شود، و تا زمانی که آگاهی پیدا ‌کند، ممکن است دیگران را مورد قضاوت قرار دهد.
هنگامی‌که انسان بخواهد خودش را مورد قضاوت قرار بدهد، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. مشکل زمانی پدیدار می‌شود که از روی جهالت شروع به قضاوت کردن دیگران می‌کند.
مثلث جهالت از سه ضلع ترس، منیت و ناامیدی تشکیل شده است. زمانی که من در وجودم منیت دارم، خودم را از همه بالاتر می‌بینم. این موضوع باعث می‌شود در مورد دیگران اظهارنظر کنم و شروع به قضاوت نمایم. باید بدانیم با هر دستی که بدهیم با همان دست پس می‌گیریم. اگر دروغ بگوییم یا قضاوت کنیم به خودمان برمی‌گردد. من قبل از اعتیاد، خیلی از مصرف‌کنندگان را قضاوت می‌کردم و آن زمان متوجه این موضوع نبودم. مادربزرگم می‌گفت؛ اگر یک شخص معتاد را دیدی، فکر نکن از آن شخص بالاتر هستی. ولی من با کفش یک آدم مصرف‌کننده راه نرفته بودم و نمی‌دانستم در زندگی آن فرد چه اتفاقی افتاده است، فقط صور آشکار زندگی دیگران را می‌دیدم. طبق صحبت‌های جناب مهندس؛ مسائلی در حلقه‌های قبل از تولد هر انسان وجود دارد و اتفاقاتی افتاده که ما از آن بی‌خبر هستیم.
وقتی تصمیم می‌گیرم پالایش را شروع کنم، متوجه وجود کمبودهایی درون خودم می‌شوم. مشکلات زیادی در زندگی وجود دارند که دیگر وقت نمی‌شود دیگران را قضاوت کنم. از این وادی یاد می‌گیرم که بهتر است مشکلات خودم را ببینم، دیگران را قضاوت نکنم و فراموش نکنم که بهترین قاضی خداوند است.

تایپ و ویرایش: مسافر فاطمه- نمایندگی شیروان
بازبینی: مسافر ساراـ نمایندگی آکادمی
ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .